مشخصات جنگنده روسیه که ایران خواهد خرید

اشتراک گذاری :

به گزارش سایت نودیها ، اخیرا و پس از سفر سردار دهقان وزیر دفاع ایران به مسکو، یک مقام روس که مسوول صادرات تجهیزات نظامی روسیه است اعلام کرد که ایران و روسیه در سال ۲۰۱۶ قرارداد خرید جنگنده‎های سوخو ۳۰ اس ام را امضاء خواهند کرد.

سوخو ۳۰ اس ام یک جنگنده هوایی روس است که توسط شرکت هوانوردی سوخو برای نیروی هوایی روسیه ساخته شد. این جنگنده نمونه ارتقاء یافته جنگنده‌های خانواده سوخو ۳۰ ام کی است.

جنگنده‎های خانواده سوخو ۳۰ ام کی هم‌اکنون در اختیار نیروی هوایی الجزایر، هند، اندونزی، نیروی هوایی چین، نیروی هوایی سلطنتی مالزی، نیروی هوایی اوگاندا، ونزوئلا و ویتنام است.

جنگنده‎های سوخو ۳۰ اس ام در راستای رفع نیازهای نیروی هوایی روسیه طراحی شده است. این مدل از سوخو توسط شرکت (IRKUT) یک شرکت روسی ساخته شده است.

نخستین نمونه‎های ساخته شده از جنگنده‎های سوخو ۳۰ اس ام در سال ۲۰۱۲ در اختیار وزارت دفاع روسیه قرار گرفت و پرواز آزمایشی خود را انجام داد.

جنگنده سوخو ۳۰ اس ام می‎تواند در نبردهای هوا به هوا، هوا به سطح و هوا به دریا شرکت کند.

این جنگنده‎ هم‌چنین می‎تواند نبردهای ضدالکترونیکی را نیز انجام دهد. بدنه این جنگنده از تیتانیوم و آلومینیوم تقویت شده ساخته شده است.

جنگنده سوخو ۳۰-SM قادر به حمل تسلیحات پیشرفته تا حداکثر وزن ۸ تن است.

سوخو ۳۰- SM می‌تواند به تیربار،‌انواع بمب، موشک های هوا به هوا و نیز موشک های فراصوتی ضد ناو و نیز حملات زمینی مجهز شود.

موشک های فراصوتی که می‌توان بر روی این جنگنده نصب شود اونیکس است که توسط شرکت روسی ( NPO) ساخته شده است. موشک های اونیکس دارای برد ۱۲۰ تا ۳۰۰ کیلومتری است.

این جنگنده به طور خاص می‌تواند با حمل موشک های هوا به زمین برای انجام عملیات حمله زمینی انجام شود.

سوخو ۳۰- SM توانایی خلبان اتوماتیک را در همه حالات پرواز مثل پرواز در ارتفاع کم را دارد. برد عملیاتی آن ۱۵۰۰ کیلومتر است دارای مخزن سوختی مناسب برای پرواز ۳۰۰۰ کیلومتر را دارد که با توجه به ویژگی سوخت‌گیری هوایی آن میتوان این عدد را به ۵۲۰۰ کیلومتر افزایش داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان از ایسنا

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 8

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دیکته از انگلیس!

ج فوریه 19 , 2016
به گزارش سایت نودیها ، پیش از این (چند سال قبل) در مناسبتی به این حکایت اشاره داشتیم و امروز هم آن را وصف‌الحال می‌بینیم و آن حکایت این است که؛ «شخصی همه جا از ارادت خود به شهیدان کربلا سخن می‌گفت و دست حسرت بر پیشانی می‌زد که کاش […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...