علت آفت و تبخال چیست؟

اشتراک گذاری :

بسیاری از افراد در تشخیص آفت و تبخال دچار اشتباه می‌شوند اما این دو با یکدیگر تفاوت‌های اساسی دارند از جمله اینکه تبخال برخلاف آفت، مسری است.

دکتر «شیلپی آگاروال» از پزشکان واشنگتن گفت: آفت مسری و واگیردار نیست و اغلب در فضای دهان به خصوص داخل لب و دیواره داخلی گونه‌ها ظاهر می‌شود. همچنین گاهی اوقات روی زبان و لثه‌ها هم مشاهده می‌شود.

یکی‌دیگر از تفاوت‌های میان آفت و تبخال این است که عامل ایجاد تبخال، ویروس تبخال است هرچند ریشه‌یابی علت بروز آفت‌ها به مراتب سخت‌تر است. برخی پزشکان بر این باورند که آفت‌ها به دلیل ضعف سیستم ایمنی، استرس زیاد یا کمبود برخی انواع املاح و مواد مغذی همچون آهن و ویتامین B ظاهر می‌شوند اما با این حال هنوز هیچ نظر قطعی در این باره وجود ندارد.

همچنین به گفته پزشکان در مورد تاثیر آفت‌ها روی سلامت نگرانی وجود ندارد مگر آنکه علائمی همچون خستگی و مشکلات روده هم به طور همزمان مشاهده شود که این می‌تواند نشانه‌ای از اختلال‌های گوارشی و بیماری‌های خودایمنی همچون بیماری روده ملتهب باشد.

همچنین برخی انواع مواد غذایی عامل ایجاد کننده آفت‌ها هستند که از آن جمله می‌توان به شکلات، غذاهای تند، شور و اسیدی اشاره کرد. این غذاها باعث می‌شوند که آفت‌ها تشدید شوند. در بیشتر موارد آفت‌ها برای مدت یک تا دو هفته در فضای دهان باقی می‌مانند اما در صورتی که مدت زمان آن طولانی‌تر شود می‌توان از پزشک کمک گرفت.

دکتر «دیوید ایدلبرگ» نیز توصیه کرد: هر گونه زخم دهان که درمان نمی‌شود باید به لحاظ اینکه ممکن است نشانه‌ای از سرطان دهان باشد مورد کنترل و معاینات دقیق قرار گیرد.

به گزارش شبکه خبری فاکس نیوز، برای تسکین موقت آفت، ژل‌های آرام بخش خوراکی که حاوی «بنزوکائین» بی‌حس‌کننده هستند تجویز می‌شود اما در صورتی که شدت درد بیشتر باشد ممکن است مصرف شوینده‌های خاصی که دارای «دگزامتازون» هستند، توصیه شود.

 

ایسنا

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 17

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانلود والپیپر زنده گلها برای اندروید

چ سپتامبر 9 , 2015
Size : 2.2M Current Version : 1.0.2 Requires Android : 2.3.3 and up دانلود بازی برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 17

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...