فتوای آیت الله جوادی آملی درباره سرعت غیرمجاز

اشتراک گذاری :

به گزارش جام نیوز، آیت الله جوادی آملی ترویج فرهنگ درست رانندگی را نیازمند عزم ملی و مدیریت جهادی دانستند و اذعان داشت: همه باید بدانند سرعت و سبقت غیرمجاز حرام است؛ باید تلاش کنیم فرهنگ رانندگی ما الگوی کشورهای دیگر به ویژه کشورهای اسلامی باشد.

 

وی با بیان این مطلب که توصیه‌ای کارساز خواهد بود که علمی باشد، اذعان داشت: باید برای مردم این مسئله به یک باور تبدیل شود که هنگامی که راننده‌ای تصمیم می‌گیرد تخلفی را مرتکب شود و یا با سرعت غیر مجاز رانندگی کند در حقیقت دیگر او نیست که در پشت فرمان خودرو قرار دارد بلکه در چنین لحظه‌ای شهوت، غضب، غرور و امثال آن هدایت خودرو را به عهده دارد؛ یعنی با دست خود فرمان خودرو را به دست دشمن قسم‌خورده خود داده است.

 

آیت‌الله‌ جوادی آملی همگان را به پیروی از عقل در رانندگی توصیه کرد و بیان داشت: به فرد فرد ایرانیان واجب است که بدانند بدترین و خطرناک‌ترین دشمن آن‌ها در وجود خود آن‌هاست و نباید فرمان خودرو را به دست این دشمن داد بلکه باید همواره فرمان به دست عقل باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: برخی در خودروی خود قرآن می‌گذارند و با بسم‌الله شروع به حرکت می‌کنند اما تخلف رانندگی مرتکب می‌شوند. اینان باید بدانند هرگز برای انجام یک کار حرام بسم‌الله نمی‌گوئیم بلکه کسی که با نام خدا کاری را آغاز می‌کند باید تا پایان کار، خدایی بودن آن را حفظ کند.

 

 

مهر

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 12

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

سریال مهران مدیری در حاشیه اعتراضات پزشکان! / در فیلم ها و سریال ها از چه کسی و چه چیزی صحبت کنیم؟

ی آوریل 19 , 2015
به نام خدا – واحد تحلیل نودیها – سریال “در حاشیه” مهران مدیری، به حاشیه های زیادی رفته و از اعتراض پزشکان تا برخی وکلا را در برداشته است. اما به واقع، با این طرز برخورد با سریال ها و فیلم ها می توان نقد کرد و حرف رسانه ای […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...