مداحی حماسی حاج میثم مطیعی صدای “العربیه” را درآورد+صوت و متن

اشتراک گذاری :
نودیها:«مشاری الذایدی» تحلیل گر ثابت این برنامه با اشاره به برخی سخنان چهره های مذهبی ایران از اینکه هیئات کارکرد سیاسی پیدا کرده و به حوادث جهانی و مسائل منطقه واکنش نشان می دهند، نگران شده و با بیان گوشه هایی از مداحی میثم مطیعی، از اینکه آل سعود به شاگردان یهود تشبیه شده اند، عصبانی می شود.
امسال در حالی خیمه های ماتم شهادت فرزند رسول الله در سراسر جهان برپا گردید؛ که امت پیامبر اسلام در نقاط مختلف به خاک و خون کشیده شده و در آتش جنگ های برافروخته شده از سوی دشمنان اسلام و نیز جهل حاکمان شان می سوختند.

در چنین شرایطی وظیفه شرعی و عقلی هیئات حسینی است که از کنار چنین حوادثی بی تفاوت عبور نکرده و به تعبیری در تاریخ متوقف نشوند.
موضوعی که به صورت عام تر ولی امر مسلمین جهان در دیدار با مداحان به آن اشاره کردند و ضمن تاکید بر توجه به مسائل روز در اشعار و مداحی‌ها، فرمودند:
«هیئت ها نمی توانند سکولار باشند؛ هیئتِ امام حسینِ سکولار ما نداریم! هرکس علاقه‌‌مند به امام حسین است، یعنی علاقه‌‌مند به اسلام سیاسی است، اسلام مجاهد است، اسلام مقاتله است، اسلام خون دادن است، اسلام جان دادن است؛ معنای اعتقاد به امام حسین این است. اینکه آدم در یک مجلس روضه یا هیئت عزاداری مراقب باشد که نبادا وارد مباحث اسلام سیاسی بشود، این غلط است…»
بحمدلله در سال های اخیر توجه به مسائل جهان اسلام و انعکاس آن در منابر و مراثی رشد قابل توجهی پیدا کرده است و هیئات مذهبی روزآمدتر شده اند؛ اما در این میان هیئت میثاق با شهدا دانشگاه امام صادق (ع) با مداحی حاج میثم مطیعی جایگاه ویژه ای دارد.
پرداختن به موضوعات روز جهان اسلام و جنایات صورت گرفته در عراق، سوریه، یمن و بحرین و پیوند زدن آن به حوادث کربلا از موضوعات تقریباً ثابت در مداحی های میثم مطیعی است؛ خصوصاً که بسیاری از آنها به زبان عربی خوانده شده و در میان عرب زبان ها بازتاب قابل توجهی دارد. تا آنجا که اثر «یا تکفیری صبرک صبرک» که به دو زبان فارسی و عربی و علیه جنایات داعش خوانده شده در میان عرب زبان ها بسیار محبوب بوده و بارها توسط مادحین عرب در عراق و سوریه و لبنان بازخوانی شده است.
اما اخیراً اثری دیگری از این مداح صدای شبکه تلویزیونی «العربیه» وابسته به دربار آل سعود را هم در آورده است.
مداحی که در شب هشتم محرم و با نام  «صَبْرٌ و نَصر» به زبان عربی خوانده شد و در آن آل سعود را دانش آموزان یهود نامیده که لشکر عمربن سعد هستند. وی وهابیت را چون افعی خطرناک و خزنده دانسته و در ادامه هم با برشمردن جنایت آل سعود علیه مردم یمن و شبیه سازی آن با حوادث عاشورا ملت یمن را «حسینی و فدائی حسین» می خواند که صبورانه مقاومت می کنند و پیروزی نهایی از آن آنهاست.
بازتاب گسترده این مداحی در رسانه های داخلی و برون مرزی باعث شد تا شبکه العربیه که در میان بسیاری از مردم منطقه بدلیل نزدیکی به رژیم صهیونیستی شبکه «العبریه» خوانده می شود، سه شنبه گذشته ضمن اختصاص یک قسمت از برنامه «مرایا» که به صورت روزانه از این شبکه پخش شده و به مسائل روز منطقه و جهان می پردازد، از اینکه مجالس عزای فرزند رسول الله به جای «یادآوری مصائب این حضرت و گریه بر ایشان» به «موضوعات روز و بهره گیری از قیام کربلا در مسائل جهان اسلام» روی آورده اند، احساس نگرانی کند!!
«مشاری الذایدی» تحلیل گر ثابت این برنامه که سابقه همکاری با روزنامه های الوطن و شرق الاوسط را در کارنامه خود دارد، در ابتدای این برنامه با اشاره به برخی سخنان چهره های مذهبی ایران از اینکه هیئات کارکرد سیاسی پیدا کرده و به حوادث جهانی و مسائل منطقه واکنش نشان می دهند، نگران شده و با بیان گوشه هایی از مداحی میثم مطیعی، از اینکه آل سعود به شاگردان یهود تشبیه شده اند، عصبانی می شود.
 وی در ادامه ضمن تمسخر ملت یمن که در این شعر فدائی حسین خوانده شده اند، به وعده پیروزی آنها پوزخند می زند.

این عقده گشایی رسانه سعودی علیه یک مداحی نشان دهنده هدف گذاری درست و رویکرد صحیح هیئات انقلابی و به تعبیری به هدف خوردن دقیق تیرهاست.

در این میان موضوع دیگر شباهت ابراز نگرانی رسانه وهابی ها با رویکرد جماعتی است که به شیعه انگلیسی شهرت دارند، هر دوی آنها از پرداختن هیئات و منابر مذهبی به موضوعات روز و از جمله حوادث جهان اسلام نگرانند و آنرا خطرناک می دانند!

پیش از این همه موارد دیگری از شباهت رویکرد رسانه های حامی وهابیت و رسانه های طیف شیعه انگلیسی که ادعای مقابله با وهابیت را دارند، بروز کرده بود و اکنون بار دیگر دم خروس از شبکه العربیه بیرون زده است.

 متن شعر:

آَیَا آلَ سُعُودْ، تَلامِیذَ الیَهُودْ
(ای‌آل‌سعوددانش‌آموزان‌یهود)

لَأَنتُم جَیْشُ عُمَرَ اِبنِ سَعدْ
(به‌راستی‌شما‌لشکرعمربن‌سعد‌هستید)

قَصَفتُمْ بِالغَدْرِ، فَأَنْتُمْ کَالشِّمْرِ
(باعهدشکنی‌تان”یمن‌را”بمباران‌کردید‌شما چون‌شمر‌هستید)

و أَحْرَقْتُمْ قَتَلْتُمْ دُوْنَ حَدْ
(سوزاندیدوبی‌حد‌و‌حصرکشتید)

حُسینیٌّ … فِدَائیُّ
هُوَ الشَّعْبُ الیَمَانیُّ
(ملت‌یمن‌حسینی‌و‌فدایی‌حسین‌است)

***   ***   ***   ***

آَیَا جَارهَ السُّوءْ … بِحِقْدِکِ المَمْلُوُءْ
(ای‌همسایه‌شرکه‌با‌کینه‌سرشارت)

أَعَدْتِ کَربلاءَ فِی صَنْعَا
(کربلا‌را‌در‌صنعاتکرارکردی)

بِاِسمِ المُسلمین… قَتَلتُمْ أَصْلَ الدِّین
(به‌نام‌اسلام‌اصل‌دین‌را‌ازبین‌بردید)

وَهَابِیَّتُکُمْ أَفْعَىً تَسْعَى
(وهابیت‌شما،چون‌افعی‌خزنده‌است)

حُسینیٌّ … فِدَائیُّ
هُوَ الشَّعْبُ الیَمَانیُّ
(ملت‌یمن‌حسینی‌و‌فدای‌حسین‌است)

***   ***   ***   ***

حُکُومَهٌ بَلهَاءْ … بِمَالِها عَمیَاءْ
(شما‌حکومتی‌بی‌خرد‌هستیدکه‌پول‌چشمانش را‌کور‌کرده‌است)

لآِثَارِ الدِّینِ تَرجُو طَمْسَا
(حکومتی‌که‌میخواهدآثاردین‌را‌از‌بین‌ببرد)

إِلَى الغَربِ تَرْکَعْ … لِقَولِهِمْ تَسمَعْ
(حکومتی‌که‌در‌برابرغرب‌خم‌می‌شودو‌گوش به‌فرمان‌اوست)

لأِسرَائِیَلَ أَهْدَتِ القُدْسَا
(حکومتی‌که‌قدس‌را‌به‌رژیم‌صهیونیستی تقدیم‌کرد)

حُسینیٌّ … فِدَائیُّ
هُوَ الشَّعْبُ الیَمَانیُّ
(ملت‌یمن‌حسینی‌و‌فدای‌حسین‌است)

***   ***   ***   ***

آَیَاَ شَعْبَ الیَمنْ …. تَحَدَّیْتَ المِحَنْ
(ای‌مردم‌یمن‌شما‌مصیبت‌ها‌را‌به‌چالش‌کشیدید )

لَقَدْ صَنَعْتَ کَربلاءَ العَصرْ
(کربلای‌امروز‌را‌ساختید)

و أَنْتَ عَلَى الحَقْ … عَدُوَّکَ فَاسْحَقْ
(شما‌بر‌حق‌هستیددشمنانتان‌را‌زیر‌پا‌له‌کنید)

و صَبْراً فَالصَّبْرُ مِفْتَاحُ النَّصرْ
(و‌صبر‌کنید‌که‌صبر‌کلید‌پیروزی‌است)

حُسینیٌّ … فِدَائیُّ
هُوَ الشَّعْبُ الیَمَانیُّ
(ملت‌یمن‌حسینی‌و‌فدای‌حسین‌است)

عقیق
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 108

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

یک تست ساده برای اینکه بفهمید چه شخصیتی دارید (تصاویر)

د اکتبر 24 , 2016
نودیها:به نقل از دیلی میل، این عکس می تواند برخی از ویژگی های شخصیتی شما را نشان بدهد. خوب به عکس زیر نگاه کنید. در تصویر صورت یک دختر را می بینید یا یک مرد؟ اگر صورت دختر یعنی تصویر زیر را ببینید یعنی اینکه شما به احتمال فراوان این […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...