قدیری ابیانه:اصلاح‌طلبان به دنبال تشدید تحریم‌ها‌/وعده حل مشکلات در ۱۰۰ روز چه شد؟

اشتراک گذاری :

محمدحسن قدیری‌ابیانه طی مناظره‌ای با صادق زیباکلام که عصر امروز در سالن همایش دانشگاه مفید قم انجام شد با بیان اینکه برخی از افراد محدود در جامعه ریشه مذاکرات را تشکیل داده‌اند، اظهار کرد: نرمش قهرمانانه به علت ایجاد بستر برای مذاکرات گسترده‌تر بود هرچند لبخند، گفت‌و‌گو و توافقنامه‌ها کاربردی ندارد، چراکه تجربه ثابت کرده است که آمریکا به راحتی وعده‌های خود را رد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه بعد از انقلاب اسلامی آمریکا مدعی بازسازی ارتباطاتش با ایران بوده است، ابراز کرد: با تسخیر لانه جاسوسی به خوبی دخالت‌های دشمن در عرصه‌های مختلف جامعه اسلامی برای همگان آشکار شد.

سفیر سابق ایران در آمریکای لاتین با اشاره به اینکه وضعیت اقتصادی کشور بدون توجه به ظرفیت‌های گسترده رشد مناسبی نداشته است، یادآور شد: برخی از عوامل اصلاح‌طلب در دولت گذشته به دنبال این بودند که تحریم‌ها را تشدید و رأی‌های بیشتری را برای خودشان جذب کنند.

وی مذاکرات ۱+۵ را نمونه‌ای از قدرت ایران اسلامی خواند و گفت: کاهش تعطیلات و حذف یارانه‌ها بخشی از ویژگی‌هایی است که باید بر اساس اقتصاد مقاومتی اجرایی شود؛ گاهی ممکن است مردم به مواضع اشتباه هم رای بدهند اما جمهوریت یعنی فردی که با رای بیشتری انتخاب می‌شود رئیس جمهور منتخب ملت است.

قدیری‌ابیانه با اشاره به اینکه روابط بین‌الملل مورد تاثیر منافع کشورها قرار می‌گیرد، عنوان کرد: اکنون دوستان به این نتیجه رسیده‌اند که لبخند تنها دیگر کاربردی ندارد.

وی با بیان اینکه دولت روحانی برای حذف یارانه‌ها حرکت گسترده‌ای انجام نداده است، ادامه داد: در برخی از موارد سرمایه‌داران جامعه روز به روز توانمندتر و فقرا روز به روز فقیرتر می‌شوند، برای نمونه یارانه پنهان سوخت قشر ثروتمند جامعه، ۳۰ برابر قشر متوسط و کم‌ درآمد جامعه است.

قدیری‌ابیانه با تاکید بر اینکه فسادهای اقتصادی به بخش دولتی محدود نمی‌شود، مطرح کرد: اصلاح‌طلبان قبل از پیروزی در سال ۹۲ اعلام کردند که با مذاکرات می‌توانیم مشکلات کشور را طی ۱۰۰ روز برطرف کنیم اما آیا این وعده عملی شد؟

وی از حرکت‌های آمریکا در منطقه یاد و خاطرنشان کرد: اگر توافقنامه نوشته شود آمریکا از دشمنی‌ها خود دست نمی‌کشد، چراکه ایران اسلامی با آمریکا منافع استراتژیک متفاوتی دارد.

این استاد علوم سیاسی به مذاکرات لوزان اشاره و مطرح کرد: طرف مقابل می‌خواهد تحریم‌های اقتصادی بر کشور ایران را حفظ کند و نظارت‌ها را بر اماکن نظامی گسترش دهد تا به خواسته‌های پلید خود برسد از طرفی متاسفانه افرادی در ایران اسلامی عامل دشمن شده‌اند.

وی افزود: در اوج بمباران غزه برخی، رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناختند و این نشان از وابستگی آن‌هاست در صورتی که جوانان ایران اسلامی می‌توانند به دستاوردهای بسیاری برسند و مقابل دشمن ایستادگی کنند.

قدیری‌ابیانه با بیان اینکه تجهیزات لبنان و فلسطین برای دفاع از مردم مظلوم مورد استفاده قرار می‌گیرد، اظهار کرد: در یمن کشورهای مختلف مردم مظلوم را می‌کوبند در صورتی که ایران اسلامی حق ندارد کشتی نجات خود را برای کمک به مردم مظلوم به این کشور ارسال کند.

وی از حرکت‌های کشورهای استکباری در منطقه یاد کرد و افزود: آمریکاستیزی از کودتا علیه مصدق آغاز شد، چراکه آمریکا حق کودتا در ایران را نداشت و این ظلم‌ها در دوره‌های مختلف مردم ایران را مورد تاثیر قرار داده است.

قدیری‌ابیانه با تاکید بر اینکه تحریم‌های اقتصادی مانع تقویت عرصه‌های مختلف اقتصادی در کشور می‌شود، عنوان کرد: مسئولان در کشور به جای امید به خارج باید برای تحقق ارکان اقتصاد مقاومتی گام بردارند، چراکه بسیاری از مشکلات جامعه اسلامی با تقویت ظرفیت‌های اقتصاد داخلی برطرف می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس آمارهای برخی از دستگاه‌های غربی، رژیم صهیونیستی تا پایان سال ۲۰۱۵ با مهاجرت معکوس نابود می‌شود، گفت: ایران اسلامی اکنون در منطقه به جایگاه والایی رسیده است و در عرصه‌های مختلف حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

قدیری‌ابیانه با اشاره به اینکه مردم ایران برای تحقق آرمان‌های اسلامی انقلاب کرده‌اند، مطرح کرد: افرادی در نظام اسلامی با پول ملت درس می‌خوانند اما توانایی خود را در خارج کشور به کار می‌گیرند که این یک خیانت است؛ اگر این دید در میان آحاد مردم وجود داشت در هشت سال دفاع مقدس نمی‌توانستیم با سلاح‌های انفرادی مقابل تانک‌های دشمن ایستادگی کنیم.

تحلیل‌گر مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: دستور دادن به تولیدکنندگان و محدود کردن آن‌ها برخی مشکلات اقتصادی را برای جامعه اسلامی به وجود آورده است اما تولیدکنندگان نمی‌توانند بدون هیچ قاعده‌ای به صورت جداگانه برنامه‌های خود را اجرایی کنند.

وی با تاکید بر اینکه مذاکرات محدود به مسائل هسته‌ای نمی‌شود، افزود: اگر مردم ایران از دین خود دست بکشند باز هم آمریکا از این کشور دست نمی‌کشد همان گونه که اکنون نیز در آمریکا لاتین با وجود اینکه اکثریت مردم نسبت به اسلام هیچ آگاهی ندارند شورش‌های بسیاری دیده می‌شود.

قدیری‌ابیانه با بیان اینکه ملت ایران اجازه نمی‌دهند آمریکا برای مردم تعیین‌تکلیف کند، ابراز کرد: کشورهای مختلف در هشت سال دفاع مقدس برابر ایران بودند اما ملت با مقاومت به پیروزی رسیدند امروز نیز باید در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی مقاومت کنیم تا به پیروزی برسیم.

وی از حضور ۴٫۵ میلیون دانشجو در کشور یاد کرد و گفت: ایران اسلامی می‌تواند دستاوردهای بسیاری در بخش‌های مختلف داشته باشد اما حرکت‌ها باید با تکیه بر اهداف و آرمان‌ها انجام شود.

قدیری‌ابیانه با اشاره به برخی از تحولات اخیر در مصر ادامه داد: منافع ملی و ایدئولوژیک ایران اسلامی هیچ تضادی با یکدیگر ندارد، چراکه دین اسلامی تعاریف بسیار مناسبی را در عرصه‌های مختلف برای مردم ارائه داده است.

وی با بیان اینکه دشمن، داعش را برای مقابله با بیداری اسلامی ایجاد کرده است، مطرح کرد: آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی داعش را برای مقابله با بیداری اسلامی ایجاد کرده‌اند و این بیداری اسلامی در دوره‌های مختلف فراز و نشیب‌های متفاوتی دارد اما پایان این بیداری به پیروزی اسلام ختم می‌شود.

این استاد دانشگاه، از مصر به عنوان آتش زیر خاکستر نام برد و اضافه کرد: بیداری اسلامی اکنون در کشورهای مختلف یمن، لبنان و سوریه دیده می‌شود به همین علت می‌توانیم بگوییم بیداری اسلامی با سرعت بسیاری در حال گسترش است.

وی با بیان اینکه تهاجم رسانه‌ای دشمن علیه ایران اسلامی به صورت مستمر وجود دارد، تصریح کرد: ایران اسلامی روزانه مورد تهاجم اخبار جعلی دشمن قرار می‌گیرد.

قدیری‌ابیانه با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی با تکیه بر اتحاد و همدلی می‌تواند دستاوردهای بسیاری داشته باشد، گفت: رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی چراغ راهی برای مردم و مسئولان است؛ تهدیدهای نظامی دشمن برای ملتی که هشت سال بدون هیچ سلاح نظامی خاصی مقابل کشورهای بسیاری ایستاد معنایی ندارد.

وی به برخی از دستاوردهای علمی و نظامی ایران اسلامی اشاره کرد و متذکر شد: برای برون‌رفت جامعه اسلامی از مشکلات اقتصادی باید از ظرفیت‌های داخلی کشور استفاده شود که دانشجویان با پژوهش‌های علمی بخشی از این ظرفیت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

منبع :‌فارس

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 34

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

احمد توکلی بعد از دادگاه:تبرئه می‌شوم چون کار خلافی انجام نداده‌ام/ باید آزادی مطبوعات را تقویت کنیم

د مه 18 , 2015
احمد توکلی پس از پایان نخستین جلسه رسیدگی به اتهاماتش به عنوان مدیر سایت «الف» با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خدا را شکر می‌کنم که این دادگاه با حضور اعضای هیأت منصفه مطبوعات و هیأت قضایی برگزار شد و به نصف دفاعیات هم در این دادگاه توجه کردند، […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...