قوز کردن چه عواقبی در بدن دارد؟

اشتراک گذاری :
نودیها:یک متخصص ارتوپد گفت: قوز کردن علاوه بر ایجاد مشکل در ستون فقرات، مانع از فعالیت طبیعی روده‌ها و ریه در بدن می‌شود.

به گزارش میزان، رضا خیری گفت: یکی از مشکلات شایع در افراد به ویژه نوجوانان، قوز کردن درناحیه کمر است که به ظاهر ستون فقرات را درگیر، و به عادتی اشتباه برای نشستن تبدیل شده است. قوز کردن علاوه بر تاثیر بر کمر، فعالیت روده‌ها و ریه‌ها را دچار مشکل، و تنفس را سخت می‌کند. 

وی افزود: قوز کردن در جریان خون اختلال ایجاد کرده و مانع از رسیدن خون کافی و تأمین گلوکز مناسب مغز می‌شود در نتیجه بدن واکنش نشون داده و احساس گرسنگی را در فرد تشدید می‌کند. این امر موجب افزایش ولع به خوردن و چاقی خواهد شد. 

متخصص ارتوپد خاطر نشان کرد: رعایت حالات نشستن و عادت به صاف نشستن بالاخص روی صندلی، می‌تواند در درمان این عادت اشتباه موثر باشد.

وی عنوان کرد:احساس راحتی، معمولا در حالات بد نشستن، به وجود می‌آید و ورزش کردن و اجرای بعضی حرکات کششی می‌تواند ستون فقرات را در حالت مناسب قرار داده و دردهای مزمن در ناحیه کمر را تسکین دهد. 

خیری اذعان داشت: لم دادن راننده در ماشین و پشت میز نشینی بدترین حالت نشستن و قوز کردن است که به یک عادت برای بسیاری از مردم تبدیل شده است. براین اساس استفاد از یک بالشت و یا حوله لوله کرده در قسمت تکیه گاه، می‌تواند کمک خوبی به طرز نشستن باشد.

وی در ادامه گفت: حالت بدن در هنگام خوابیدن نیز می‌تواند در شکل گیری ستون فقرات تأثیر گذار باشد. استفاده از تشک‌های سفت به جای نرم و گود، در شکل گیری و عادت به صاف کردن ستون فقرات موثر است. همچنین توصیه می‌شود خانم‌ها برای طولانی مدت از کفش‌های پاشنه بلند استفاده نکنند چرا که کمر را به سمت جلو سوق داده و برعصب‌های بدن فشار وارد می‌کند. بنابراین انتخاب کفش با پاشنه‌های کوتاه و پهن، در بهبود درد کمر و صاف راه رفتن بسیار مهم تلقی می‌شود.

متخصص ارتوپد خاطر نشان کرد: میزان چربی‌های اطراف شکم، بر ستون فقرات بدن فشار زیادی وارد می‌کند بنابراین تأکید می شود افراد چاق حتما از رژیم غذایی مناسب و برنامه تمرین ورزشی تبعیت کنند و از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری کنند .

وی عنوان کرد: با تکیه بر دیوار می‌توان حالت صحیح ستون فقرات را بررسی کرد. در این حالت اگر شانه‌ها دیوار را لمس کند و فاصله گودی کمر تا دیوار ۵ الی ۶ سانت باشد یعنی ستون فقرات در حالت مناسب و طبیعی خود قرار دارد در غیر این صورت باید جهت درمان آن اقدام شود. 

رجانیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 14

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

اینستاگرام بدتر از آن چیزی که ما درباره اش فکر می کنیم/ بخوانید

س مه 23 , 2017
نودیها:نتایج یک نظرسنجی در بریتانیا نشان می‌دهد که کاربران جوانی که روزانه بیش از دو ساعت در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر و اینستاگرام وقت می‌گذرانند، در معرض خطر مشکلات روانی قرار دارند.     نتایج یک نظر سنجی در بریتانیا نشان می‌دهد که اینستاگرام در مقایسه با دیگر شبکه‌های […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...