عکسهایی از جنایات هولناک داعش در سوریه

اشتراک گذاری :

گزارش سرویس بین الملل جام نیوز،  گروه تروریستی داعش میدان گازی آراک و الحیل را در حومه شهر باستانی تدمر به تصرف خود درآورد. میدان گازی آراک در ۲۵ کیلومتری شهر باستانی تدمر قرار دارد که برای دولت سوریه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود زیرا از گاز استخراج شده از آن برای تولید برق مناطق شرق سوریه بهره می‌برد. در درگیری‌ تروریست‌ها داعش با نیروهای ارتش سوریه برای تصرف این میدان گازی ظرف ۲۴ ساعت بیش از ۵۶ نظامی سوری کشته شدند.

 

 

منابع خبری اعلام کردند که داعشی‌ها میدان گازی الحیل را نیز به تصرف خود درآورده‌اند. این میدان گازی دومین میدان گازی سوریه بعد از میدان الشاعر در استان حمص محسوب می‌شود که در کنترل دولت دمشق قرار دارد. داعشی‌ها پس از تصرف این میادین گازی تصاویری از برافراشته شدن پرچم خود در میادین گازی و همچنین خودروها و سلاح‌های ضبط شده را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند. این گروه تروریستی، تاکنون تعدادی چاه نفت در عراق و سوریه را تحت تصرف درآورده و اقدام به فروش نفت خام و کسب درآمد از این محل می‌کند.

 

 

گروه تروریستی داعش که شهر باستانی تدمر در استان حمص را اشغال کرده است روز گذشته چند مرد سوری را به اتهام هواداری و حمایت از دولت این کشور، اعدام کردند. داعش از هنگام تصرف شهر تدمر در چهارشنبه هفته گذشته تاکنون دستکم ۲۰۰ تن را اعدام و حدود ۶۰۰ تن دیگر را به اسارت درآورده است. با تشدید درگیری‌ها در این شهر میان نیروهای ارتش و تروریست‌ها، ساکنان این شهر مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند. اشغال تدمر به دست تروریست‌های داعش، سبب نگرانی شدید مقام های سوری و جهان درباره از بین رفتن آثار تاریخی از جمله معابد، مقبره ها و سرستون‌های ۲۰۰۰ ساله واقع در بخش جنوبی این شهر شد.

 

 

شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز نسبت به سرنوشت هزاران نفر از اهالی تدمر و آوارگان از این شهرک باستانی در پی تهاجم و اشغال داعش، ابراز نگرانی کرد. در حالی دولت سوریه در جنگ چهار ساله با تروریست‌ها خارجی از سوی شورای امنیت مورد تحریم تسلیحاتی قرار گرفته، اکنون این شورا دمشق را مسئول حمایت از شهروندان سوری در برابر جنایات داعش می‌داند. گروه تروریستی داعش در تهاجم گسترده تابستان ۱۳۹۳، بخش‌های گسترده‌ای از عراق و سوریه را اشغال کرد و مرتکب جنایت‌های فجیعی شده است.

 

 

 

 

 

 

منبع : ابنا

منبع بازنشر : جام نیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 9

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

توهین آقای بازیگر به مامور نیروی انتظامی در اینستاگرام

ش مه 30 , 2015
اخیرا «محسن افشانی» بازیگر جوان سینما و تلویزیون که خودرویش با حرکت دور دور به اعتراف خودش توقیف و اعمال قانون شده بود، پستی در صفحه شخصی اش گذاشته و علاوه بر تهدید مامور برخورد کننده به او توهین کرد.   وی چندی پیش در لبنان پس از ظاهر شدن […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...