لیست نمایندگانی که انتخابات بعدی مجلس نخواهند بود/ لاریجانی، مطهری و…

اشتراک گذاری :

نودیها : اصلاح موادی از قانون انتخابات در جلسه امروز خانه ملت مطرح شد؛ وکلای مردم در جریان بررسی اصلاح موادی از قانون انتخابات، وکلای ملت با ۱۳۴ رأی موافق، ۹۵ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۴ نماینده حاضر در جلسه علنی با پیشنهاد حسین امیری خامکانی نماینده مردم زرند که از دوره ششم تا کنون در نهاد قانون گذاری حضور دارد، مبنی بر اینکه کاندیداتوری افرادی که سه دوره متوالی نماینده مجلس بوده‌اند، ممنوع شود، موافقت کردند.

مصوبه امروز مجلس، مخالفان شناخته شده‌ای نیز داشت، محمد دهقان نایب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی و دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ضمن مخالفت با تصمیم امروز همکارانش در خانه ملت، به خبرنگاران پارلمانی، گفت: «از آن جایی که دوره ریاست جمهوری در قانون اساسی به ۸ سال متوالی محدود شده اما برای مجلس قیدی نگذاشته است؛ اینکه بگوییم نمایندگان بیش از ۳ دوره متوالی نمی‌توانند کاندیدا شوند، تغییر قانون اساسی است و براساس قانون اساسی مصوبه امروز مجلس رد خواهد شد.»

آنچه مسلم است، در صورت تائید شورای نگهبان تعدادی از نمایندگان مجلس دهم از حضور در عرصه رقابت اسفندماه سال ۹۸ باز خواهند ماند.

حال که مُهر تائید بهارستان نشینان زیر قانون انتخابات زده شده است، این پرسش مطرح می‌شود «چه کسانی دیگر نمی‌توانند در گردونه انتخابات شرکت کنند؟».

اولین فردی که می‌توان از او نام برد، علی اردشیر لاریجانی است؛ هنوز نمایندگان در حال بررسی اصلاح موادی از قانون انتخابات بودند که سید حسین نقوی حسینی نماینده ورامین با کنایه خطاب به رئیس مجلس، گفت: آقای لاریجانی پیشاپیش به شما تبریک می گویم که نمایندگان با این مصوبه به شما فرصتی دادند که به کارهای دیگر خود برسید، چرا که این دوره، دوره آخر شما در مجلس است.

علاوه بر رئیس نهاد قانون گذاری باید از دو نواب رئیس (مسعود پزشکیان و علی مطهری) نیز نام برد، آنها به سه دوره متوالی در خانه ملت دیگر نمی‌توانند در انتخابات اسفند سال ۹۸ شرکت کنند.

اسامی نمایندگان مجلس دهم که نمی‌توانند در انتخابات ۹۸ شرکت کنند

ردیف نام
۱ علی لاریجانی
۲ مسعود پزشکیان
۳ علی مطهری
۴ محمدرضا تابش
۵ سید حسین نقوی حسینی
۶ امیر حسین قاضی زاده
۷ نادر قاضی پور
۸ علیرضا محجوب
۹ جهانبخش محبی نیا
۱۰ حسن کامران
۱۱ حمید رضا فولادگر
۱۲ کاظم جلالی
۱۳ جواد کریمی قدوسی
۱۴ علاءالدین بروجردی
۱۵ محمد مهدی مفتح
۱۶ محمد دهقان
۱۷ کاظم دلخوش
۱۸ مهرداد لاهوتی
۱۹ حسینعلی شهریاری
۲۰ محمد قسیم عثمانی
۲۱ محمد حسین فرهنگی
۲۲ علیرضا سلیمی
۲۳ سلمان خدادادی
۲۴ هادی قوامی
۲۵ موسوی لارگانی
۲۶ اسفندیار اختیاری
۲۷ یوناتن بت کلیا
۲۸ یوسفیان ملأ
۲۹ حسن خسته بند
۳۰ محمدرضا رضایی کوچی
۳۱ سیامک مره صدق
۳۲ عزیز اکبریان
۳۳ حسین امیری خامکانی
۳۴ محمد آشوری تازیانی
۳۵ شهباز حسن پور بیگلری
۳۶ جبار کوچکی نژاد

* دوره‌های حضور نمایندگان از سایت مرکز پژوهش‌های مجلس استخراج شد

البته مصوبه مجلس شامل نمایندگانی می‌شود که سه دوره «متوالی» در خانه ملت عضویت داشتند؛ چرا که در دوره کنونی مجلس، نمایندگانی حضور دارند که در چند دوره مجلس حضور داشته اما حضور آنها به صورت «متوالی» نبود.

اسامی نمایندگانی که حضور آنها در نهاد قانونگذاری به صورت «متوالی» نیست

محسن کوهکن چهارم، هفتم دهم
الیاس حضرتی سوم، چهارم، پنجم، ششم و دهم
عبدالرضا مصری هفتم، نهم و دهم
احمد سالک اول، سوم، چهارم، نهم و دهم
سهیلاجلودارزاده پنجم، ششم و دهم
یوسف نژاد پنجم، هشتم و دهم
حمیدرضا حاجی بابایی پنجم، ششم، هفتم، هشتم، دهم

با توجه به مصوبه امروز نمایندگان در هرم سبز بهارستان باید منتظر موضع شورای نگهبان در این باره بود؛ در صورت تأیید نهایی باید دید آیا آرایش سیاسی مجلس دهم تغییر خواهد کرد؟

منبع : خبرگزاری مهر
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 147

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

میر حسین موسوی

د مارس 4 , 2019
میرحسین موسوی خامنه (۱۱ اسفند ۱۳۲۰ در خامنه) سیاستمدار اصلاح طلب چپ گرای ایرانی است. پنجمین و آخرین نخست‌وزیر جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۸ بود. از دیگر فعالیت‌های دولتی او می‌توان به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در دولت محمدعلی رجایی اشاره کرد که نخستین فعالیت رسمی […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...