طب سنتی و گیاه شنگ

اشتراک گذاری :

یک داروساز سنتی با تاکید بر اینکه مصرف گیاه شنگ در افراد مبتلا به بیماری‌های کلیوی توصیه نمی‌شود، گفت: مطالعات فارماکولوژیک نشان دهنده مؤثر بودن عصاره این گیاه در درمان زخم معده و بیماری کولیت است و اثرات ضد درد عصاره گیاه شنگ در پژوهش‌های حیوانی به اثبات رسیده است.

دکتر بهجت جوادی  با بیان اینکه گیاه شنگ با نام علمی Tragopogon graminifolius گیاهی از خانواده Asteraceae است، گفت: این گیاه در طب سنتی ایران از اهمیت ویژه‌ای در درمان برخی از بیماری‌ها برخوردار است.

این عضو هیات علمی دانشکده داروسازی مشهد در خصوص فواید درمانی گیاه شنگ تصریح کرد: این گیاه در درمان زخم‌های گوارشی و ریه مورد استفاده قرار می‌گیرد و عصاره آن به دلیل قابض بودن جهت درمان انواع خونریزی از جمله خونریزی‌های رحمی، دستگاه تنفسی و درمان برخی از انواع اسهال نیز مؤثر است.

جوادی با اشاره به اینکه مصرف موضعی پودرگل و ریشه گیاه باعث تسریع التیام و بهبود زخم‌های چرکی می‌شود، گفت: استعمال موضعی گل‌های گیاه شنگ جهت درمان سوختگی مفید است و ریشه این گیاه در طب سنتی جهت سمیت‌زدایی بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این داروساز سنتی یادآور شد: گیاه شنگ برای معده مقوی است و مصرف موضعی ریشه این گیاه در درمان عفونت و از بین بردن ترشحات گوش موثر است.

وی با تاکید بر اینکه مطالعات فارماکولوژیک نشان دهنده مؤثر بودن عصاره این گیاه در درمان زخم معده و بیماری کولیت است، در پایان خاطر نشان کرد: اثرات ضد درد عصاره این گیاه در پژوهش‌های حیوانی به اثبات رسیده، مصرف آن در افراد مبتلا به بیماری‌های کلیوی توصیه نمی‌شود.

ایسنا

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 181

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

آهنگ جدید امیر تتلو برای شهدا - به زودی...

ش آگوست 22 , 2015
به نام خدا – بخش سرگرمی نودیها – امیر تتلو در صفحه اینستاگرام خودش گفته به زودی آهنگ جدیدی که برای شهدا خونده شده رو بیرون میده. چندی پیش آهنگ هسته ای امیر تتلو کلی سرو صدا به پا کرد و بعد از مدتی امیر تتلو با عکس دختر شهید […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...