قبل از خواب چه سوره هایی بخوانیم؟”احادیث و روایات”

اشتراک گذاری :
نودیها:در عصر کنونی و با وجود مشکلات بسیاری در زندگی که بسیاری از آن ها ناشی از زندگی صنعتی است، بسیاری از افراد شب ها نمی توانند به راحتی و با آرامش به خواب بروند و از این جهت، صبح ها به هنگام برخاستن از خواب، احساس خستگی مداوم دارند.
 
در این شرایط سوره هایی در قرآن کریم مورد توجه قرار گرفته که مسلمان ها با خواندن آن ها در هنگام خواب می توانند آرامش بیشتری به دست آورند.
 
در هر حال شما هر کار مستحبی را قبل از خواب انجام دهید در کسب آرامش مؤثر خواهد بود.
 
از صلوات غافل نباشید که حلّال مشکلات است؛ «دعای فرج» را زمزمه کنید و در نهایت در رختخواب کارهای روزتان را مرور نمایید. هرکدام اشتباه بوده سعی کنید جبران کنید و به فکر آن باشید که دیگر تکرار نشود و یا اگر قابل اصلاح است اصلاح کنید.
 
خود را به ایزد منان سپرده و گونه خود را بر زمین بگذارید و بگوید «الهی لا تکلنی الی نفسی طرفه عین ابدا» ؛ خداوندا مرا لحظه ای(چشم بر هم زدنی)  به خودم وامگذار.
 
دعا هنگام خواب
 
۱- گفتن سه بار تسبیحات اربعه .
 
۲- سه بار خواندن سوره توحید.
 
۳- چهارده بار صلوات به نیابت ۱۴معصوم .
 
۴- طلب مغفرت برای تمام مؤمنان و مردگان .
 
۵- گفتن تسبیحات حضرت زهرا(سلام الله علیها) .
 
۶- خواندن آیت الکرسی،فلق،ناس و کافرون .
 
۷- خواندن این دعا که به منزله‌ی هزار نماز است: یَفْعَلُ اللهُ ما یشاءُبِقُدْرَتِهِ وَ یَحْکُمُ ما یُریدُ بِعِزَّتِهِ
 
ذکر هنگام خواب از قول امام صادق علیه‌السلام
امام صادق (علیه السلام) فرمودند: کسی که هنگام خواب سه بار ذکر زیر را بگوید، مانند روزی که از مادر متولد شده است ، از گناهان بیرون می‌آید: «الحمد لله الذی علا فقهر، و الحمد لله الذی بطن فخبر،
 
اعمال قبل از خواب حضرت زهرا(سلام الله علیها)
شبی حضرت زهرا (سلام الله علیها)رختخواب خود را پهن کرده بود و می‌خواست بخوابد که حضرت رسول (صلی الله علیه و آ له) بر وی وارد شد ،و فرمود :ای فاطمه ، نخواب مگر اینکه چهار عمل بجا آوری :اول آنکه قرآن را ختم کنی، دوم اینکه پیامبران را شفیعان خود گردانی ، سوم اینکه مؤمنین را از خود خوشنود کنی ، چهارم اینکه حج و عمره بجا آوری.
 
حضرت این را فرمود و مشغول نماز شد. حضرت زهرا (سلام الله علیها) صبر کرد تا نماز خود را تمام کرد .سپس فرمودند :یا رسول الله به چهار چیز امر فرمودی که من در این وقت ،قدرت ندارم آن‌ها را انجام دهم.
 
حضرت تبسم کرد و فرمود :هر گاه سه مرتبه قل هو الله احد بخوانی مثل آن است که ختم قرآن کردی و هر گاه صلوات بفرستی بر من وبر پیامبران قبل از من،در روز قیامت ما شفیعان تو خواهیم بود ،و هر گاه برای مؤمنین استغفار کنی همه آنان از تو خشنود می‌شوند ،و هر گاه بگویی «سبحان الله و الحمدالله و لا اله الا الله و الله اکبر »،مثل آن است که حج و عمره انجام دادی .”بهجه/ ج۱/ص ۳۰۴ “
 
اعمال مستحبی دیگر قبل از خواب
 
 1) سوره تکاثر
از مولایمان امام صادق (علیه‌السلام) روایت است که فرموده‌اند : هرکس در هنگام خواب سوره” الهاکم التکاثر” را بخواند از فتنه و عذاب قبر ایمن می‌گردد.
 
هر کس ۳ مرتبه بگوید ” اعوذبالله من الشیطان الرجیم ” و ۳ آیه آخر سوره حشر از ” لو انزلنا” بخواند ۷۰ هزار ملک برتی او دعا می‌کنند تا روز شود و اگر مرد شهید محسوب می‌شود.
 
۲) سوره ملک
کسی که این سوره را قبل از خواب بخواند پیوسته در امان خدا می‌باشد تا صبح شود و در امان خدا می‌باشد در روز قیامت تا داخل بهشت شود (ثواب ان را به رفتگان خود هدیه دهید ). هر کس سوره “سجده”(الم تنزیل) و ” ملک” را بخواند برای او از اجر مثل شب قدر می‌باشد.
 
۳) سوره واقعه
روایت است هر کس این سوره را قبل از خواب بخواند خداوند را ملاقات نماید در حالی که صورتش مانند ماه شب ۱۴ است (همچنین این سوره برای ثروت نیز است)
 
۴) سوره الرحمن
کسی که سوره |”الرحمن” را بخواند و هر مرتبه که به (( فبای الاء ربکما تکذبون)) می‌رسد بگوید :((لا به شی من الایک رب اکذب)) پس اگر در شبش مرد شهید از دنیا رفته.
 
۵) سوره محمد
ابداً دچار شکی در دین نمی‌شود  فقیر نمی‌شود و هنگامی که مرد خداوند ۱۰۰۰ ملک را در قبر او موکل می‌فرماید تا نماز گذارند و ثواب نمازشان برای او باشد.
 
۶) سوره یس
خداوند ۱۰۰۰ ملک را موکل می‌کند تا او را از شر شیطان حفظ کند و اگر در ان روز از دنیا برود داخل بهشت شود و هنگام غسل او ۳۰ هزار ملک برت او طلب مغفرت نمایند و او را به سوی قبرش تشییع کنند . قبرش را تا جایی که چشم دید دارد برای او فراخ کنند و از عذاب قبر ایمن گرداند و پیوسته نوری از قبر او به طرف اسمان ساطع شود تا آنکه خدا او را از قبرش خارج کند و هیچ کسی اندازه او به خدا نزدیک نمی‌شود مگر ملایک مقرب و پیامبران . خدا می‌فرماید ای بنده من شفاعت کن  قبول شفاعت می‌نمایم ……..
 
۷)هر کس ۳ مرتبه بگوید ” اعوذبالله من الشیطان الرجیم ” و ۳ آیه آخر سوره حشر از ” لو انزلنا” بخواند ۷۰ هزار ملک برتی او دعا می‌کنند تا روز شود و اگر مرد شهید محسوب می‌شود.
 
۸) با وضو بخواب و ۴ بار آیه الکرسی را بخوان.
 رجا
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 22

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

هفت ماده غذایی مؤثر در سلامت مو

ی فوریه 26 , 2017
نودیها:تخم مرغ حاوی ۴ ماده معدنی کلیدی: روی، سلنیوم، سولفور و آهن است. آهن، به ویژه بسیار مهم است زیرا در انتقال اکسیژن به فولیکول های مو کمک می کند.کمبود آهن (کم خونی) یکی از دلایل مهم ریژش مو به شمار می رود. هنگامی که بحث از سلامت مو می […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...