فرانکفورتر‌آلگماینه: اگر جمهوریخواهان به قدرت برسند توافق هسته‌ای زیر سوال می‌رود

اشتراک گذاری :

روزنامه آلمانی «فرانکفورترآلگماینه»‌ نوشت که مناظره نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نشان داد که همه آنها در یک موضوع با هم هم‌نظر هستند  و آن رد کردن توافق هسته‌ای با ایران است و اگر یکی از آنها رئیس‌جمهور بعدی آمریکا شود در این صورت توافق را زیر سوال خواهد برد.

در این گزارش آمده است:‌«اکنون یک افق زمانی مطرح است؛ در ۱۵ ماه آینده رئیس‌جمهور جدیدی در آمریکا انتخاب خواهد شد و تغییر در کاخ سفید ۲ ماه بعد از آن رخ خواهد داد. اما شواهد نشان می‌دهد که تنش‌ها زودتر از موعد به وقوع خواهد پیوست. مبارزات انتخاباتی هم‌اکنون بسیار شدت گرفته است و تا انتخاب رئیس‌جمهور در نوامبر ۲۰۱۶ طول نخواهد کشید.»

«در جریان نخستین مناظره رسمی جمهوری‌خواهان که در آن ۱۰ نامزد اصلی حضور داشتند، «دونالد ترامپ» در حد یک نامزد مستقل ظاهر شد و نشان داد که نمی‌خواهد خود را تحت فشار  (حزبی) قرار دهد. این موضوع یادآور سال ۱۹۹۲ است وقتی «راس پروت» نامزد مستقل، به پیروزی خود در برابر «جرج بوش» رئیس جمهور اسبق بیش از حد مطمئن بود. چنین موضوع‌گیری در آغاز رقابت‌های انتخاباتی کاری درست نیست. اما ترامپ که میزان مغرور بودنش را با آسمان‌خراش های نیویورک مقایسه می‌کنند ،مهم نیست که حزب از وی در انتخابات حمایت کند.»

نویسنده در ادامه نوشت:‌« میان جمهوری‌خواهان شکاف افتاده است اما همه آنها در یک مورد آن هم رد توافق هسته‌ای با ایران با یکدیگر هم عقیده هستند. به طوری که اگر یکی از این افراد به قدرت برسد، توافق هسته‌ای را زیر سوال خواهد برد. این در شرایطی است که توافق در واشنگتن هیچ پشتوانه قدرتمندی ندارد و آخرین صحبت‌های اوباما در دفاع از آن هم نتوانست مخالفان را متقاعد کند.»

فرانکفورترآلگماینه نوشت: «جمهوری‌خواهان که به ایران اعتماد ندارند و شماری از آنها چنین دیدگاهی درباره اوباما دارند، در جایگاهی نیستند که نگاه خوبی به توافق داشته باشند. در این شرایط نگاه اوباما مبنی بر اینکه نمی‌توان به دموکرات‌ها هم تکیه کرد شدت گرفته است به خصوص پس از اینکه «چاک شومر» سناتور دموکرات هم مخالفت خود را با این توافق اعلام کرد.»

منبع:فازس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 3

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

انتقاد تند آیت الله علم الهدی: توافق خوبی صورت نگرفته است ، از خطوط قرمز رهبری عبور شده/بستن دهان منتقد کجای اعتدال است؟

ش آگوست 8 , 2015
راهبرد غرب از جنگ جهانی تا کنون جدا کردن ایران از بدنه اسلام است // توافق خوبی صورت نگرفته اما نباید با دولت درگیری بوجود آید // ما به مجلس انتقاد داریم که در این زمان حساس چرا به تعطیلات رفته ؟! به گزارش alamolhoda.com ، آیت‌الله علم‌الهدی عصر روز […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...