علت های مهم آبسه مغزی

اشتراک گذاری :

یک متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب گفت: عفونت‌های گوش، چشم و دندان از علل مهم ابتلا به آبسه مغزی است.

دکتر بابک آزادنیا  تصریح کرد: تجمع چرک در بدن که اغلب منشاء باکتریایی دارد، منجر به آبسه مغزی می‌شود.

وی افزود: عفونت‌های نواحی مجاور گوش، بینی، دندان، ضربه به سر، عمل جراحی مغز، عفونت‌های سر و صورت از علل مهم ایجاد آبسه مغزی در افراد به شمار می‌رود.

آزادنیا اظهار کرد: آبسه جلویی سر بر اثر سینوس اطراف بینی، آبسه گیج‌گاهی اغلب توسط عفونت‌های گوش و آبسه مغزی توسط عفونت‌هایی مانند عفونت‌های ریوی شکل می‌گیرد.

این متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب با بیان اینکه سردرد، تغییر هوشیاری، تشنج، تب، تهوع و استفراغ از علائم وجود آبسه مغزی در بیمار است، افزود: آبسه مغزی باعث سردرد پیش‌رونده و درد گردن نیز می‌شود. بیماری آبسه مغزی را می‌توان با استفاده از تصویر گردان سیتی اسکن، گرفتن نوار مغزی از بیمار و MRI تشخیص داد.

آزادنیا در ادامه گفت: معمولا در درمان آبسه مغزی از آنتی‌بیوتیک‌ها استفاده می‌شود و برخی از بیماران نیز ملزم به هشت هفته بستری در بیمارستان می‌شوند. همچنین در صورت پیشرفت بیماری پزشک، درمان جراحی و تخلیه باز عفونت‌ها را در پیش می‌گیرد.

این متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب در پایان توصیه کرد: هرگز نباید عفونت‌ها را دست کم یا نادیده بگیرید، عفونت‌های گوش، چشم و دندان منبع مهم ایجاد آبسه مغزی هستند. بنابراین باید در صورت ابتلا به عفونت‌های یاد شده سریعا به پزشک مراجعه کنید.

 

ایسنا

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 13

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

پرسش و پاسخ‌های امام صادق (ع) و مفضل در مورد ظهور

پ آگوست 20 , 2015
نودیها :امر غیبت آخرین حجت الهی، از اموری است که همیشه مورد سؤال بوده. هم در زمان انبیای سلف و هم در زمان پیامبر گرامی اسلام و هم ائمه هدی صلوات الله علیهم اجمعین. مردم و اصحاب حضرات معصومین، همیشه مشتاق بودند که درباره دوران غیبت و زمان ظهور و […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...