ماجرای لغو سخنرانی مطهری تشریح شد/ مجموعه دعوت کننده از مطهری مجوز فعالیت نداشته است/دادستان مشهد قانونی عمل کرده است

اشتراک گذاری :
نودیها:مجمع مشورتی اصلاح طلبان خراسان رضوی در سال ۹۴تقاضای تاسیس کردند اما تا امروز مجوز فعالیت سیاسی نگرفته اند و اجازه فعالیت سیاسی ندارند/در ابتدا این مجمع اجازه فعالیت سیاسی ندارد و در مورد دوم هم اساسا این مجمع حزب نیست که مدیر کل امنیتی استانداری نامه ای در تایید انها به ریاست دانشگاه می نویسد
سخنگوی قوه قضائیه گفت: اقدام دادستانی مشهد برای لغو سخنرانی روز اربعین غیرقانونی نبوده و طبق پیگیری های صورت گرفته از سوی دادستان، مجوز سخنرانی لغو شده است. 
 
 حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در جمع خبرنگاران با اشاره به لغو سخنرانی روز اربعین در مشهد افزود: در اربعین امسال قرار بود یک مراسمی در مشهد برگزار شود که ابتدائاً طبق برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شده بود در تالار رازی مشهد و پس از آن موضوع مراسم به سالن وزارت صنعت، معدن و تجارت انتقال پیدا کرد که دادستان با چاره اندیشی درست و به موقع از این موضوع جلوگیری به عمل آورد. 
 
وی ادامه داد: در پیگیری های انجام شده یک مجموعه سیاستی به نام مجمع مشورت اصلاح طلبان خراسان رضوی در سال ۹۴ از وزارت کشور کمیسیون ماده ۱۰ تقاضای تشکیل یک مجمع کردند که در حال حاضر هنوز مجوزی برای فعالیت این مجمع صادر نشده است.
 
محسنی اژه ای گفت: مجمع مشورت اصلاح طلبان خراسان رضوی در ۲۲ آبان ماه امسال یک هماهنگی با استانداری مشهد و نامه به رئیس دانشگاه خطاب به اینکه این حزب در نظر دارد جلسه ای با یکی از نمایندگان مجلس و نایب رئیس مجلس تشکیل دهد و افراد سیاسی ای نیز از شهرستان های استان در این جلسه حضور یابند.
 
سخنگوی قوه قضائیه افزود: طبق پیگیری های ما اولاً این مجمع مجوز سیاسی ندارد و ثانیاً در دعوت نامه قید شده که این حزب در نظر دارد جلسه ای با حضور مسئولان سیاسی برگزار کند در واقع نامه نباید برای مدیرکل سیاسی و امنیتی و انتخاباتی استاندار خراسان رضوی زده می شد بلکه نامه باید به فرمانداری فرستاده می شد تا فرمانداری در صورت داشتن مجوز لازم سیاسی برای این مجمع اقدامات لازم را انجام دهد.
 
وی گفت: طبق نامه زده شده نامه به صورت فوری، محرمانه و با استفاده از نمابر به مدیرکل سیاسی، امنیتی و انتخاباتی استانداری خراسان رضوی زده شده که در واقع برای گرفتن مجوز ما چیزی به عنوان محرمانه نداریم.
 
محسنی اژه ای ادامه داد: در تاریخ ۲۵ آبان یعنی سه روز بعد از این ماجرا اطلاعات سپاه امام رضا (ع) نامه ای به دادستان مشهد می زند و عنوان می کند که یک چنین برنامه ای قرار است در مشهد برگزار شود و بسیاری از لیدرهای سران فتنه در این جلسه دعوت شده اند که در صورت برگزاری جلسه امکان به وجود آمدن مشکلات و درگیری بین افراد وجود دارد.
 
وی گفت: مدیر اطلاعات سپاه نیز در تاریخ ۲۷ آبان ماه نامه ای به دادستانی می زند و می گوید ما باید موضوع جلسه روز اربعین را بررسی کنیم و طی تماس تلفنی با دادستان اظهار نظر می کنند که شما نسبت به اصل برگزاری جلسه اطلاع دارید یا خیر؟ و این در صورتی است که شما در دادن مجوز هیچگونه اظهار نظری نکرده اید و نظرتان بلامانع است که دادستان می گوید من دغدغه شما را به معاون امنیتی ـ سیاسی استانداری خبر می دهم و برای برگزاری این مراسم باید یک نفر التزام دهد که این جلسه مشکلاتی را به وجود نمی آورد. 
 
محسنی اژه ای ادامه داد: اداره اطلاعات مشهد گفت ما در جایگاهی نیستیم که التزام دهیم و با توجه به این شرایط علی القاعده و علی الاصول فرمانداری یا استانداری مشهد باید تشکیل شورای تأمین می کردند و طبق آن مجوز تشکیل جلسه در روز اربعین را صادر می کردند. 
 
وی گفت: رئیس دادگستری هم در تاریخ ۲۹ آبان ماه در چندین نوبت با استانداری تماس می گیرد ولی کسی پاسخگو نبوده و استانداری در جلسه جهاد کشاورزی استان حضور داشته است. 
 
محسنی اژه ای ادامه داد: با همه این تفاسیر اقدام دادستانی مشهد خلاف قانون نبوده چراکه اگر این جلسه بدون نظارت دستگاه ها صورت می گرفت هر اتفاقی ممکن بود رخ دهد و استانداری و فرمانداری برای اینگونه مراسم حساس باید شورای تأمین تشکیل می دادند و مجوزش را در صورت صلاحدید صادر می کردند. 
رجا
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 15

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

آداب غذا خوردن از منظر طب سنتی

د دسامبر 12 , 2016
یک کارشناس طب سنتی گفت: اگر پس از غذا دست را نشویید، ذرات غذا بعد از مدتی، تغییر ماهیت می‌دهند و ممکن است موادی آزاد شود که وارد پوست، چشم یا دهان شود؛ همچنین فوت کردن غذاهای داغ موجب دمیدن گازهای خروجی ریه (CO۲ و گازهای دفعی) به غذا می‌شود. […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...