قبل از خداحافظی با تلگرام این کارها را انجام دهید

اشتراک گذاری :

نودیها:با قطعی بودن از دست خارج شدن پیام رسان تلگرام، نگرانی هایی بابت سرنوشت اسناد، مدارک، فایل های شخصی و شماره تلفن های ذخیره شدن در این پیام رسان پرمخاطب بوجود آمده است. ما سعی داریم در این گزارش دو ترفند پرکاربرد در بکاپ گیری(نسخه پشتیبانی) از اسناد و دفترچه تلفن را معرفی کنیم.

۱-  چگونه از تلگرام بکاپ بگیرید؟
برای گرفتن بکاپ از روش زیر استفاده کنید:

– در قدم اول توسط مرورگر اینترنتی خود وارد Telegram Web به آدرس https://web.telegram.org شوید.

تصویری از تلگرام نسخه وب

– اگر تاکنون تحت این نسخه وارد حساب خود نشده‌اید، نیاز است که نام کشور خود را انتخاب کرده و شماره‌ی تلفن همراه خود را وارد نمایید تا کد فعال‌سازی برای‌تان ارسال شود. پس از وارد کردن شماره تلفن بر روی Next کلیک نمایید. این کد به نسخه‌ی تلگرامی که روی گوشی یا رایانه‌ی خود نصب کرده‌اید ارسال می‌شود(البته می‌توانید از طریق SMS هم آن‌ را دریافت کنید). سپس برای تأیید درخواست روی OK کلیک نمایید.

پس از چند ثانیه کد فعال‌سازی از طریق خود تلگرام برای‌تان ارسال می‌شود و شما وارد محیط Telegram Web خواهید شد. این محیط کاملاً شبیه‌سازی‌شده‌ی نسخه‌ی گوشی و دسکتاپی تلگرام است.

– پس از باز کردن مکالمه‌ی مورد نظر می‌توانید با فشردن کلیدهای ترکیبی Ctrl+P، پنجره‌ی Print مرورگر خود را باز کنید. اکنون می‌توانید این صفحه شامل کلیه مکالمات را به صورت مجازی در قالب فایل PDF و یا به صورت واقعی بر روی کاغذ چاپ نمایید.

لازم به ذکر است اگر مایلید تنها مکالمات خاصی را چاپ نمایید، آن‌ها را توسط ماوس به حالت انتخاب دربیاورید سپس کلیدهای ترکیبی Ctrl+P را فشار دهید.

اکنون اگر از مرورگر گوگل کروم استفاده می‌کنید روی More Settings کلیک کنید و تیک Selection only را انتخاب نمایید. همچنین اگر مایلید فایل به صورت PDF چاپ شود روی دکمه‌ی Change مقابل Destination کلیک کنید و Save as PDF را انتخاب کنید.

همچنین اگر از مرورگر فایرفاکس استفاده می‌کنید، پس از انتخاب متن و فشردن کلیدهای Ctrl+P بایستی از محدوده‌ی Print range گزینه‌ی Selection را انتخاب نمایید. اگر مایلید فایل به صورت PDF نیز پرینت شود بایستی نسبت به نصب یک پرینتر مجازی بر روی ویندوز اقدام کنید.

۲- انتقال مخاطبان تلگرام به مخاطبان تلفن

به تنظیمات مخاطبین بروید و از تمام مخاطبین بکاپ گرفته و داخل گوشی ذخیره کنید.
contact/setting/export

بعد به این قسمت بروید
contact/setting/contact to display

در این بخش بسته به اینکه مخاطبتان در سیم کارت ذخیره شده و یا تلفن تیک گزینه مورد نظر را بزنید، مثلا اگه همه مخاطبین روی تلفن قرار دارد تیک گزینه device را زده و اگه همه مخاطبین روی سیم کارت است گزینه sim card را تیک بزنید و اگه بخشی از مخاطبین روی تلفن و بخشی روی سیم کارت هست باید برید به قسمت costomized list و در آنچا تیک device و sim card را بزنید.

 

بعد از اینکار برگردید به مخاطبین و همه را انتخاب و پاک کنید، نگران نباشید چون قبلا از مخاطبین بکاپ گرفتید به راحتی بعد از انجام مراحل میتوانید مخاطبین را بازگردانید، وقتی همه مخاطبین پاک شد در اصل تمام مخاطبین تلفن شما به جز مخاطبین نرم افزارهایی مثل تلگرام و واتس اپ و … پاک شده است.

حالا باید برگردید به این قسمت
contact/setting/contact to display

و تیک گزینه telegram را بزنید، در واقع با اینکار فقط مخاطبین تلگرام مشاهده می شود

بعد این بخش رفته
contact/setting/export

و یکبار دیگه از مخاطبین بکاپ بگیرید، در واقع با اینکار از مخاطبین تلگرام بکاپ گرفته اید.

حالا دوباره به این بخش رفته
contact/setting/export and import

و اینبار گزینه import را زده و فایلی که فقط از مخاطبین تلگرام بکاپ گرفته بودید را انتخاب و مخاطبین را برگردانید، در ادامه device  را برای ذخیره انتخاب کنید.

در آخرین مرحله هم دوباره به قسمت زیر رفته
contact/setting/export and import

و مخاطبینی که در مرحله اول ازشون بکاپ گرفته بودید را برگردانید.

خبرنامه دانشجویان

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 34

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانلود نماهنگ "ذات سرمدی" ویژه ولادت امام سجاد (ع) - گروه تواشیح طوبی

د آوریل 23 , 2018
دانلود روشنگری   برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 34

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...