ماجرای توسل عبد‌الباسط به موسی‌‌بن‌جعفر(ع)/ منشاوی و نقشبندی شیعه ۱۲ امامی‌اند/ اثبات شیعه بودن برخی قراء مصری

اشتراک گذاری :

حجت‌الاسلام سیدعبدالله فاطمی‌نیا استاد اخلاق در دیدار با کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران اعزامی به حج تمتع با بیان خاطراتی از مرحوم نقشبندی گفت: مرحوم نقشبندی از نظر قدرت صدا از نوادر روزگار بود. به یاد دارم در محفلی بودیم برق رفت، وی انچنان تلاوت کرد که با زمانی که برق بود و سیستم صوتی کار می‌کرد چندان تفاوت نداشت.

«ماشا الله» گفتن نقشبندی بعد از خواندن صحیفه سجادیه

وی با اشاره به ارادت نقشبندی به اهل‌بیت(ع) گفت: یک‌بار نقشبندی در جایی آرام به من گفت: بیا برویم قدم بزنیم، من یک کتاب صحیفه سجادیه به وی دادم و او مدام به فراز‌های کتاب نگاه می‌کرد و ما شا الله می‌گفت. دو کتاب دیگر هم در این زمینه به وی دادم و بعد از آن ارتباط ما بسیار نزدیک شد. حتی او به مشهد رفت و بعد از بازگشت از مشهد سراغ من را گرفته بود و به دیدارم آمد. نقشبندی به اهل‌بیت(ع) ارادت داشت و او هم مانند محمد صدیق منشاوی شیعه ۱۲ امامی است.

عبد‌الباسط قبل از تلاوت معروف حشر و تکویر متوسل به موسی‌بن جعفر(ع) شده بود

فاطمی‌نیا عبد‌الباسط را هم محب اهل‌بیت(ع) دانست و گفت: من دوستی در نجف دارم که هنوز هم زنده است. وی می‌گفت: هنگامی که عبدالباسط تلاوت معروف حشر و تکویر را در عراق خواند من حضور داشتم. وی قبل از تلاوت به من گفت: برای این تلاوت متوسل به موسی‌بن جعفر(ع) شدم.

این استاد اخلاق علم تجوید را علمی بزرگ دانست و گفت: من در تجوید شاگرد میرزا جواد آقای تبریزی بودم. با دو سال حضور در جلسات ایشان دریافتم که تجوید علم بزرگ و مهمی است.

تلاوت سوره هود مصطفی اسماعیل بیمار را شفا می‌دهد

وی با اشاره به اعجاز تلاوت گفت: برخی قدر تلاوت را نمی‌دانند، برخی از تلاوت‌ها مانند سوره هود مصطفی اسماعیل بیمار را شفا می‌دهد و یا صدای محمد رفعت صدایی بهشتی است و آوای این استاد فراتر از این حرف ها است که بگوییم حجاز خواند یا رست، تلاوت وی انسان را مات و مبهوت می‌کند.

فاطمی‌نیا ارادت شیعیان به اهل بیت(ع) را سبب ارتقای آنها در علوم قرآن دانست و گفت: من سال‌ها کتب مختلف تفسیری را خوانده‌ام نکاتی که در المیزان است در هیچ کتابی نیست و این‌ها به خاطر محبت اهل بیت(ع) است.

تلاش کنید که مبلغ اسلام و قرآن باشید

وی با آرزوی موفقیت برای کاروان قرآنی جمهوری اسلامی در ایام حج گفت: شما‌ها همگی استاد و روشن هستید بروید و تلاش کنید که مبلغ قرآن و اسلام باشید، در این ایام انسان‌های زیادی هستند که زجه می‌زنند و لبیک می‌گویند اما حاجی واقعی کم است، شما سعی کنید از زجه‌زنندگان نباشید. خداوند همه جا هست کعبه برای این است که به یاد خدا دور آن بچرخی و وقتی آمدی دور خدا بچرخی. باید رفتار ما بعد از حج تغییر کند نه اینکه بعد از چهل حج به محض اینکه اسم طرف را ببرند خانواده‌اش بر خود بلرزد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 19

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

انتقاد تند عراقچی از صداوسیما

ی آگوست 2 , 2015
سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با گروه ۱+۵  طی اظهاراتی از اینکه محتوای یک جلسه خصوصی و کاری با شورای خبر صدا و سیما به صورت ناقص، مخدوش و با اغلاط فراوان محتوایی و نگارشی، […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...