طرز تهیه پودینگ موز

اشتراک گذاری :

خانه داری – آشپزی

دانه های وانیل و پوسته را داخل روغن دان بریزید.

طرز تهیه در ادامه

این پودینگ موز کلاسیک ظرف کمتر از 15 دقیقه درست می شود با اینحال در ذهن داشته باشید که زمان بیکاری برای خنک کردن هم وجود دارد. این دسر برای اینکه از یک روز قبل آن را درست کنید عالی است. ما پودینگ موزمان را شیرینی های کوچک خرده شکلاتی درست می کنیم ولی برای اینکه پودینگ بیشتر ظاهری کلاسیک داشته باشد از ویفر وانیلی استفاده کنید.

 

 

مواد لازم برای 4 نفر:

 

نشاسته ذرت: 3 قاشق سوپخوری

 شیر: 1 و نیم فنجان (2٪ چربی)

زرده تخم مرغ: 4 عدد

شکر: 1/3 فنجان

 لوبیای وانیل: 2.5 سانتی متر (نصف شده از طول یا 1 قاشق چایخوری عصاره وانیل)

موز: 1 تا 3 عدد رسیده اما سفت

 ویفر وانیلی: 15 تا 20 عدد (یا شیرینی کوچک خرده شکلاتی)

خامه: 1/2 فنجان

 

 

طرز تهیه:

1. نشاسته ی ذرت را در یک کاسه ی مقاوم در برابر حرارت متوسط قار دهید سپس نصف فنجان شیر را در آن بریزید و هم بزنید تا یکدست شوند. زرده های تخم مرغ را اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند.

 


2. 1 فنجان شیر را دیگر و شکر را داخل یک روغن دان متوسط بریزید سپس با نوک یک چاقو دانه های یک پوسته ی لوبیا را بز بدنه ی آن بتراشید.

دانه های وانیل و پوسته را داخل روغن دان بریزید. شیر را روی حرارت متوسط به جوش بیاورید سپس سریع شعله را کم کنید. اگر به جای ساقه ی وانیل از عصاره وانیل استفاده می کنید آن را در این مرحله اضافه نمایید.

 

 

3. روغن دان را از روی شعله بردارید اما شعله را روشن بگذارید. سپس در حالیکه هم می زنید نیمی از مخلوط خامه ای داغ را داخل مخلوط تخم مرغ بریزید. کرم داغ بایستی با جریانی بسیار باریک و به آهستگی داخل مخلوط تخم مرغ شود تا آنها را نپزد. به این شکل دمای مخلوط تخم مرغ ها کم کم بالا می آید و خطر بستن تخم مرغ ها را کم می کند.

 

 

4. مخلوط تخم مرغ داغ را به شکلی آهسته داخل روغن دان بریزید و روی شعله ی کم هم بزنید و بپزید تا پودینگ کم کم به جوش بیاید. بگذارید 1 دقیقه آرام بجوشد سپس از روی شعله بردارید و داخل یک کاسه بریزید.

 


5. پوسته ی وانیل را بیرون بیاورید سپس یک ورق پوشش پلاستیکی روی پودینگ بکشید تا از رویه بستن آن جلوگیری کنید سپس 2 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا سرد بشود.

 

6. برای چیدن دسر، پودینگ، موز های حلقه شده، شیرینی ها و خامه ی زده شده را لایه لایه در کف یک لیوان بریزید سپس بلافاصله نوش جان کنید یا با پوشش پلاستیکی در آن را بپوشانید و تا 1 روز داخل یخچال قرار دهید تا شیرینی ها نرم شوند.

 

منبع : جام نیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 6

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانلود قسمتی از موسیقی متن خاک سرخ + زنگ موبایل

پ آوریل 16 , 2015
دانلود قسمتی از موسیقی متن سریال خاک سرخ – ساخته ابراهیم حاتمی کیا – مناسب برای گوش دادن و همچنین برای زنگ موبایل. پخش آنلاین بارگیری صوت روی رایانه قسمتی از موسیقی زیبای سریال خاک سرخ منبع : آپارات   برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...