صعودی شدن دوباره تورم در ایران و بازگشت به جایگاه چهارم جهان

اشتراک گذاری :

صندوق بین المللی پول با پیش بینی صعودی شدن نرخ تورم در ایران طی امسال و سال آینده اعلام کرد ایران در سال ۲۰۱۶ با تورم ۱۷ درصدی در جایگاه چهارم جهان از نظر تورم بالا قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس برآوردهای صندوق بین المللی پول نرخ تورم ایران در سال ۲۰۱۴ به کمتر از نصف رسیده و در حالی که ایران در سال ۲۰۱۳ تورم ۳۴.۷ درصدی را تجربه کرده بود این رقم در سال ۲۰۱۴ به ۱۵.۵ درصد کاهش یافت.

با افت شدید نرخ تورم، جایگاه ایران در رده بندی جهانی از این نظر بهبود پیدا کرد. ایران که در سال ۲۰۱۳ پس از ونزوئلا و سودان بیشترین تورم در جهان را به خود اختصاص داده بود در سال ۲۰۱۴ توانست دو پله خود را ارتقا دهد و در جایگاه پنجم جهان از نظر تورم بالا قرار گیرد.

با این حال، صندوق بین المللی پول نسبت به صعودی شدن دوباره تورم در ایران طی سال های آینده هشدار داده است. این نهاد بین المللی نرخ تورم ایران طی دو سال آینده را صعودی پیش بینی کرده است.

بر اساس پیش بینی صندوق بین المللی پول نرخ تورم ایران که در سال ۲۰۱۴ بالغ بر ۱۵.۵ درصد بوده در سال جاری به ۱۶.۵ درصد افزایش خواهد یافت و این رقم در سال ۲۰۱۶ به ۱۷ درصد می رسد.

ایران با نرخ تورم ۱۶.۵ درصدی در سال ۲۰۱۵ در جایگاه نهم جهان از نظر دارا بودن تورم بالا قرار می گیرد. کشورهای ونزوئلا، اوکراین، سودان جنوبی، بلاروس، سودان، آرژانتین، روسیه و مالاوی تورم بیشتری نسبت به ایران در این سال خواهند داشت. تورم روسیه در این سال ۱۷.۹ درصد پیش بینی شده است.

اما در سال ۲۰۱۶ ایران با نرخ تورم ۱۷ درصدی به جایگاه چهارم جهان باز می گردد. در این سال تنها سه کشور ونزوئلا ، آرژانتین و بلاروس نرخ تورم بیشتری نسبت به ایران خواهند داشت.

منبع:خبرگزاری تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 24

رحیم-مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

حاتمی‌کیا ضبط صحنه‌های تعقیب و گریز دانشمند هسته‌ای را آغاز کرد

ی سپتامبر 6 , 2015
ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان فیلم سینمایی «بادی‌گارد» با نزدیک شدن به پایان تصویربرداری کار خود قرار است که در چند روز آینده صحنه‌های تعقیب و گریز خیابانی دانشمند هسته‌ای را ضبط کند. به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، عوامل فیلم سینمایی «بادی‌گارد» ابراهیم حاتمی‌کیا، پس از ضبط سکانس‌هایی در سازمان انرژی […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...