مرا از دست این زن نجات دهید

اشتراک گذاری :

جام جم سرا- مردی ۳۴ساله‌ام که ۱۰سال پیش ازدواج کرده‌ام و صاحب دو فرزند دخترم. همسرم خیلی عصبی و وسواس و بدزبان است. با اندک خرابکاری بچه‌ها خیلی عصبانی می‌شود و حرف‌های زشت می‌زند. اصلا رعایت هیچ چیز را نمی‌کند و راضی هم نمی‌شود پیش مشاور برویم. نگران تربیت بچه‌ها هستم.

پاسخ مشاور: با توجه به آنچه گفته‌اید توضیحاتی برای راهنمایی شما در ادامه مطرح می‌شود که امیدوارم مفید باشد.
ویژگی‌های یک فرد وسواسی

* معمولا داشتن پدر یا مادر وسواسی سبب پرورش فرزند وسواسی می‌شود؛ زیرا فرزند رفتار وسواسی والدش را یاد می‌گیرد و در بزرگسالی تقلید خواهد کرد.
* افراد وسواسی چارچوب‌ها و قوانین تو خالی دارند بدین معنی که دلایلی که برای انجام اعمال و افکار تکراریشان مطرح می‌کنند، معمولا غیر منطقی است.
* افراد وسواسی ثمره پرورش در خانواده‌ای هستند که پدر و مادر شیوه‌های فرزندپروری سختی دارند و به همین دلیل فرزندانشان ایده‌آلیست و در بسیاری موارد وسواسی می‌شوند.
* افراد وسواسی کودک درونِ مغلوب و کوچکی دارند. در مقابل از والد سختگیر درونی برخوردار هستند که بندرت راضی می‌شود؛ بدین معنی که هر قدر فرد وسواسی برای موفقیت و انجام ندادن اعمال و افکار تکراری، تلاش کند، باز هم والد درون او راضی نخواهد بود و باز هم انتظاراتی خواهد داشت.
* افراد وسواسی شخصیتی کنترلگر دارند و مایلند بسیاری از امور آن طور که خودشان می‌پسندند انجام شود.
* معمولا افراد وسواسی ترجیح می‌دهند تنها زندگی کنند، اما درمان نشوند و برای درمان مقاومند.
* معمولا افراد وسواسی افکار غیر منطقی زیادی دارند که در باورهای ناسالم آن‌ها ریشه دارد که منشاء آن دوران کودکی است.

اختلالی که باید درمان شود

وسواس یک اختلال روانی است که ریشه آن اضطراب است. افزایش اضطراب و تنش سبب تشدید وسواس می‌شود، پس باید سعی کنید، مسائل و موضوعاتی را که اضطراب همسرتان را افزایش می‌دهد برطرف کنید. درمان نشدن وسواس سبب می‌شود به مرور زمان، رفتار‌ها، افکار و تشریفات وسواسی بیشتر شود. همچنین فرد وسواسی نا‌امید‌تر و خسته‌تر می‌شود.
فرد وسواسی، از بیماری‌اش رنج زیادی می‌برد و نیازمند حمایت و درمان دارویی و روان‌شناختی است. در صورتی که حمایت را دریافت نکند و به جای حمایت سرزنش شود اضطراب بیشتر و در نتیجه وسواس‌گری بیشتری را نشان خواهد داد.
تربیت فرزندی که مادرش وسواس دارد

توصیه می‌شود به جای سرزنش و دوری از همسرتان به او نزدیک شوید و با این کار سطح اضطرابش را کاهش دهید تا میزان وسواسش کمتر شود. همچنین همسرتان نیازمند درمان‌های روان‌شناختی است. درمان نشدن همسرتان سبب ایجاد مشکلاتی در فرزندانتان می‌شود. به همین دلیل، نگرانی شما بجا و منطقی است ولی تا زمانی که همسرتان درمان نشود این نگرانی ادامه خواهد داشت.
توصیه می‌کنم خودتان به تنهایی نزد مشاور خانواده بروید و از مشاور برای چگونگی جلب رضایت همسرتان به منظور پذیرش درمان روان‌شناختی یا دارویی کمک بگیرید. (زهرا وفایی جهان – کار‌شناس ارشد روان‌شناسی/ خراسان)

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 7

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

تعطیلات کم هزینه آخر هفته

پ مه 28 , 2015
با وجود اهمیت و نقش تاثیرگذار تعطیلات بر زندگی شهری، برنامه ریزی برای تعطیلات آخر هفته جایگاه خود را هنوز در میان عامه مردم پیدا نکرده است. تا وقتی که تعداد زیادی از مردم تعطیلات و برنامه ریزی را مختص عید و تابستان بدانند، جایگاه تعطیلات آخر هفته مورد غفلت […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...