علت تشنگی بعد از خوردن بستنی چیست؟

اشتراک گذاری :

نودیها:این یک واکنش طبیعی و معمول است اما واقعا چرا باید بعد از خوردن غذایی شیرین سریع احساس تشنگی کنیم؟

دلیل چنین واکنشی بالا رفتن شدید قند خون در بدن است. وقتی در سیستم بدن خود قند وارد می کنید ، ابتدا به معده می رود و پس از آن وارد جریان خونتان می شود. همین که ذرات قند به خونتان می رسند، آب از سلول ها خارج می شود به خون می رود. برای بازگرداندن تعادل به خون، سلول ها که حالا آب از دست داده اند به مغز پیام می فرستند که با کمبود H۲O مواجه شده اند. نتیجه چه می شود؟ مغز کاری می کند تا احساس کنید به نوشیدن مایعات نیاز دارید.

این زنجیره اتفاقات خیلی سریع رخ می دهد. از آنجا که گلوکز خیلی سریع توسط روده جذب و وارد جریان خون می شود ۵ تا ۱۰ دقیقه بعد از آن وعده غذایی شیرین احساس تشنگی خواهید کرد. بهترین راه برای رفع تشنگی حاصل از افزایش قند خون نوشیدن آب است حتی اگر هوس نوشیدن چیزی شیرین را کرده باشید مانند آب میوه، نوشابه، شکلات داغ و غیره…

استفاده از نوشیدنی شیرین روی غذایی شیرین هیچ کمکی به شما نخواهد کرد. با این کار ( یعنی استفاده از یک نوشیدنی قندی ) نه تنها سیستم تعادل انرژی خود را گیج کرده اید، بلکه مقدار زیادی کالری خالی را نیز وارد بدنتان می کنید که به مرور باعث افزایش وزن خواهند شد.

دفعه بعد که خواستید از خود پذیرایی کنید بهتر است کیک یا هر غذای شیرینی که می خورید را به همراه یک لیوان آب استفاده کنید تا دچار چنین مشکلی نشوید.

همانطور که خواندید و متوجه شدید این سری اتفاقات در صورت نا آگاهی فرد می تواند به دریافت کالری بیشتر و افزایش وزن منجر شود. ابتدا غذایی شیرین می خورید که خود حاوی کالری بالایی است، سپس احساس تشنگی به سراغتان می آید و شاید هوس کنید با چیزی غیر از آب تشنگی را برطرف کنید پس به سراغ نوشیدنی هایی می روید که آنها هم حاوی کالری هستند و این چرخه به همین شکل ادامه پیدا می کند.

باشگاه خبرنگاران

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 10

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

واکنش جنجالی رائفی پور به کشتار مسلمانان میانمار

س سپتامبر 12 , 2017
دانلود روشنگری برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 10

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...