علی مطهری: برای تصویب برجام ۲۰ دقیقه هم زیاد بود!

اشتراک گذاری :
نودیها:علی مطهری در دانشگاه کرمان گفته است ۲۰ دقیقه هم برای تصویب برجام در مجلس زیاد بود چرا که مجلس در جزئیات اینگونه توافقنامه‌ها نمی‌تواند ورود کند. مجلس تنها می‌تواند همه توافقنامه را تأیید یا رد کند.
 
وی می‌افزاید: تلاش لابی اسرائیل و عربستان این است که ترامپ را قبل از هر مناقشه دیگر بین‌المللی ابتدا با ایران درگیر کنند؛ ما باید به هوش باشیم که خواست آمریکا اتفاق نیفتد. تلاش آنها بر این است که کاری کنند ایران برجام را نقض کند تا بتوانند به راحتی برجام را منتفی کنند. همین موضوع نشان می‌دهد برجام موافقت‌نامه مثبت و مفیدی برای ما است که آمریکا سعی در بر هم زدن آن دارد؛ ما باید هوشیارانه عمل کرده و احساسی نشویم که  اگر قرار است برجام نقض شود، ابتدا آنها برجام را نقض کنند.
 
وی همچنین در دانشگاه امیرکبیرگفته است: من فکر می‌کنم که باید مسئله حصر هر چه زودتر حل شود این نمی‌شود که ما هر چند وقت دور هم جمع بشویم و این صحبت رو مطرح کنیم.
 
او می‌افزاید: ما برنامه داریم ضمن ملاقات با رهبری و سپس دیدار با محصوران این مشکل را حل کنیم.
 
اظهارات مطهری درباره اینکه حتی ۲۰ دقیقه وقت هم برای تصویب برجام نیاز نبود، از فقدان صلاحیت نمایندگی در وی و عدم آشنایی او با مبانی مسئولیت نمایندگی و تکالیف حقوقی نمایندگان حکایت می‌کند؛ اگر نه چگونه می‌شود تعهدات ۱۰-۱۵ ساله برای کشور پذیرفت اما تصور کرد که تصمیم‌گیری برای ۱۵ سال کشور حتی نیاز به ۱۵-۲۰ دقیقه زمان ندارد!! دقیقاً در مجلس نهم نیز قبیل همین نمایندگان پیاده- وکیل‌الدوله و فاقد اختیار در نسبت با دولت- بودند که برای تصویب شتابزده برجام اقدام کردند بی‌آن که بپرسند بعد اجرای نامتوازن برجام و دادن همه امتیازات، چگونه قرار است طرف غربی به ویژه آمریکا را متعهد به اجرای تعهداتش در لغو تحریم‌ها بکنیم؟ به همین دلیل نیز ظرف ۱۱ ماه گذشته آمریکا بارها با تصویب تحریم‌های جدید (نظیر قانون ویزا) و تهدید شوک‌های اروپایی مانع از لغو تحریم‌های اصلی بانکی و مالی و هواپیمایی و دسترسی ایران به چرخه دلار و درآمدهای نفتی و… شده است… و البته در اغلب این مسائل قبیل این وکیل بی‌صلاحیت، رویشان را به جانب دیگری کرده و مشغول حاشیه‌سازی و غفلت مردم و مسئولان از مسائل مهم اقتصادی و فرهنگی و سیاسی کشور و همچنین بد عهدی طرف آمریکایی بوده‌اند.
 
از طرف دیگر باید پرسید آیا تصویب و تمدید تحریم‌های ۱۰ ساله از سوی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان صورت گرفته یا اسرائیل و عربستان؟
 
در موضوع فتنه‌گران نیز جرم آنها وطن‌فروشی، ترغیب به محاربه و مجال فراهم کردن برای گروهک‌های محارب، زمینه‌سازی برای تحریم اقتصادی دشمن و معارضه با جمهوریت و اسلامیت نظام است. سران فتنه با اصرار بر قانون‌شکنی- که بخشی از آن هماهنگ با خارج از کشور بود- زمینه‌ای برای تحرکات عناصر ضدانقلاب و گروهک‌ها فراهم کردند تا اوباشگری را به هتاکی علیه امام حسین علیه‌السلام رساندند. چگونه می‌شود کسی نماینده مجلس شورای اسلامی باشد و سنگ جماعت فتنه‌گری را به سینه بزند که حرمت‌شکنان روز عاشورا را مردمان خداجو خواندند و بستری برای سردادن شعار «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است» فراهم کردند.
 
 رجا
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 10

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

نگاهی به شهید محمدابراهیم همت

چ دسامبر 7 , 2016
نودیها:به روز ۱۲ فروردین ۱۳۳۴ ه.ش در شهرضا در خانواده ای مستضعف و متدین بدنیا آمد. او در رحم مادر بود که پدر و مادرش عازم کربلای معلّی و زیارت قبرسالارشهیدان و دیگر شهدای آن دیار شدند و مادر با تنفس شمیم روح بخش کربلا، عطر عاشورایی را به این […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...