ضرورت تفاهم والدین در تربیت فرزندان

اشتراک گذاری :
 
یک روانشناس گفت: تفاهم داشتن والدین با یکدیگر یکی از اصول مهم در تربیت کودکان به شمار می‌رود.

به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، مهدی خدابخش روانشناس، اظهار کرد: والدین تمایل دارند که تربیت کودک را به طور مشترک و با همراهی یکدیگر انجام دهند، اما در عمل این کار کمتر اتفاق می‌افتد.

وی تصریح کرد: از نظر کارشناسان، بهتر است یکی از والدین کودک، نقش یک مربی را داشته و والد دیگر صرفا نقش کمک کردن و همراهی را داشته باشد.

 

خدابخش افزود: کارشناسان تربیتی معتقدند که مادر به علت ارتباط بیشتر با کودک نقش اصلی را به عهده گرفته و پدر نظراتش را در مورد تربیت کودک تنها با مادر درمیان گذاشته و سعی نکند به روش خود به کودک آموزش دهد.

 

وی تاکید کرد: نکته مهم در مورد بروز مشکلات تربیتی فرزندان این است که تفاهم نداشتن در روش تربیتی کودک منجر به عدم تفاهم در زندگی مشترک والدین می‌شود.

 

این روانشناس خاطرنشان کرد: بنابراین مشاوره‌های قبل بارداری و آموزش زوجین قبل یا حتی حین بچه‌دار شدن (در مورد تربیت کودک) به والدین کمک می‌کند تا از پیش‌آمدن تعارضات احتمالی بین همدیگر جلوگیری کنند.

منبع : جام نیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 9

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

طنز و جوک - مدیر گروه - بهشت - استخدام دولتی

چ اکتبر 7 , 2015
من قراره بعدا آدم بزرگی بشم ولی فعلا در این حد بدونید که  . . . . . . . در خانواده ای مذهبی و متوسط چشم ب جهان گشودم ^_^ بچه ها خواهشاً نماز روزه هاتونو جدی بگیرین . . . . دیشب خواب دیدم تو بهشتم هیچکدومتون نبووووودین… […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...