لطفا جوگیر نشوید!/جشنواره فیلم کن و جایزه اصغر فرهادی و فیلمش چقدر اهمیت دارد؟/آیا همه جای دنیا به سینمای جشنواره ای می بالند؟

اشتراک گذاری :

به نام خدا – بخش تحلیل نودیها – سالهاست در کشور ما وقتی فیلمی در جشنواره ای خارجی ، حال ، کن یا اسکار باشد یا جایزه فیلم بورکینافاسو یا جیبوتی باشد، کلی خوشحال می شویم! و تبریک می گوییم و شادی می کنیم.

اما به واقع این جشن های سینمای اصلا کارکردشان چیست ؟ واقعا برای تشویق سینماگران در سراسر جهان بوجود آمده اند؟ آیا هنر و زیبایی فیلم را در نظر می گیرند؟

جواب این است که بله و خیر. بله در مورد فیلمهایی و مواردی کاملا حرفه ای و تکنیکی جوایزی داده می شود مخصوصا در مورد آثاری که مربوط به کشور برگزارکننده است و نه ، در مورد فیلمهایی که از کشورهای دیگر می آیند که ماجرا کمی متفاوت است.

چرا به فیلمی مثلا پاکستانی که زنان مسلمان را خیلی آشفته و وحشتناک به تصویر می کشد جایزه می دهند؟

چرا فیلم “محمد(ص)” که از جهت تکنیکی از بهترین های هالیوودی در آن استفاده شده بود و فیلم هنری و خوش ساختی هم بود اصلا به اسکار راه پیدا نمی کند ؟ چرا سال قبل با سیاه پوستان کاملا نژاد پرستانه برخورد می شود؟ آیا اینگونه رفتارها هم ربطی به هنر دارد و ربطی به سیاست ندارد؟

عده ای از کارشناسان معقدند، تا علیه کشورت و تا تصویر اگزجره و غلو آمیز منفی از کشورت ارائه ندهی از جایزه و راه یابی به این جشنواره های رنگارنگ خبری نیست. نمونه اش فیلم “محمد(ص)” مجید مجیدی که اقبالی به آن نشد و در کنار آن فیلم “بچه های آسمان” مجید مجیدی که اقبال به آن شد. تفاوت این دو فیلم در نوع نگاه آن هاست به جهان و سیاستها!!

متاسفانه اصغر فرهادی با نگاه منفی و تلخی که از جامعه ایران به نمایش می گذارد، جایزه می برد!!!!!!!!

مرتضی حیدری

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 20

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

قلیان با طعم، حلّال‌های سرطان‌زا، بنزن و مواد روان گردان

د مه 23 , 2016
سایت نودیها :  صادق نیت در نشست خبری به مناسبت هفته دخانیات گفت: علیرغم اینکه مصرف سیگار در سال‌های گذشته روند رو به رشدی نداشته اما مصرف قلیان رشد فزاینده‌ای طی ۱۰ سال گذشته داشته و متاسفانه مصرف آن در دختران بیش از پسران بوده است. وی ادامه داد: قلیان […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...