غذاهایی که حالتان را خوش‌ می‌کنند

اشتراک گذاری :

نودیها:شما با تغذیه می‌توانید حالتان را خوش کنید، چون با تأمین نیازهای بدنتان به آن کمک می‌کنید عملکرد بهتری داشته باشد. این حال خوش از “غلبه بر استرس” را شامل می شود تا “ضدافسردگی”.


 

۱. شکلات تلخ برای غلبه بر استرس

شما شکلات دوست‌ها، با خوردن شکلات تلخ نه تنها به اشتیاقتان برای خوردن شکلات پاسخ می‌دهید بلکه به کاهش استرستان هم کمک می‌کنید. چون شکلات باعث ترشح اندورفین در مغز شده و حالتان را خوب می‌کند و هم‌زمان با کاهش تولید کورتیزول که هورمون استرس است، در کاهش استرس به کمکتان می‌شتابد. البته لازم نیست زیاده‌روی کنید، چون قند خونتان افزایش خواهد یافت. این را هم بدانید که شیر شکلات کمکی به خوش‌اخلاق شدنتان نمی‌کند، پس اگر هدفتان از خوردن شکلات، بهتر کردن حال و هوایتان است، باید آن را بدون لبنیات مصرف کنید. ولی می‌توانید با ریختن شکلات روی توت‌فرنگی یا انواع توت‌ها، فواید آن را چند برابر کنید.

۲. نارگیل برای بهتر کردن خلق‌وخو

افزودن پودر نارگیل به یک غذای سالم، یکی از راه‌های خوش‌اخلاق‌تر شدن است! نارگیل حاوی مواد مغذی است که به احساس بهتر شما کمک می‌کنند. پتاسیم یک ماده‌ی معدنی ضروری برای احساس خوب داشتن است، اما نارگیل پروتئین و فیبرهایی هم دارد که ترکیبشان با پتاسیم می‌تواند سیر نگهتان داشته و در نتیجه دچار بدخلقی ناشی از گرسنگی نشوید. اگر به دنبال کاهش وزن هم هستید می‌توانید از پودر نارگیل شیرین نشده استفاده کنید. شیر نارگیل، آب نارگیل و حتی آرد نارگیل، انتخاب‌هایی هستند که پیش رو دارید.

۳. کلم‌برگ برای خوش‌بین‌تر شدن

تمشک سیاه، تمشک آبی و توت زمینی حاوی آنتی‌اکسیدان‌های زیادی هستند که به پیشگیری از استرس اکسیداتیو کمک کرده و حس و حال بهتری به شما می‌دهند

چیزی بدتر از بدبینی وجود ندارد! اگر احساس ناامیدی کردید حتماً کمی کلم برگ بجوید تا ببینید که دیدتان چقدر تغییر می‌کند! آنتی‌اکسیدان‌ها و کاروتنوئیدهای موجود در کلم برگ، همان چیزی هستند که به شما این توانایی را می‌دهند که با دیدی بهتر دنیا و مسائل آن را ببینید! زیرا تحقیقات نشان داده آن‌هایی که در زندگی، افرادی بسیار خوش‌بین هستند و کمتر دچار یاس و دلسردی می‌شوند، آنتی‌اکسیدان و کاروتنوئیدهای خونشان بالاست. البته کلم برگ تنها سبزی نیست که این خاصیت را دارد، می‌توانید به دنبال سبزیجات با رنگ تیره بروید چون بیشتر آن‌ها نیز فیتونوترینت‌هایی دارند که به حال خوب شما کمک می‌کنند.

۴. توت‌ها برای غلبه بر افسردگی و کسل بودن

تمشک سیاه، تمشک آبی و توت زمینی حاوی آنتی‌اکسیدان‌های زیادی هستند که به پیشگیری از استرس اکسیداتیو کمک کرده و حس و حال بهتری به شما می‌دهند. فولات یا اسیدفولیک موجود در بری‌ها، مهم‌ترین مواد ضروری برای سلامت روحی است و اگر شما دچار کمبود فولات باشید، ممکن است دچار افسردگی بشوید. اگر رژیم غذایی متعادلی داشته باشید، به راحتی می‌توانید فولات مورد نیاز بدنتان را تأمین کنید. ضمناً بری‌ها، فیبر و مواد معدنی زیادی دارند که برای سلامت و کاهش وزن هم مفیدند. می‌توانید یک مشت از انواع توت را در مخلوط کن ریخته و همراه نصف فنجان شیر نارگیل و کمی یخ میکس کرده و یک نوشیدنی بسیار عالی میل کنید که هم خوش‌اخلاقتان می‌کند و هم برای سلامتتان بسیار سودمند است.

۵. عدس برای خوش‌فکر شدن

عدس، یک منبع بسیار مغذی و باارزش است که فواید گوناگونی برایتان دارد. فولات موجود در عدس، در کمک به عملکرد مغز، نقش بسیار پررنگی دارد که حالتان را هم خوب می‌کند. حتی کمی کمبود فولات هم می‌تواند موجب به هم خوردن تعادل در احساسات شود پس مصرف روزانه‌ی فولات را فراموش نکنید. فولات، ماده‌ی محلول در آب است و به همین دلیل، بدن نمی‌تواند آن را برای مدتی طولانی ذخیره کند. عدس منبع غنی فیبر است و اگر همراه با گوشت مصرف شود، وعده‌ی غذایی‌تان را متعادل کرده و تا ساعت‌ها شما را سیر نگه می‌دارد. از عدس می‌توانید برای غلیظ کردن سوپ کمک بگیرید یا در کنار غذای اصلی، عدس پخته میل کنید. عدس به تنهایی طعم و بوی خاصی ندارد بنابراین بهتر است آن را با سبزی‌های معطر و ادویه‌های مناسب که برای سلامتی نیز مفیدند، خوشمزه‌تر کنید.

۶. ماست یونانی برای شادتر شدن

ماست یونانی می‌تواند کلسیم زیادی را در اختیار بدن قرار بدهد، که در نتیجه عملکرد مغزتان بهتر شده و شما هم از احساساتی چون افسردگی و حساسیت پذیری نجات پیدا خواهید کرد. کلسیم، از هر جهت برای تندرستی ضروری است و روی احساسات شما در طول روز اثر می‌گذارد، پس مراقب باشید هرگز دچار کمبود کلسیم نشوید. ماست یونانی نسبت به ماست معمولی، پروتئین بیشتری دارد و برای همین می‌توانید از این نظر هم روی آن حساب کنید. ماست یونانی می‌تواند جایگزین کره، پنیر خامه‌ای و سایر پنیرها، خامه‌ی ترش و حتی مایونز بشود.

تبیان

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 10

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

سخنان آیت الله مجتهدی در مورد چرا دعایمان مستجاب نمی‌شود؟

س آگوست 1 , 2017
دانلود روشنگری برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 10

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...