ماه‌گرفتگی پوست؛ از خرافه تا واقعیت

اشتراک گذاری :
یک متخصص پوست گفت: اصطلاح ماه‌گرفتگی یک اعتقاد اشتباه در میان مردم است و ضایعات روی پوست صورت و بدن هیچ‌گونه ربطی به ماه‌گرفتگی ندارد.

عبدالرضا عرفانی در گفت‌وگو باایسنا، اظهار کرد: ضایعات روی پوست صورت و بدن هیچ ارتباطی با ماه‌گرفتگی ندارد بلکه این قبیل لکه‌ها ممکن است در نتیجه تولید بیش از حد رنگ‌دانه توسط سلول‌های پوستی (ملانین‌ها) یا اختلال در رشد غیرطبیعی عروق خونی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه این ضایعه از هنگام تولد افراد وجود دارد، افزود: این لکه‌ها دارای اشکال متعدد با رنگ‌های مختلف هستند و ممکن است نیمی از صورت یا بدن فرد را بپوشانند.

این متخصص پوست با بیان اینکه این ضایعات زمینه ارثی ندارند و به صورت مادرزادی ایجاد می‌شوند، اضافه کرد: درمان ماه‌گرفتگی اغلب با لیزر انجام می‌شود؛ البته ممکن است ضایعه به صورت کامل درمان نشود بلکه لیزر می‌تواند تا حدودی منجر به اصلاح رنگ ناحیه مورد نظر شود.

عرفانی با اشاره به اینکه در صورتی که ضایعه محدود باشد، می‌توان با جراحی آن را برداشت، ادامه داد: ممکن است علت ضایعه، عروقی باشد که بیشتر این دسته ضایعات قرمزرنگ هستند و گاهی نیمی از صورت و حتی دو طرف بدن را می‌پوشانند. نوع دیگر این ضایعات، نتیجه اختلال در رنگ‌دانه‌های پوستی (ملانین‌ها) است که موجب می‌شود قسمتی از پوست تیره‌تر از سایر نقاط بدن شود.

 سلامت نیوز
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 5

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

اظهارات جنجالی کارشناس فاکس‌نیوز در مورد ایران و عربستان

ی آوریل 26 , 2015
 «جرالدو ریورا» کارشناس و مجری برجسته شبکه فاکس‌نیوز این هفته در اظهاراتی جنجال‌برانگیز، به انتقاد شدید از ریاض و حامیان آن پرداخت و گفت بزرگترین تهدید برای آمریکا، عربستان و تفکرات افراطی‌ای است که این کشور تبلیغ می‌کند. وی در ابتدای این برنامه در پاسخ به این سوال که آمریکایی‌ها […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...