علائم سکته قلبی/ راه‌های پیشگیری از بروز سکته قلبی را بدانید

اشتراک گذاری :

متخصص قلب و عروق گفت: اگر فرد احساس درد، فشار، سفتی و سنگینی قفسه سینه که به گردن، فک، شانه‌ها و یک یا هر دو بازو منتشر شود، سوزش سردل، تهوع و سرگیجه داشته باشد، باید سریع به پزشک مراجعه کند.

رضا صداقتی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس در مورد علائم سکته قلبی گفت: یکی از شایعترین علامت سکته قلبی، شروع درد در قفسه سینه است که می تواند به شکل درد در زیر جناق سینه یا گردن و دست‌ها به ویژه دست چپ و گاهی همزمان در هر دو دست، کتف و شانه بروز کند.

وی ادامه داد: بنابراین شروع درد سینه به مدت ۴ تا ۶ هفته، احساس درد سینه در هر زمانی حتی موقع استراحت کردن، تشدید درد سینه زمانی که فعالیت کمی انجام شود را باید جدی گرفت.

این متخصص قلب و عروق افزود: از طرفی طبق دستور العمل های پزشکی اگر فرد احساس درد، فشار، سفتی و سنگینی قفسه سینه که به گردن، فک، شانه‌ها و یک یا هر دو بازو منتشر شود، سوزش سردل، تهوع یا استفراغ مرتبط با ناراحتی قفسه سینه، تنگی تنفس حاد و پایدار، ضعف، سرگیجه، سبکی سر و از دست دادن هوشیاری داشته باشد باید فرد برای ارزیابی بیشتر به پزشک مراجعه کند.

صداقتی گفت: در مواردی که فرد دچار سکته قلبی می‌شود ، درد ۲۰ دقیقه طول می‌کشد و درد ممکن است به صورت خنجری و فشردگی در قفسه سینه باشد.

وی افزود: این دردها معمولا با علائمی مثل تعریق شدید و احساس سردی در تمام بدن همراه است که تپش قلب و افت فشار خون و گاه نیز افزایش فشار خون رخ می دهد.

پیشگیری

این متخصص قلب و عروق گفت: یک رژیم غذایی سالم شامل میوه‌ها و سبزیجات، غلات سبوس‌دار،ماهی و مرغ و مصرف محدود نمک و قند برای پیشگیری از بیماری های قلبی توصیه می شود.

صداقتی تصریح کرد: داشتن تحرک بدنی و ورزش کردن و عدم مصرف دخانیات از دیگر عوامل پیشگیری است.

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 7

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

تحلیل‌/دلایلی برای اینکه توافق خوب امکان پذیر نیست!

د مه 11 , 2015
یادداشت روزنامه وطن امروز منتشر شده در روز دوشنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه با عنوان “چرا یک توافق خوب امکان‌پذیر نیست” به قلم مهدی محمدی را در ذیل می‌خوانید: مذاکرات هسته‌ای دوباره به فاز پنهان بازگشته است. براساس چارچوبی که بنا بود اصلاح شود -و نشد – متنی در حال نوشته شدن […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...