علت غیبت روحانی در مراسم تشییع شهدا و حضور ظریف در کنسرت‌ها به جای بدرقه شهدا شهدا

اشتراک گذاری :
رئیس جمهور حسن روحانی
 «۲۶ خرداد» بواسطه استقبال بی نظیر مردم پایتخت از شهدایشان تاریخ ساز شد و یک بار دیگر مردم نشان دادند حتی اگر برخی مسئولان کشور از ادامه مسیر انقلاب خسته شده باشند و بخواهند خستگی خود را به گردن مردم بیندازند، باز هم خود ملت هستند که در برابر آنها خواهند ایستاد و این بار حضور بی سابقه برای بدرقه شهدا بهانه ای بود تا انقلاب اسلامی تجدید حیاتی دوباره کند.
 اما با گذشت نزدیک به ۲۴ ساعت از حماسه ۲۶ خرداد، حالا یک سوال افکار عمومی را درگیر کرده است و آن اینکه چرا در جنین مراسم عظیمی که مردم مختلف از هر سلیقه و تیپ ظاهری دور هم گرد آمده بودند تا پیام شهدا را فریاد بزنند، رییس جمهور حضور نداشت؟
در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت، چه چیزی بهتر از گرد هم آمدن مردم و مسئولان می توانست منادی وحدت، همدلی و همزبانی باشد؟ چه بهانه ای بهتر از این می توانست چنین حجم عظیم و باور نکردنی از جمعیت را در یک روز گرم و سوزان در کف خیابان دور هم جمع کند؟ چرا حالا که مردم سنگ تمام گذاشتند و ساعتها با شهدایشان در خیابان های تهران اشک ریختند و فریاد ذلت ناپذیری سر دادند، دکتر حسن روحانی رییس جمهور محترم در میان مردم حضور پیدا نکرد؟
اگر بتوانیم پاسخ اقناع کننده ای برای این پرسش بسیار مهم پیدا کنیم، شاید نیاز نباشد این پرسش را به برای عدم حضور برخی دیگر از اعضای دولت در این اجتماع مردمی تسری دهیم اما تا زمانی که مشخص نشود به چه علت آقای روحانی در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت، در بزرگ ترین تجمع مردمی حضور پیدا نکرده است، باید این پرسش را از بسیاری دیگر از غایبان دولتی مراسم دیروز نیز مطرح کرد. از جمله وزیر محترم امور خارجه کشورمان که در همین سه هفته ابتدایی خرداد ماه سال جاری، در ۲ کنسرت موسیقی حضور پیدا کرد اما روز گذشته در تجمع بی سابقه مردم پایتخت در بدرقه شهدایی که همه حرفشان حفظ اسلام و تسلیم نشدن مقابل دشمنان بود، حضور نداشت.
البته در این باره معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور مدعی شده وزیر خارجه برای دقایقی در مراسم حضور داشته اما جدای از اینکه از حضور وی در این مراسم کوچکترین عکسی منتشر نشده و به همین خاطر این ادعا نیز مخدوش است، سوالی که پیش می آید این است که چرا وزیر خارجه علیرغم حضور در این مراسم به میان مردم نیامده است؟ عملکرد دستگاه سیاست خارجی کشور در دو سال گذشته چگونه بوده که آقای ظریف ترجیح می دهد دیگر در جمع های مردمی که در آن شعار مرگ بر آمریکا و سازش ناپذیری سر داده می شود، حضور پیدا نکند؟
در هر صورت غیبت مسئولان دولتی در حماسه ۲۶ خرداد و بدرقه شهدا، برای ملت تلخ بود و نشان داد دولتی ها خیلی تمایلی به همدلی و همزبانی با مردم ندارند. چنانچه پیش از این نیز پس از تاکید صریح رهبر انقلاب هب دولت مبنی بر انتشار فکت شیت ایرانی در راستای همدلی با مردم، باز هم هیچ کی از مقامات دولتی زیر بار اجرای این دستور صریح رهبر انقلاب نرفتند. (در این باره بیشتر بخوانید)
لازم به ذکر است زمستان سال گذشته نیز در ماجرای توهین نشریه فرانسوی شارلی ابدو به مقدسات بیش از یک میلیارد مسلمان،  وقتی تجمع هزاران نفری مردم پایتخت در برابر سفارت فرانسه برگزار شد، نه تنها وزیر خارجه و رییس جمهور در آن برنامه شرکت نکردند بلکه در همان برهه آقای ظریف با فابیوس وزیر خارجه فرانسه دیدار و گفتگو کرد تا خللی در روند مذاکرات هسته ای و دستیابی به «توافق به هر قیمت» بوجود نیاید!
منبع : رجانیوز
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 8

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

رشد عجیب آمار تعرض جنسی به کودکان در انگلیس

پ ژوئن 18 , 2015
ایندیپندنت: آمارهای پلیس انگلیس نشان می‌دهد که تعداد جرایم جنسی ثبت شده علیه کودکان طی یکسال رشد شدیدی داشته و بیش از یک سوم افزایش داشته است. براساس آمارهای رسمی منتشر شده، طی سال منتهی به مارس ۲۰۱۴ مجموع ۳۱۲۳۴ تعرض جنسی علیه افراد زیر ۱۸ سال گزارش شده است […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...