مبتلایان به التهاب معده ۶ درمان خانگی را فراموش نکنند

اشتراک گذاری :

نودیها:التهاب معده خود را با درد شکم و نفخ شدید نشان می یدهد و این در حالی است که تغییر عادات غذایی در کنار برخی از درمان های خانگی ساده، می تواند متوسل شدن به داروها را کاهش داده و التهاب معده را از بین ببرد:

رازیانه: در برخی فرهنگها، افراد عادت دارند که تقریبا بعد از هر وعده غذایی دانه رازیانه را بجوند. دانه رازیانه به شکسته شدن و تجزیه غذاها در معده کمک کرده و سرعت هضم را افزایش می دهد به همین دلیل سریعا نفخ را مهار می کند. رازیانه بنا بر بسیاری دلایل، دمنوشی فوق العاده برای دوران قاعدگی محسوب می شود. طعم رازیانه مشابه طعم شیرین بیان بوده با این تفاوت که از آن خوش طعم تر است. این گیاه بخاطر طعم و مزیتهایی که برای گوارش دارد معمولا در آشپزی ایتالیایی استفاده می شود.

نعناع: نعناع همواره گیاهی شناخته شده و یکی از بهترین گیاهان برای جلوگیری از نفخ محسوب می شده است. نعناع هم به شکسته شدن غذاها در معده شما کمک کرده، حالت تهوع را از بین برده و نفخ را کاهش می دهد. این گیاه همچنین مزاج شما را تقویت کرده که این امر می تواند ترشح آنزیم های هضمی را تحریک کند.

بابونه: نوشیدن دم کرده آن شبها قبل از خواب، بعد از شام یا هر زمان دیگری در طول روز و مخصوصا هنگامی که استرس دارید بسیار سودمند است. استرس هضم غذاها را متوقف می کند، نفخ را افزایش می دهد و می تواند باعث حالت تهوع شود.

آنتی اکسیدان ها: مواد غذایی غنی از آنتی اکسیدان به مبارزه با التهاب شکم می روند و تحقیقات نشان داده مصرف روزانه ۲ تا ۴ وعده آنتی اکسیدان موجود در زغال اخته، سیب، پیاز، سیر، کرفس و … منجر به از بین رفتن علائم نفخ نیز خواهد شد. این خوراکی ها همچنین حاوی فلاونوئیدها برای جلوگیری از رشد هلیکوباکترپیلوری هستند.

خوردن فیبر کافی: یک رژیم غذایی غنی از فیبر به هضم موثرتر مواد غذایی و کاهش التهاب معده کمک می کند. سبزیجات و میوه ها، غلات کامل، آرد کامل و برنج قهوه ای غنی از فیبر هستند.

میخک: نوشیدن ۲۰ قطره از عصاره میخک همراه با نیم لیوان آب، هر روز صبح با معده خالی یک راه موثر برای مبارزه با نفخ شکم و از بردن التهاب معده است. میخک می تواند ترشح مایع گوارشی را تحریک کند که این امر به حرکت غذا در طول لوله گوارش و تجزیه مواد غذایی دیر هضم مانند پروتئینها، چربیها و نشاسته کمک می کند.

آب لیمو: لیمو دارای خواص قلیایی است و این یعنی مصرف لیمو می تواند اسید معده را خنثی کند. اسید معده خود آغازگر بسیاری از مشکلات گوارشی است. نوشیدن یک لیوان آب لیموی گرم با معده خالی و در اوایل صبح برای دستگاه گوارش بسیار مفید است.

دارچین: دارچین بعنوان ادویه ای برای کاهش قند خون بالا شناخته شده است( درمان های گیاهی و طبیعی دیابت)، اما این ادویه همچنین برای سرعت دادن به هضم، تجزیه مواد غذایی و برطرف کردن نفخ نیز فوق العاده موثر است. دارچین به هضم هرغذایی که شما می خورید کمک می کند، بنابراین اضافه کردن آن به غذاها راهی مطمئن برای جلوگیری از نفخ از همان ابتداست. هرچند، طعم دارچین با هر غذایی متناسب نیست، ولی در عوض می توانید آن را بعد از غذا یا هر زمانی از روز با چای گرم میل کنید.

بهداشت نیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 608

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

مشخصات یک مسواک خوب برای دندان

ی جولای 29 , 2018
نودیها:انتخاب مسواک مناسب با جنسی مطابق با نیاز دندان ها یکی از اصول اولیه برای داشتن دندان هایی زیبا و سالم است. گاهی استفاده از یک مسواک نامناسب هرچند گران قیمت موجب آسیب دیدگی دندان و لثه می شود پس بایستی از مرواریدهای گرانقیمت داخل دهان با انتخاب مسواک خوب […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...