۶ ماه از برجام گذشت /هیچ تاثیری در زندگی مردم نداشت

اشتراک گذاری :

سایت نودیها : حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز (دوشنبه) در دیدار هزاران نفر از قشرهای گوناگون مردم استان‌های مختلف کشور، مشکلات معیشتی مردم را دغدغه عمیق و مستمر خود خواندند و با تأکید بر تکیه بر ظرفیت‌های داخلی به عنوان تنها راه حل مشکلات مردم افزودند: برجام، به عنوان یک تجربه، بی‌نتیجه بودن مذاکره با آمریکایی‌ها، بدعهدی آنها و ضرورت بی‌اعتمادی به وعده‌های آمریکا را بار دیگر ثابت کرد و نشان داد راه پیشرفت کشور و بهبود وضع زندگی مردم، توجه به داخل است نه دشمنانی که مدام در منطقه و جهان در حال مانع‌تراشی برای ایران هستند.
رهبر انقلاب اسلامی، حضور قشرهای گوناگون مردم از استان‌ها و مناطق مختلف کشور را در این دیدار، نشان‌دهنده این واقعیت دانستند که مردم ایران با وجود زبان‌ها، قومیت‌ها و مذاهب مختلف، یکپارچه و متحد در تلاشند ایران عزیز را به عنوان الگوی معنوی و مادیِ یک کشور اسلامی به جهان معرفی کنند تا دیگر ملت‌های مسلمان با ایستادگی در مقابل سیاست‌های اختلاف‌انگیز و استثماری استکبار، همین مسیر پر افتخار را طی کنند.
ایشان، پیشرفت‌های علمی سیاسی و اجتماعی کشورمان را پس از پیروزی انقلاب، در یک ارزیابی منصفانه تحسین‌برانگیز خواندند و خاطرنشان کردند: ایرانی که در دیکتاتوری پهلوی، «وابسته، عقب‌افتاده و ذلیل آمریکا و انگلیس» بود، اکنون به کشوری عزیز و مقتدر تبدیل شده که قدرت‌های بزرگ به چشم یک هماورد منطقه‌ای به او می‌نگرند و در تلاشند بر ظرفیت‌ها و امکانات او در منطقه مسلط شوند که البته نمی‌توانند.
کشور اسلامی الگو
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای با استناد به تجربه تاریخیِ ایجاد و شکوفایی تمدن اسلامی افزودند: مسیر تبدیل ایران عزیز به یک کشور اسلامی الگو، البته زمان‌بر است و نیازمند همت و تلاش بی وقفه‌ مسئولان و ملت می‌باشد.
رهبر انقلاب اسلامی تنها راه تبدیل ایران به یک کشور نمونه را تکیه بر ظرفیت‌ها و امکانات داخلی برشمردند و تأکید کردند: تحقق این هدف، نیازمند راهبرد و برنامه‌ریزی صحیح، کار و تلاش بی‌وقفه و پرهیز از تنبلی و بیکارگی، و اعتماد و اطمینان به دشمنان است.
ایشان خاطرنشان کردند: گاه دشمن موانعی بر سر راه ایجاد می‌کند که می‌توان با عقل و تدبیر این موانع را برطرف کرد اما در هیچ شرایطی نباید به او اطمینان کرد.
تجربه برجام
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، «تجربه برجام» را نمونه‌ای روشن از درستی ضرورت بی‌اعتمادی به دشمنان خواندند و خاطرنشان کردند: امروز حتی مسئولان دیپلماسی و کسانی که در مذاکرات حضور داشته‌اند، این واقعیت را تکرار می‌کنند که آمریکا نقض عهد می‌کند و در ورای زبان چرب و نرم خود، به مانع‌تراشی و تخریب روابط اقتصادی ایران با دیگر کشورها مشغول است.
رهبر انقلاب افزودند: البته چندین سال است موضوع بی‌اعتمادی به آمریکایی‌ها را تکرار می‌کنیم اما برخی، سختشان بود این واقعیت را قبول کنند.
ایشان با اشاره به مذاکرات هفته گذشته با پنج به علاوه یک در اروپا گفتند: در این جلسه، مذاکره‌کنندگان ایرانی به طرف‌های مقابل گوشزد کردند که نقض عهد می‌کنید، به تعهدات عمل نمی‌کنید و همچنان مشغول مانع‌تراشی هستید.
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، گذشت بیش از ۶ ماه از آغاز اجرای توافق هسته‌ای را یادآور شدند و سؤال کردند: مگر بنا نبود تحریم‌های ظالمانه رفع شود تا در زندگی مردم اثر بگذارد آیا پس از ۶ ماه هیچ تأثیر ملموسی در زندگی مردم دیده می‌شود؟ اگر نقض عهد آمریکایی‌ها نبود آیا دولت نمی‌توانست در این مدت کارهای فراوانی انجام دهد؟
رهبر انقلاب با استناد به سخنان مسئولانی که قبل از اجرای برجام می‌گفتند پس از اجرای تعهدات ایران، تحریم‌ها یکباره برداشته می‌شود افزودند: اما اکنون، بحث رفع تدریجی تحریم‌ها مطرح می‌شود، چرا؟
ایشان با اشاره به ابراز ارادت و همراهی آمریکایی‌ها در نامه‌های ارسال شده قبلی افزودند: حدود ۲ سال پیش گفتیم ملت به عنوان یک تجربه به مذاکرات هسته‌ای نگاه خواهد کرد تا ببیند آمریکایی‌ها در عمل چه کار خواهند کرد و حالا مشخص شده که آنها بر خلاف وعده‌های خود، همچنان به توطئه و تخریب مشغولند.
سم مهلک
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای با تأکید بر تجربه‌اندوزی ملت ایران از رفتار آمریکا در قضیه برجام گفتند: آنها می‌گویند بیایید در مسائل منطقه هم مذاکره کنیم، اما تجربه برجام به ما می‌گوید این کار سمّی مهلک است و در هیچ مسئله‌ای نمی‌توان به حرف‌های آمریکایی‌ها اعتماد کرد.
رهبر انقلاب افزودند: اگر دشمنِ انسان، حداقل به حرفش پایبند باشد می‌شود در برخی موارد با او گفت‌وگو کرد اما اگر مثل آمریکایی‌ها، نابکار باشد و برخلاف لبخندِ ظاهری، از نقض عهد ابایی نداشته باشد، نمی‌توان و نباید با او مذاکره کرد و این واقعیت، علت مخالفت مستمر بنده با مذاکره با آمریکایی‌هاست.
ایشان، مشکلات و چالش‌های منطقه‌ای ایران و آمریکا را با مذاکره، غیرقابل حل دانستند و تأکید کردند: باید با عزم راسخ در راه صحیح پیشرفت مادی و معنوی کشور حرکت کنیم؛ آن وقت همه خواهیم دید که دشمن به دنبال ما می‌دود نه ما به دنبال دشمن.
رهبر انقلاب با استناد به سخنان مسئولان دیپلماسی خاطرنشان کردند: آمریکایی‌ها می‌خواهند همه چیز را بگیرند و هیچ چیز ندهند و مذاکره با چنین دولتی به معنای «انحراف از راه صحیح پیشرفت کشور، دادن امتیازهای پی در پی و تحمل عملی زورگویی، تخلف و نقض عهد» آنهاست.
وعده‌های دروغ
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای با اشاره به تعبیر فوق‌العاده امام خمینی‌(رض) که آمریکا را شیطان بزرگ می‌نامید، افزودند: براساس آیات قرآن، شیطان در قیامت به پیروانش می‌گوید باید خود را سرزنش کنید که چرا به وعده دروغین من اعتماد کردید و امروز نیز بی‌توجهی به دروغین بودن وعده‌های آمریکا و اعتماد به او، مصداق همین مسئله خواهد بود. حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، جوانان و فرهیختگان کشور را به تأمل در سیاست‌های کشور در قبال آمریکا دعوت کردند و افزودند: این سیاست‌ها بر اساس تجربه، شناخت دشمن، شناخت واقعی اوضاع کشور و منطقه و جهان، شکل گرفته است.
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانشان با تأکید مجدد بر لزوم تکیه نظری و عملی مسئولان بر ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوان داخلی کشور، احیای واحدهای کوچک و متوسط و توجه به اقتصاد دانش‌بنیان را باعث کاهش ملموس مشکلات موجود خواندند.
ایشان با دعوت از مردم برای مصرف کالاهای داخلی از جمله لوازم خانگی افزودند: متأسفانه با وجود تأکید بر ضرورت ممنوعیت واردات کالاهای دارای مشابه داخلی، بازارها پر از کالاهای خارجی است و تولید داخلی در فشار قرار دارد. حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای برخورد قاطع با قاچاقچیان عمده و از بین بردن اجناس کلان قاچاق را، کاملاً ضروری برشمردند و افزودند مسئولین جنس قاچاق را جلوی چشم مردم آتش بزنند.
ایشان همچنین افزودند: ادامه وضع فعلیِ تولید داخلی، یعنی بیکاری جوانان، رکود بیشتر و زندگی دشوار مردم، اینها را که دیگر نمی‌شود با ارتباط با آمریکا و اروپا حل کرد، بلکه باید مسئولان اقدام کنند.
دغدغه معیشت مردم
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، مشکلات معیشتی مردم را دغدغه عمیق و مستمر خود خواندند و افزودند: همه مشورت‌ها با صاحبنظران نشان می‌دهد راه حل این مشکلات تنها در گرو توجه و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی است.
ایشان رفت و آمد ماه‌های اخیر تجار خارجی را، حداقل تاکنون بی‌نتیجه خواندند و افزودند: هدف آنها، تسلط بر بازار مصرف داخلی است در حالی‌که این مراودات باید به سرمایه‌گذاری واقعی و انتقال فناوری جدید بینجامد.
رهبر انقلاب، جلوگیری از فساد داخلی را، از مهم‌ترین مسائل برشمردند و افزودند: مسئولان، الحمدلله صریحاً اعلام کرده‌اند که جلوی حقوق‌های گزاف و زیادخوری‌ها را می‌گیرند و در برخی بخش‌ها هم اقداماتی شده است که باید گسترش یابد و دنبال شود.
ایشان مسئولان را در رفتار و گفتار به ضدیت و مقابله با اشرافی‌گری فراخواندند و افزودند: وقتی اشرافی‌گری در قله‌های جامعه به وجود آمد، سرریز آن به بدنه مردم هم کشیده می‌شود، بنابراین باید با فرهنگ اشرافی‌گری کاملاً مقابله کرد.
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای با اشاره به سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» افزودند: البته کارهایی شده است اما باید نتیجه این کارها، برای مردم محسوس و ملموس باشد.
رهبر انقلاب اسلامی در ادامه به مسائل و شرایط پرغوغای امروز منطقه پرداختند و در تحلیلی کلان خاطرنشان کردند: در این مسائل نیز پای آمریکا در میان است.
خنجر آل سعود
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، علنی کردن ارتباطات دولت سعودی با رژیم صهیونیستی را خنجری بر پشت امت اسلامی خواندند و افزودند: این کار سعودی‌ها گناه و خیانتی بزرگ است اما در این غلط بزرگ نیز آمریکایی‌ها نقش دارند، زیرا دولت سعودی تابع و مسخّر و چشم به دهان دولت آمریکاست.
ایشان، تجاوز به یمن، بمباران بی‌وقفه «خانه‌ها، بیمارستان‌ها، مدارس» و کودک‌کشی مستمر را جرم بزرگ دیگر دولت سعودی برشمردند و گفتند: این جنایات نیز با تسلیحات آمریکایی و چراغ سبز آنها صورت می‌گیرد.
رهبر انقلاب افزودند: متأسفانه حتی وقتی سازمان ملل پس از مدت‌ها قصد محکوم کردن این جنایت‌ها را دارد، با پول، تهدید و فشار، دهان آن را می‌بندند.
دبیرکل روسیاه
ایشان خاطرنشان کردند: دبیرکل روسیاه سازمان ملل به این فشارها اعتراف کرد، اما باید به جای اعتراف کنار می‌رفت، نه آنکه بماند و به بشریت خیانت کند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، قضیه بحرین و ورود لشکر نظامی بیگانه برای اعمال فشار بر مردم این کشور را نمونه دیگری از اقدامات مورد حمایت آمریکا خواندند و تأکید کردند: امروز دولت سعودی در دست افراد نابخرد است اما تحلیل دقیق مسائل نشان می‌دهد که دست آمریکا در تمام این قضایا وجود دارد.
ایشان همچنین به نقش آمریکایی‌ها در ایجاد و تقویت گروه‌های تکفیری با هدف اختلاف‌افکنی در امت اسلامی، ترویج «اسلام اموی و مروانی» و بدنام کردن «اسلام حقیقی» اشاره کردند و افزودند: آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند که علیه گروه‌های تکفیری ائتلاف تشکیل داده‌اند، در حالی‌که کار مؤثری علیه آنها انجام نمی‌دهند و طبق برخی گزارش‌ها به این گروه‌ها کمک‌هایی نیز می‌کنند.
رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: البته گروه‌های تکفیری امروز دامن حامیانشان را هم گرفته‌اند، زیرا به قول ما ایرانی‌ها، هر که باد بکارد، طوفان درو خواهد کرد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نوعی جمع‌بندی از این بخش سخنانشان، آمریکا را به‌وجود آورنده یا تشدید‌کننده مشکلات منطقه دانستند و تأکید کردند: ملت‌های منطقه قادر به حل این مسائل هستند و ما ضمن دعوت دولت‌های منطقه، به آنها خاطرنشان می‌کنیم آمریکا قابل اعتماد نیست و به دولت‌های عرب به چشم ابزاری برای حفظ رژیم صهیونیستی و تحقق منافع استکباری خود در منطقه نگاه می‌کند. ایشان، راه‌حل مسائل منطقه را «اتحاد ملت‌ها و دولت‌های مسلمان» و «ایستادگی در مقابل اهداف استکباری آمریکا و برخی دولت‌های اروپایی» خواندند و افزودند: باید این اهداف را شناخت و در مقابل آنها ایستاد و ملت ما نیز در همین مسیر، محکم ایستاده است.
آمریکای کودتاچی
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند با وجود همه تلاش‌های آمریکایی‌ها نقشه‌ها و برنامه‌های آنها افشا شده و آمریکا در منطقه روز به روز، رو به ضعفِ بیشتری است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دخالت و دشمنی آمریکا را منحصر به جمهوری اسلامی ایران ندانستند و افزودند: در قضایای اخیر ترکیه اتهامی قوی وجود دارد که کودتا با تدبیر و تدارک آمریکایی‌ها انجام شده که اگر این مسئله ثابت شود، رسوایی بزرگی برای آمریکا خواهد بود. ایشان با اشاره به روابط خوب ترکیه با آمریکا به عنوان متحد منطقه‌ای، خاطرنشان کردند: آمریکایی‌ها با اسلام و گرایش اسلامی مخالفند، بنابراین در ترکیه نیز که گرایش‌های اسلامی وجود دارد، کودتا به راه می‌اندازند. رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: البته این حرکت سرکوب، و آمریکا در چشم مردم ترکیه نیز منفور شد و آمریکایی‌ها در عراق، سوریه و نقاط دیگر نیز به همین شکل، رو به ضعف هستند.
نصرت الهی
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به وعده قطعی الهی در نصرت یاری‌دهندگان دین خدا افزودند: اگر ملت ایران به این وعده قطعی خوش‌بین باشد و مقدمات آن را فراهم کند، همه مشکلات برطرف خواهد شد. ایشان در ابتدای سخنانشان با اشاره به نزدیک بودن ماه ذیقعده (یکی از ۴ ماه حرام) افزودند: تعبیر ماه حرام به معنای احترام بیشتری است که خداوند برای این ماه‌ها قائل شده و برخی کارها را در آنها حرام کرده است و به علت همین احترام الهی، باید در ماه‌های حرام، با توجه بیشتر به درگاه خداوند روی آورد و در کسب معنویت تلاش بیشتری کرد.
در این دیدار قشرهای مختلفی از مردم استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، سیستان و بلوچستان، لرستان، کرمان و کرمانشاه حضور داشتند.

کیهان

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 28

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

فیلم / از کاخ دفتر هاشمی رفسنجانی تا خانه چند هزار متری میرحسین موسوی!

س آگوست 2 , 2016
بلایی که روحیه کاخ نشینی مسئولین بر سر مردم می آورد – سخنانی از امام (ره) ، حاج آقا قاسمیان و حسن عباسی و…   مستضعفین تی وی     برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 28

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...