مسائلی که دختران در زمان ازدواج باید به آن توجه کنند

اشتراک گذاری :

نودیها:ازدواج برای دختران جزء آن دسته از موضوعات مهم و حیاتی محسوب می‌شود بگونه‌ای که حتی از کودکی خود را در لباس عروس می‌بینند و عروسک هایشان را بعنوان بچه هایشان می‌شناسند.

پس حتما رسیدن به یک موقعیت مناسب برای ازدواج سالم و درست که از هر منظری مثبت باشد یک رویا و یا یک خواسته معقول محسوب می‌شود.

در همین راستا باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا مسائل ضروری ازدواج برای دختران را در این مطلب شرح دهد، پس پیشنهاد می‌کنیم با خواندن این مطلب کمی اطلاعاتتان را در این زمین افزایش دهید.

بنیاد ازدواج و خدمات آن

در جامعه‌ای موفق آسان کردن راه ازدواج جوانان و اقداماتی در جهت همسریابی ضروری به نظر می‌رسد. در این دوره جوانان چهار راه برای یافتن همسر دارند:

اول خانواده، دوم دوستان و همکاران و همکلاسی‌ها، سوم پیگیری فرد بدون اطلاع خانواده و بلاخره مراجعه به بنیاد‌های ازدواج.

 

آنچه در این مورد همسریابی اهمیت دارد این است که جوانان داوطلب ازدواج نباید موازین شرعی و معیار‌های عرفی را نادیده بگیرند. در غیر این صورت مواجهه با مشکلاتی خواهند شد که فرجام آن ناخوشایند خواهد بود.

یکی از مسئولین بنیاد ازدواج می‌گوید: هدف بنیاد ازدواج کمک به متقاضیان مجردی است که از طریق خانواده قادر به یافتن همسر خود نیستند. بنیاد ازدواج، مشاور جوانان برای ازدواج‌های موفق است.

در جامعه اگر جوانی بخواهد در مورد همسر آینده‌اش تحقیق بیشتری بکند مورد اعتراض قرار می‌گیرد.

 

بنیاد ازدواج مکانی است که جوانان بدون معذوریت می‌توانند اطلاعات کاملی در مورد یکدیگر پیدا کنند.

از فعالیت‌های بنیاد ازدواج همسریابی از طریق پرسشنامه، مواجهه، معرفی برای خواستگاری به طریق محرمانه و تشویق مجرد‌ها به تشکیل خانواده است.

در رابطه با بنیاد ازدواج اشاره به این نکته ضروری است که اعضای خانواده در مورد نحوه برخورد با پسر یا دختری که دیرتر ازدواج نموده مورد مشاوره قرار گیرند و بین خانواده و جوانان در مورد انتخاب همسر هماهنگی ایجاد شود. همچنین باید تلاش‌هایی صورت گیرد در جهت تغییر ارزش‌ها برای توسعه بنیاد ازدواج و موسسات مشابه آن که دختران و پسران بتوانند با رعایت تمام معیار‌های شرعی با یکدیگر آشنا شوند و با شرایط سهل و ساده‌ای ازدواج نمایند.

محیط دانشگاه نیز بهترین موقعیت برای همسریابی است.

دانشجو فردی است که از نظر عقلی رشد کرده است.

وانگهی همشاگردی‌ها از نظر شغلی در آینده هماهنگی داشته و امکان شناخت نیز بیشتر فراهم است برای آنکه دانشجویان مجرد بهتر از ازدواج سوق داده شوند پیشنهاد می‌شود مسئولین دانشگاه امکانات لازم را فراهم کنند و با ایجاد بخش همسریابی در مراکز مشاوره دانشگاه به ازدواج دانشجویان و جوانان کمک کنند.

 

فنون همسریابی برای دختران

همسریابی قواعدی دارد که اطلاع از آن می‌تواند به پسران و دختران در یافتن همسر مناسب کمک کند.

 

دخترانی هستند که در گوشه خانه به انتظار خواستگاری مناسب می‌نشیند و یا پسرانی که بعد شنیدن یک دو جواب رد در خواستگاری ناامید شده و از ازدواج منصرف می‌شوند و چه بسا این هر دو تا آخر عمر تنها روزگار بگذرانند.

در این نوشتار برخی از اصول و قواعدی که به شوهریابی دخترانی که قصد ازدواج دارند کمک می‌کند را مورد توجه قرار داده‌ایم.

 

فنون شوهریابی

اصول همسریابی باید با موازین شرعی و شرایط فرهنگی جامعه منطبق باشد. برخی از این اصول را به شرح زیر گروه بندی می‌کنیم:

 به تشریفات پیش از ازدواج پایبند باشید

چون پسر، دختری را که با تلاش و کوشش به دست آورده بیشتر برای او ارزش قائل است، از این رو از دختری که آسان با او همراه شده است خوشش نمی‌آید.

 

این موضوع پس از ازدواج نیز ممکن است در روابط آنان تاثیر بگذارد و شوهر ارزش لازم را برای همسرش قائل نباشد.

دختران باید متانت خود را حفظ کنند و تا تمایلی به آنان نشان داده شود فوری و بدون هیچ تشریفاتی خود را به دست پسران نسپارند. تمام تشریفات از خواستگاری، مراسم عقد و عروسی در حد متعارف باید انجام شود.

صمیمی و خوش اخلاق باشید

بیان و اخلاق خوب، گرم و صمیمی بودن از ویژگی‌هایی است که مردان را جذب می‌کند؛ بنابراین دخترانی مورد توجه قرار می‌گیرند که در رفتار و کردار آنان بدون تخطی از موازین شرعی این خصوصیات دیده می‌شود.

اخلاق خوب گرم و صمیمی و استفاده از پوشش و ظاهر مناسب خصوصیاتی که مردان را جذب می‌کند.

 

ارائه این خصوصیات در مجالس زنانه یا خانوادگی و محل کار می‌توانند زمینه‌ای برای جذب خواستگارانی باشد که از زنان و مردان محشور با دختران به تحقیق و بررسی می‌پردازند.

 برای همسریابی سنجیده رفتار کنید

معمولا پسرانی که درصدد انتخاب همسر می‌باشند از کسانی که با دختر مورد نظر در تماسند تحقیق می‌کنند؛ بنابراین با توجه به فرهنگ موجود دختران نباید با خدشه‌دار کردن حیثیت خود و تماس مستقیم با پسران، خود را برای جلب خواستگاری عرضه نمایند.

رفتار‌های مناسب در مجالس و محافل زنانه و مردانه معرفی شخصیت آنان است و در صورتی که اینگونه رفتار‌ها سنجیده شده باشد، پسران به طرف آنان جلب می‌شوند.

از آرایش‌ها و لباس‌های نامتعارف خودداری کنید

دختران قبل از ازدواج و در طول دوران نامزدی به هیچ وجه نباید آرایش‌های غیرمتعارف کنند این عمل تنها به زیبایی و طراوت شما لطمه می‌زند و آنان را در نظر پسران بی‌مقدار می‌نماید.

 

همچنین رفتار‌هایی مانند پوشیدن لباس‌های تنگ و نامناسب تنها ممکن است توجه پسران بی‌بندوبار را برای یک تفریح موقت جلب کند. استفاده از لباس‌های ساده و متعارف بدون هیچ پیرایه بهترین وسیله برای یافتن مرد مناسب است.

احتمال دارد پسران بی بندوبار موقتا از دختران بی‌بندوبار استقبال کنند، ولی باید در نظر داشت که اینگونه پسران از ازدواج هدف مقدسی ندارند و به دنبال هوسرانی‌های دیگر خواهند رفت و در نهایت دختر به بدبختی گرفتار خواهد شد.

وقار و متانت خود را حفظ کنید

دختران باید در مجالس مختلط زن و مرد و در کلاس‌های مختلط دانشگاهی وقار و متانت را رعایت کرده که این خود وسیله موثری برای جلب مردان مناسب است.

 

ارائه علم و هنر در مهمانی‌ها و مجالس سالم در حد متعارف و در زمان مناسب یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند قدر و ارزش دختران را در برابر افراد شرکت کننده افزایش دهد.

پرتوقع و از خودراضی نباشید

پسران از زنان پرتوقع، ازخودراضی، دارای روحیه خشک و کم عاطفه خوششان نمی‌آید؛ بنابراین جلب توجه پسران مستلزم کاهش توقعات و داشتن روحیه و اخلاق خوش می‌باشد. دختران اخمو و عبوس کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

داوطلب خدمات اجتماعی شوید

یکی دیگر از موارد جهت شوهریابی و آشنایی با افراد بیشتر داوطلب شدن در انجام خدمات اجتماعی است.

 

شرکت در مجالس مذهبی، عضویت در انجمن‌ها، قبول مسئولیت افتخاری و غیرافتخاری در فرهنگسراها، صندوق‌های قرض‌الحسنه و مشابه آن، علاوه بر اجر اخروی در همسریابی نیز نقش مهمی برعهده دارد.

 به مشاوران و بنیاد‌های ازدواج مراجعه کنید

وقتی خواستگاری به سراغ دختران نمی‌آید در این موارد آن‌ها می‌توانند از طریق بنیاد‌هایی که برای ازدواج وظایفی به عهده دارند و یا از طریق افراد، آگهی، نشریات و یا مشاوران خانواده برای شوهریابی و همسریابی اقدام کنند و با کاهش توقعات خود فردی که نسبتا مناسب باشد را برگزینند.

 

اصول رفتاری با مردی که سر راه دختری قرار می‌گیرد

۱- اگر به مردی که سر راهتان قرار گرفته علاقه پیدا کرده‌اید این احساس را نشان دهید که شما قادرید او را درک کنید و به احساسات او احترام بگذارید.

۲- با روح و قلب او ارتباط برقرار کنید تا به او ثابت شود که تنها شما می‌توانید او را خوشبخت کنید.

۳- غرور‌های کاذب و بیجای خود را کنار بگذارید و به جای آن اعتماد به نفس خود را تقویت کنید.

۴- شنونده خوبی باشید و با پرحرفی‌های خود طرف را خسته نکنید و فرصت بدهید تا او از احساسش، اهدافش و افکارش با شما سخن بگوید.

۵- از مطالبی سخن بگویید که مورد علاقه او است. مثلاً از او درباره کارش یا سرگرمی‌هایش صحبت کنید و کمتر از خودتان بگویید.

۶- به تفاوت‌های رفتاری مردان و زنان بیشتر توجه کنید تا به اصطلاح رگ خواب او را به دست آورید.

۷- یادتان باشد مطیع محض بودن با اندیشیدن و پاسخ دادند فرق می‌کند. اگر در ابتدای آشنایی هر چه می‌گوید مورد قبول شما واقع شود و بپذیرد دیگر برای دستیابی به شما از خود تلاشی نشان نمی‌دهد. اگر خیلی مطیع باشید بعضی از مرد‌ها به جای حسن ظن از شما فراری می‌شوند.

۸- صادق باشید، به خودتان متکی باشید، خودتان باشید و برای خود واقعیتان ارزش قائل شوید.

 

۹- عشق باید خودجوش، واقعی، اسرارآمیز، خیال انگیز و صادقانه باشد. شیوه‌های تصنعی مثل تراشیدن رقیب برای مرد، تحریک حس حسادت، استفاده از نفوذ فامیلی یا سایر راه‌های متظاهرانه کارساز نیست.

۱۰- هرگز خودنمایی و جلب توجه تصنعی نکنید. آرایش بی‌مورد نکنید و کالای جنسی نباشید.

۱۱- تاریخ ملاقات بعدی را شما تعیین نکنید. شتاب و عجله به خرج ندهید. بگذارید همه چیز سیر طبیعی خود را داشته باشد.

۱۲- همیشه در دسترس نباشید. یاد بگیرد که اگر کار مهمی دارید جواب رد بدهید.

۱۳- اگر به او علاقه پیدا کرده‌اید نباید ترس داشته باشید که او را از دست بدهید. این ترس هیجانات، دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی در شما به وجود می‌آورد که ممکن است روی روابطتان تأثیر بگذارد.

۱۴- اگر طرف شما کاری کرد که خلاف نزاکت آداب دوستی است کوتاه نیایید. حتما جلوی او بایستید و خود را دست کم نگیرید. اگر یک بار رفتار بد و زشت را تحمل کردید دیگر برای شما احترام زیادی قائل نخواهد شد. اجازه ندهید کسی به شخصیت شما بی احترامی کند.

۱۵- بیش از حد بخشنده و مهربان نباشید مگر در مواقع کاملاً ضروری.

مرد را عادت ندهید که احساس کند شما طرفی هستید که همیشه همه چیز را می‌بخشد و برای آشتی پیشقدم می‌شود.

۱۶- به او ثابت نکنید که دیوانه‌اش هستید. فقط با صمیمیت نشان دهید که واقعاً به او علاقمندید. حد و اندازه را همیشه نگه دارید.

۱۷- حسادت نکنید حسادت نابود کننده رابطه‌هاست.

نکات بالا به پسران نیز می‌تواند در جلب نظر دختران و همسریابی کمک کند.

باشگاه خبرنگاران

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 88

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

درمان کم خونی با شربتی سنتی و شگفت انگیز

ش جولای 28 , 2018
نودیها:کم‌خونی عارضه‌ای است که در آن گلبول‌های قرمز، خون سالم و کافی برای رساندن اکسیژن به سایر بافت‌های بدن را ندارند؛ این بیماری معمولاً با علائمی مانند احساس خستگی، سردرد، افت فشار خون، رنگ‌پریدگی، تنگی تفس، بی‌قراری، تپش قلب و ریزش مو همراه است. شربت هفت عرق خون‌ساز حاوی انواع […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...