فواید دوش آب سرد

اشتراک گذاری :
دکتر دقاقی‌فر متخصص آب درمانی در این خصوص گفت: دوش آب سرد به علتی که به بدن شوک وارد می‌کند مکانیزم ستیز یا گریز را که مربوط به شرایط تهدید است، فعال می‌کند و به طبع باعث ترشح آدرنالین می‌شود به همین دلیل می‌گوییم که دوش آب سرد راه حلی برای مقابله با سندرم خستگی مزمن است.
وی درباره شستن صورت هم گفت: متخصصین در این زمینه نه آب سرد و نه آب گرم مطلق را مناسب شستن صورت نمی‌دانند زیرا به پوست آسیب می‌رساند پس بهترین روش برای شستن صورت شستن با آب ولرم است.
وی ادامه داد: بدن ما حاوی چربی‌های قهوه‌ای است که به مقابله با سرما کمک می‌کند این چربی‌های قهوه‌ای در سوزاندن چربی‌های سفید و در نتیجه لاغری نقش اساسی داشته و گلوکز را برای تامین انرژی می‌سوزانند.
وی درباره کمک به تنفس به وسیله دوش آب سرد نیز گفت: زمانی که دوش آب سرد می گیریم ناخود آگاه  نفس عمیق می‌کشیم در واقع بدن با تامین میزان اکسیژن مورد نیاز برای تنفس مجبور به باز کردن شش‌ها و ریه‌ها می‌باشند که دقیقا مانند ورزش کردن موجب افزایش حجم تنفسی خواهد شد.
باشگاه خبرنگاران جوان
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 11

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

پسری که بینا شد!

چ آگوست 19 , 2015
مرد مسنی به همراه پسر ۲۵ ساله‏اش در قطار نشسته بود.در حالی که مسافران در صندلیهای خود نشسته بودند، قطار شروع به حرکت کرد.به محض شروع حرکت قطار پسر ۲۵ ساله که کنار پنجره نشسته بود پر از شور و هیجان شد. دستش را از پنجره بیرون برد و در […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...