قیمت جهانی نفت افزایش یافت

اشتراک گذاری :

پس از افزایش روز گذشته شاخص ها در بازار بورس چین و احتمال شکست مذاکرات هسته ای ایران، روز جمعه قیمت نفت در بازارهای آسیایی افزایش یافت.

به گفته تجار، سرمایه گذاران همچنان در مورد ثبات بازارهای سهام چین که این هفته بر بازار نفت تاثیرگذار بوده محتاط اند، اما به بن بست رسیدن مذاکرات هسته ای ایران می تواند اندکی از فشارهای قابل توجه بر قیمت نفت بکاهد.

در بازار نیویورک، قیمت نفت سبک و شیرین وست تگزاس اینترمدییت برای تحویل در ماه اوت، امروز با ۵۴ سنت افزایش به ۵۳ دلار و ۳۲ سنت رسید. قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه اوت نیز ۵۴ سنت افزایش یافت و به ۵۹ دلار و ۱۵ سنت رسید.

تیم ایوانز، تحلیلگر موسسه سیتی فیوچرز در این باره گفت: «هرچند بازار ممکن است بخش از اعتمادی را که در جریان کاهش قیمت اخیر از دست داده بود، بازیافته باشد، اما ما هیچ حمایت قابل توجهی را مشاهده نمی کنیم که بتواند موجب افزایش بیشتر قیمت ها شود.»

وی افزود، آمارهای اولیه ماه ژوئن نشان از فزونی روزانه ۱.۸۸ میلیون بشکه نفت در بازار دارد که ۱.۰۷ میلیون بشکه بیشتر از یک سال قبل است و افزایش حجم ذخایر نفت خام جهانی نیز همراستا با فزونی عرضه در بازار و ضعف فعلی حاکم بر قیمت هاست.

در همین حال، مذاکرات هسته ای ایران و قدرت های جهانی ظاهرا در آستانه شکست قرار گرفته و مقامات ارشد ایرانی می گویند، قدرت های اروپایی و آمریکایی منکر تعهدات اخیر خود از جمله درباره لغو تحریم ها و برداشته شدن تحریم های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران شده اند.

ایران و آمریکا روز پنجشنبه یکدیگر را متهم به عدم تمایل برای اتخاذ تصمیمات مهم سیاسی برای پایان دادن به مذاکرات نزدیک به دو ساله کردند و بدین ترتیب بعید به نظر می رسد که در چهارچوب ضرب الاجل تمدید شده این هفته، رسیدن به یک توافق امکان پذیر باشد. اگر مذاکرات به بن بست برسد یا با تاخیر قابل توجهی همراه باشد، ایران قادر به رهایی از تحریم ها و افزایش صادرات نفت خود در طی ماه های آینده نخواهد بود.

منبع:جام نیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 7

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

"دموی" مزاج‌ها بخوانند

ی جولای 12 , 2015
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ساوه با بیان اینکه کم خوری و روزه‌داری برای دموی مزاج‌ها بسیار سودمند است، تاکید کرد: همه افراد از کم خوردن سود می‌برند، اما افراد دموی بیشتر از همه متنفع می‌شوند و این افراد باید از غذاهای با فیبر بالا استفاده کنند تا اجابت […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...