علت و درمان کوفتگی، خستگی و کسالت

اشتراک گذاری :

سلامت و زیبایی

 بیشتر اوقات کوفتگی و احساس گرفتگی در بدن خصوصا در اندام تحتانی مانند کمر و پاها که صبح ها، هنگام برخاستن از خواب بیشتر می شود ناشی از غلبه خلط سودا یا بلغم می باشد

به گزارش نامه نیوز، در طب سنتی ایرانی اسلامی حکما بدن انسان را برآیند چهار خلط سودا، بلغم، صفرا و دم می دانند، هرگاه این چهار تا در تعادل باشند فرد سالم و هرگاه از تعادل خارج شوند بیماری بوجود می آید(قابل توجه است که تعادل به این معنی نیست که هرکدام از این اخلاط در بدن به نسبت مساوی باشد).
بیشتر اوقات کوفتگی و احساس گرفتگی در بدن خصوصا در اندام تحتانی مانند کمر و پاها که صبح ها، هنگام برخاستن از خواب بیشتر می شود ناشی از غلبه خلط سودا یا بلغم می باشد که سودا دارای طبیعت (سرد و خشک) و بلغم دارای طبیعت (سرد و تر) می باشد، در هرصورت سردی در هر دوی آنها مشترک است و کاهش حرارت یا سردی در بدن موجب کاهش فرایند خونرسانی در آن اندام شده و این عدم اعتدال در گردش خون در بدن انسان منجر به احساس کوفتگی، خستگی و کسالت یا موارد دیگری در فرد می شود.

در هر صورت جهت رفع این مسئله باید فرایند گردش خونرسانی را با ایجاد حرارت طبیعی در بدن افزایش داد(مجددا متذکر شده که «حرارت طبیعی» را باید افزایش داد، به این دلیل که افزایش بیش از حد حرارت، خود موجب سوختن خون و تبدیل آن به سودای غیرطبیعی شده که این عمل در افراد گرم مزاج، نه تنها مشکل را مرتفع نکرده بلکه جدا از کوفتگی بیماریهای دیگری نیز پدید می آورد).

چگونگی افزایش حرارت طبیعی در بدن:

۱-      پیاده روی روی سطح ناهموار مانند سنگهای گرد رودخانه ای (به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه در روز)

۲-      مصرف غذاهای مناسب هر مزاج و تعدیل انواع غذا نسبت به مزاج پایه و عارضی در هر فرد(که در این مورد بهتر است با یک متخصص طب سنتی مشورت نمایید).

۳-      مصرف خاکشیر با آب گرم در صبح ناشتا کمک به سزایی در پاکسازی عمومی بدن با عمل جذب و دفع سودا یا بلغم به ما می کند.

۴-      پرهیز از مصرف آب سرد و یخ یا هر نوع نوشیدنی سرد در هر فصلی از سال.

۵-      پرهیز از مصرف انواع فست فود و روغن های غیرطبیعی، گوشت گوساله یا گاو، ماکارونی و حدالامکان مرغ کارخانه ای.

۶-      روغن مالی و ماساژ بدن با روغن زیتون، سیاهدانه یا کنجد.

۷-      دم نوش اسطوخدوس به همراه لیمو عمانی دو ساعت قبل از خواب.

۸-      انجام حجامت عام در زمانی که هوا نه خیلی گرم و نه خیلی سرد هست.(قابل توجه است: در افراد گرم مزاج بهتر است در نیمه دوم ماه قمری انجام شود)

 

منبع:سلامانه

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 357

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

اهمیت ورزش شنا در دوران بارداری

س ژوئن 9 , 2015
حسینی متخصص زنان و زایمان در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران، با اشاره به موضوع شنا کردن در دوران بارداری اظهار کرد: شنا یکی از مهمترین ورزش‌های اصلی است که اهمیت آن در دوران بارداری بیشتر می‌شود. زیبایی این ورزش در این است که هیچ فشار و کشش اضافی به بدن […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...