ضدپشه‌های طبیعی را بشناسید

اشتراک گذاری :
نودیها:پشه‌ها گونه‌های فراوان دارند و می‌توانند ناقل انواع بیماری‌ها باشند.
 

 
در فصول گرم سال اگر قصد مسافرت به طبیعت را دارید یا در فضای باز می‌خواهید استراحت کنید و یا در خانه و محل کار حشرات لانه سازی کرده‌اند می‌توانید به جای استفاده از ضد حشره‌های شیمیایی مضر که می‌توانند باعث مسمومیت و حساسیت شوند از ضد حشرات طبیعی استفاده کنید.
 
در ادامه برخی از ضد حشره‌های خانگی موثر برای دور کردن حشرات به همراه ترکیب آن‌ها آورده شده است:
 
روغن اکالیپتوس:
این ماده از دیرباز به عنوان یک دافع حشرات شناخته شده است، می‌توانید روغن اکالیپتوس را در مکان هایی که احتمال می‌دهید محل تجمع حشرات باشد قرار دهید.
 
نکته مهم در خصوص این ضد حشره استفاده نکردن از آن در مجاورت کودکان زیر سه سال است، زیرا احتمال دارد دچار آلرژی تنفسی شوند.
 

 
عصاره گل اسطوخودوس:
این گل زیبا و معطرنیز دافع حشرات بوده و علاوه بر آن دارای خواص ضد میکروبی و ضد عفونی کنندگی نیز است. همچنین اسطوخودوس می‌تواند به عنوان تسکین دهنده جای گزش حشرات نیز به کار رود.
 

 
عصاره اسطوخودوس را می‌توانید در باغ و یا فضای باز در شیشه‌های درباز قر ار دهید یا ساق دست و پا‌ها را به آن آغشته کنید و یا با دستمال مرطوب بدن خود را به آن آغشته کنید.
 

 
دارچین:
این ادویه خوش طعم نیز بویژه در کشورهای شرق آسیا به عنوان یک دافع حشرات شناخته شده است، می‌توانید آن را به همراه مقداری آب ترکیب کرده و دست و پاهای خود را به آن آغشته کنید.
 
نکته مهم اینکه قبل از استفاده از دارچین بر روی بدن خود اطمینان حاصل کنید که به این ادویه حساسیت ندارید.
 

 
از جمله دیگر روغن‌ها می‌توان روغن آویشن، دانه سویا و روغن درخت چای را نام برد که بر اساس تحقیقات می‌توانند در برابر بیماری مالاریا که عامل آن نوعی حشره است از فرد مراقبت به عمل آورند.
 

 
باوجود مفید بودن این ضد پشه‌های طبیعی، اگر نوع حشره را نمی‌شناسید یا در اثر گزیدگی محل گزش دچار التهاب، قرمزی پوست، سوزش و خارش شده یا دچار بالا رفتن دمای بدن و بروز تب شده‌اید سریعا به اورژانس مراجعه کنید و درصورت امکان حشره را فرد متخصص زنده گیری کرده در یک بطری به همراه بیمار به بیمارستان منتقل کند تا اقدامات سریع درمانی و ساخت پادزهر انجام شود.
باشگاه خبرنگاران
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 12

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

شاهکار مدیریت منابع مالی در مصوبه جدید دولت/ ۵۰۰ میلیون برای بازسازی یک مقبره و فقط یک میلیارد برای بستن پرونده «زمستان یورت» +سند

د مه 29 , 2017
نودیها:کمتر از یک ماه قبل، حادثه انفجار در یکی از تونل های معدن ذغال سنگ «زمستان یورت»، جان ۴۳ معدنکار را گرفت؛ انفجاری که به واسطه کمبود امکانات، استاندارد نبودن تونل های معدن و عدم اطلاع معدنکاران از وجود گاز متان و مونوکسید کربن در عمق تونل رخ داد و […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...