قطعنامه شورای امنیت درباره توان دفاعی ایران مردود است/ جمهوری اسلامی زیر بار نخواهد رفت

اشتراک گذاری :

علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار با هیأت علمی جنبش عدم تعهد که صبح امروز (چهارشنبه ۷ مردادماه)در مرکز تحقیقات استراتژیک برگزار شد، از افتتاحیه اجلاس پزشکان مسلمان خبر داد و گفت: در این اجلاس حدود ۳۰۰نفر از پزشکان از کشورهای مسلمان حضور دارند که این اجلاس هر دو سال یک بار برگزار می‌شود که امسال با میزبانی ایران از مشهد آغاز شده و بعد در تهران و در شیراز ادامه خواهد یافت.

ولایتی با بیان اینکه در اجلاس پزشکان مسلمان جهان درباره نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی بحث و تبادل نظر انجام خواهد شد، اظهار داشت: در این اجلاس حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ نفر از پزشکان کشورهای مختلف حضور دارند که با خانواده‌های آنان حدود ۶۰۰ نفر می‌شوند که با هزینه‌های خودشان به ایران آمدند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر وجود محدودیت‌هایی در قطعنامه اخیر شورای امنیت درباره امکانات دفاعی ایران گفت: قطعنامه شورای امنیت که درباره امکانات دفاعی ایران به خصوص موشک‌ها تصویب شده، از نظر ایران مردود است.

ولایتی خاطرنشان کرد: این قطعنامه تحت نفوذ کشورهای توسعه‌طلب و برتری طلب غربی تصویب شده است تا قدرت دفاعی ایران را تضعیف کند و هدف آن تحقق اهداف و تحمیل خواسته‌هایشان به ایران است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران زیر بار قبول این امر نرفته و نخواهد رفت، خاطرنشان کرد: آمریکا، متحدین آنان و کسانی که سیاست‌های آنان را دنبال می‌کنند، اگر بدانند با تصویب این قطعنامه شورای امنیت که با تحمیل و اعمال نفوذ غیرمشروع حق وتو آنان همراه بوده، می‌توانند ایران را محدود کنند، قطعاً برای این کار لحظه‌ای تردید نمی‌کنند و این قطعنامه‌ها را ادامه خواهند داد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک خاطرنشان کرد: خواسته آنان این است که یا جمهوری اسلامی ایران نباشد و یا اگر باشد تحت سلطه آنان باشد که این امر با آرمان‌های انقلاب اسلامی در تضاد است.

ولایتی اظهار داشت: این حرکت در شورای امنیت با هدف محروم کردن ایران از استقلال صورت گرفته است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ادامه داد: هدف از این نوع حرکت‌ها در شورای امنیت که تحت نفوذ آنان است محروم کردن ایران از هویت ایرانی اسلامی، استقلال، تمامیت ارضی است که ایران زیر بار این قطعنامه و قطعنامه‌های مشابه نخواهد رفت.

ولایتی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر سفر هیأت‌های اروپایی به ایران خاطرنشان کرد: رفت و آمد هیأت‌های اروپایی بین ایران و سایر کشورها همواره صورت گرفته، در سال گذشته خانم اشتون به ایران آمدند بنابراین اینگونه سفرها پدیده غیرمنتظره‌ای نیست بلکه یک کار معمول بین ایران و سایر کشورها است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک همچنین طی سخنانی در جمع هیأت علمی جنبش عدم تعهد، با اشاره به همکاری‌های ایران با هند خاطرنشان کرد: ما در زمان انقلاب اولین کشوری بودیم که وارد همکاری با هند شدیم و با خانم گاندی و پسرشان همکاری و تبادل سیاسی داشتیم و روابط دوجانبه‌ای را در روابط چند جانبه منطقه‌ای به طور نزدیک در قالب جنبش عدم تعهد با این کشور داشتیم.

وی به پیشرفت‌های دو کشور در حوزه فضایی اشاره و خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم در این زمینه به تبادل تجربیات اساتید و دانشجویان هر دو کشور بپردازیم و این امر می‌تواند در قالب دوره‌های ۶ ماهه انجام شود.

وی ادامه داد: در اینجا آقای تهرانچی رئیس دانشگاه شهید بهشتی نیز حضور دارند که در این زمینه می‌توانیم در سطح دانشگاهی همکاری‌هایی را در این برنامه‌ها داشته باشیم. همینطور در حوزه‌های دیگر مانند سیاست‌گذاری اقتصادی، مهندسی و اجتماعی نیز به تبادل تجربیات بپردازیم.

هیأت علمی نیز در این دیدار از تمایل خود برای همکاریها با ایران در حوزه فضا خبر داد و اظهار داشت: دیپلماسی علوم سبب نزدیک شدن کشورمان به یکدیگر شده است که پیش از این ایران قابلیت پرتاب موشک امید را داشته است که از این توفیق که نصیب ایران شده است لذت بردیم.

 

منبع:فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 8

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

خرید "جنگنده میراژ" فرانسوی در اولویت نیازهای نیروی هوایی است

چ جولای 29 , 2015
پیش از ظهر روز گذشته محمدباقر نوبخت در یک نشست خبری گفته است که ما در موضوع حمل و نقل هوایی می‌توانیم از طریق همکاری با فرانسه مشکلات‌مان را حل کنیم. فرانسه می‌تواند نیاز ما به هواپیماهای میراژ و ایرباس را تامین کند. رقیب او نیز بوئینگ است وقتی فرانسه […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...