ماجرای اختلاس کلانی که قوه قضاییه مردد به ورود به آن است

اشتراک گذاری :

نودیها:حجت الاسلام و المسلمین منتطری دادستان کل کشور در مراسم تاسیس سازمان بازرسی کل کشور که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: نظام بانکی ما دچار مشکل است و دلیل آن هم وام‌های کلان و سودهای زیاد است و در حال حاضر بیش از ۱۲ تا ۱۳ پرونده انتظامی در حوزه انتظامی بانک مرکزی داریم و این مشکل به یک چاه بی انتها تبدیل شده است.

وی افزود: کار باید به مردم سپرده شود و دولت فقط باید نظارت کند و خصوصی سازی راهکار این مسئله است.

دادستان کل کشور گفت: امروز باید از نظارت سیستماتیک استفاده کنیم و از رئیس سازمان بازرسی کل کشور می خواهیم تا نظارت سیستمی را افزایش دهد و اگر قانون اشکال دارد به مجلس بروید و قانون را تغییر دهید. امروز گذاشتن چند بازرس در هر سازمانی جواب نمی دهد و باید وارد سیستم بانک ها شد و از سیستم های روز استفاده کرد و چه اشکالی دارد که وارد سیستم بانک‌ها شد.

دادستان کل کشور گفت: باید با فساد مقابله کرد و بخشی از فساد طبیعی است و همه در راه راست حرکت نمی کنند، اما اینکه فساد به این گونه باشد درست نیست. حال دستگاه قضا می‌خواهد با فساد مقابله کند و با مسائلی مواجه می شود که با هیچ عقلی سازگار نسیت.

برخی تمام اقدامات قوه قضاییه را سیاسی اعلام می‌کنند

وی گفت: وقتی قوه قضاییه می‌خواهد با یک جریانی مقابله کند، می‌گویند قوه قضاییه سیاسی عمل می‌کند و یک آقایی می‌گوید قوه قضاییه بیکار است و افراد را احضار می‌کند و هر زمانی که قوه قضاییه خواست در هر کاری وارد شود، یک مهر سیاسی زیر آن می‌زدند. در زمان انتخابات با تخلفات زیادی روبه رو بودیم که بنده در بطن آن‌ها بودم و حال که خواستیم برخورد کنیم، گفتند که برخورد سیاسی است و این حرف‌ها ناظر بر یک دولت خاص نیست و در تمام دولت ها وجود دارد.

دادستان کل کشور گفت: در یک واگذاری یک اختلاس کلان شد و قوه قضاییه نمی داند باید ورود پیدا کند یا نه. اگر ورود کند به برخی مهره ها می رسد که بعد می گویند قوه قضاییه سیاسی عمل می کند و قوه قضاییه یک جناح است که می خواهد جناح مقابل را زمین بزند. این حرف ها درست نیست و پاسخ  بنده به این افراد این است که آیا تضعیف و زدن بر سر قوه قضاییه به نفع کشور است؟. آقای نماینده ای که از رانت استفاده می‌کنی، دنبال مسله ای هستی که موردی را ببینی و در مورد آن مقابله بنویسی.

دادستان کل کشور: نقد بر قوه قضاییه ایرادی ندارد و باید علمی باشد، اما حمایت از یک جریان و محکومان خاص نشان می دهد که این افراد دنبال عدالت نیستند و این کار نه از سوی نماینده مجلس و نه از سوی یک قاضی پسندیده است.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: یکی از کارهای واجب در سازمان بازرسی کل کشور آسیب شناسی سازمان است.

وی گفت: بگذارید دستگاه قضایی در چهارچوب عدالت به وظایف خود عمل کند و قوه قضاییه باید مقتدر در مسائل بیرونی و درونی باشد و اگر اقتدار قوه قضاییه حفظ شود به کشور کمک می‌کند و اگر انتقادی دارید علمی و درست مطرح کنید. در طی این چند سال هیچ فردی نیامد بگوید در فلان پرونده مشکل وجود دارد.

دادستان کل کشور گفت: آقای نماینده ای که به پرونده‌ای دسترسی نداری، چرا همین طور چشم بسته تیری رها می‌کنی و حرف می‌زنی، این تیر ممکن است به سینه قوه قضاییه برخورد کند، اما چه کسی از آن نفع می برد؟

نظارت ۹ دستگاه بر قوه قضاییه

وی افزود:هیچ دستکاهی به اندازه قوه قضاییه در داخل خودش عوامل نظارتی ندارد و ۹ دستگاه بر آن نظارت می‌کند، اما با این نظارت ها ممکن است تخلفی رخ دهد که ما با آن برخورد می‌کنیم. در همین چند سال گذشته تعدادی قاضی از خدمت منفصل شدند که این موضوع نشان می‌دهد دستگاه قضایی از دورن خود نظارت می‌کند و این‌ها را نمی‌بینند و فقط انتقاد می‌کنند و حال در این شرایط عوامل خارج از کشور هم از این فرصت استفاده می‌کنند و می‌خواهند دستگاه قضا را تضیعیف کنند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری تصریح کرد: افرادی که قصد براندازی کشور را دارند به چند دستگاه هجمه می‌کنند که یکی از آن‌ها دستگاه قضا است و برنامه ریزی شده حرکت خود را ادامه می دهند و این تهاجم از اول انقلاب ادامه دارد و به عناوین مختلف به قوه قضاییه تهاجم می‌کنند و یکی از راه ها این است که اعتماد مردم را از قوه قضاییه بی اعتماد کنند.

دادستان کل کشور گفت: امروز همین کار را با سپاه پاسداران می‌کنند و قصد دارند سپاه پاسداران را جزء گروه های تروریستی قرار دهند، سپاهی که از دل مردم و ابتدای انقلاب شکل گرفت و اگر سپاه قدس نبود، نمی شد با داعش مقابله کرد و وضع سوریه این چنین نبود و سردار سلیمانی نمادی از سپاه پاسداران است که با داعش مقابله می کند و این جای تاسف است که سپاه نیروی تروریستی باشد و آمریکا و داعش نباشد و جهان به کدام سمت می رود و این موضوع جای تاسف دارد.

وی افزود: سپاه نوری نیست که با فوت شما خاموش شود، بلکه ریشه خودتان می سوزد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: سپاهیان خون خود را با خون مردم سوریه مخلوط کردند و خون دادند و ما نباید بگذاریم که سپاه تضعیف شود.

دادستان کل کشور تصریح کرد: همین امروز تیتر برخی روزنامه ها را دیدم که جای تاسف دارد. در روزی که دشمن به دنبال آن است که نیروی سپاه را نیروی ترویستی اعلام کند، فقط می‌توانیم بگوییم که کسانی که این تیترها را می‌زنند از عوامل خارجی هستند و نظام جمهوری اسلامی ایران مقاوم ایستاده است، اما برخی از این عوامل که کرم صفتانه کار می‌کنند، به جایی نمی رسند و نظام تا یک زمانی به آن‌ها فرصت می دهد.

وی افزود: اگر منشور حکومت امیرالمومنین(ع) را در همه عرصه ها و نیروهای مسلح و امنیتی حاکم کنیم، قطعاً زندگی ما خیلی بهتر از این خواهد بود.

دادستان کل کشور در رابطه با به کارگیری کارگزاران، گفت: حضرت علی(ع) به مالک نوشته بودند: ای مالک کارگزارانی را که می خواهی به کار بگیری بر اساس رابطه های شخصی و خانوادگی به کار نگیر و آن‌ها را آزمون و خطا کن، باید اعمال آن‌ها را کاملاً تحت مراقبت قرار دهی و ماموران صادق و راستگو و وفادار به کار را برای مراقبت از آن‌ها به کار گیری.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: پستی که امروز به من و شما سپرده شده یک امانت است که باید قدرش را بدانیم و از این سنگر به مردم خدمت کنیم. این موجب می شود هم کارگزاران خیانت نکنند و هم مردم در آرامش باشند.

وی ادامه داد: قطعا داشتن سیستم اداری سالم مایه آرامش مردم است، البته عرایض امروز من تنها ناظر به یک دستگاه نیست، بلکه ناظر به قوای سه گانه است.

دادستان کل کشور گفت: چه زمانی مردم احساس اعتماد و آرامش خواهند داشت؟ وقتی به قوای سالم مراجعه کنند.

فساد اداری مشکل امروز جامعه

وی افزود: یکی از مشکلاتی که امروز داریم، موضوع فساد اداری است که این مسئله متناسب با مملکت اسلامی نیست.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری تصریح کرد: در کشوری که در اداراتش امکان کار در ساعت اداری هست، اما کارمندی کار نمی کند، این موضوع خیانت است. آن چه مهم است، قانون و اجرای آن است.

دادستان کل کشور گفت: اگر در قوه قضاییه ۵٠ درصد مردم ناراضی باشند، طبیعی است چون محکوم می شوند، اما این مقدار نارضایتی مردم یعنی قطعاً یک مشکلی وجود دارد.

وی به وظایف سازمان بازرسی کل کشور بر اساس اصل ۱۷۴ قانون اساسی اشاره کرد و گفت: اگر در سازمان بازرسی مواردی را که قانون بر عهده شما گذاشته به درستی انجام دهید، آیا باز هم شاهد این حجم از فساد هستیم؟

حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: این حرف من به معنای زیر سوال بردن زحمات شما نیست، اما امروز می‌خواهیم خروجی کار شما را تحلیل کنیم. به نظر شما چه اشکالاتی وجود دارد که شاهد اینگونه فسادها هستیم؟.

وی ادامه داد: اگر ما در قوه و شما در بازرسی آن گونه که باید عمل می کردیم، شاهد این حجم از فساد نبودیم. آدم هایی به دنبال سوء استفاده از منافذ هستند و ما باید این منافذ را ببندیم.

دادستان کل کشور گفت: من عضو شورای پول و اعتبار هستم و می‌گویم سیستم بانکی ما یک سیستم ناسالم است. این وام‌ها و تسهیلات به نورچشمی‌ها و کسانی که دارای ویژگی ویژه خواری هستند، برای چه داده می‌شود؟ اگر نظام بانکی ما درست بود، شاهد این موضوعات نبودیم.

باشگاه خبرنگاران

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 11

موسوی - مدیر اصلی

2 thoughts on “ماجرای اختلاس کلانی که قوه قضاییه مردد به ورود به آن است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

چهار آنتی‌هیستامین طبیعی

ج اکتبر 13 , 2017
نودیها:اگر آلرژی فصلی داشته باشید می‌دانید که چقدر زجرآور است. عطسه، سرفه، خارش چشم‌ها، گرفتگی بینی و دردهای سینوسی؛ همه‌ی این‌ها علائمی هستند که می‌توانند غیرقابل تحمل هم بشوند. احتمالاً داروهای زیادی را امتحان کرده‌اید تا از شدت علائمتان بکاهید، اما شاید هم از مصرف دارو خسته شده باشید. شواهدی […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...