صالحی‌امیری؛ یک مرد برای چند پُست؛ اعلام آمادگی برای رفتن از شهرداری بدون استعفا!

اشتراک گذاری :

نودیها:رئیس جدید کمیته ملی المپیک در حالی گفته «هیچ اصراری بر ماندن در شهرداری ندارم» که استعفایی نداده و مشخص نیست چگونه بدون استعفا، می‌توان عدم اصرارش برای داشتن مسئولیت در شهرداری را پذیرفت.

 

 انتخابات کمیته ملی المپیک در حالی ۲۵ دی ماه برگزار شد که سیدرضا صالحی‌امیری، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و قائم مقام شهرداری با «قیام» اعضا به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک انتخاب شد.

این انتخاب در حالی انجام شد که سازمان بازرسی کل کشور پیش از انتخابات اعلام کرده بود که ریاست کمیته ملی المپیک شغل محسوب می‌شود و بر همین اساس به نظر می‌رسد که تا اول بهمن ماه و آغاز دور جدید مدیریت کمیته ملی المپیک باید منتظر اعلام استعفای صالحی‌امیری از شهرداری تهران بود اما به نظر می‌رسد که اتفاقات دیگری در حال رقم خوردن است. آنچه در این روزها خبر ساز شده نامه صالحی‌امیری است که در آن به چند نکته اشاره شده است.

اول اینکه وی عنوان کرده بر اساس اساسنامه، ریاست کمیته ملی المپیک در ایران افتخاری بوده، شغل محسوب نمی‌شود و مانند بیش از ۱۸۰ کشور جهان یک جایگاه سیاسی بوده و هست. در این باره شاید اشاره صالحی امیری به جایگاه سیاسی تعبیر اشتباه و خطرناکی است که بهتر است از ادبیات وی حذف شود چرا که در شرایطی که مجامع جهانی با ذره‌بین به دنبال یافتن کوچکترین نشانی از دخالت دولت در امور ورزش ایران هستند، این کلمه عامل محرک باشد.

دوم اینکه وی یادآور شده تصدی این پست هیچ‌گونه منع قانونی نداشته و مغایرتی با مسئولیت اجرایی ندارد. مطمئنا تائید این مسئله باید توسط مجلس شورای اسلامی انجام شود و شنیده می‌شود که استفساریه مجلس در این مورد وجود دارد و دال بر همین مسئله است اما نکته اینجاست که چرا سازمان بازرسی کل کشور و مجلس پیش از برگزاری انتخابات در این خصوص به یک جمع بندی نرسیدند تا مشکلی در این باره وجود نداشته باشد؟ در این باره جدا از مسئله شغل محسوب شدن یا نشدن ریاست کمیته ملی المپیک مشغله زیاد صالحی‌امیری در صورت حضور در هر دو شغل است و این همان مسئله‌ای است که برخی از اعضای شورای شهر روی آن انگشت گذاشته‌اند.

در همین زمینه مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران به تسنیم گفت: فراموش نکنیم کمیته ملی المپیک روزهای سخت و پرکاری در پیش دارد. فعالیت‌هایی شبانه روزی و طاقت فرسا اعم از سفرهای خارجی متعدد و همزمان جلسات طولانی کاری با فدراسیون‌های مختلف ورزشی درکنار هماهنگی‌ها و جلسات مکرر داخلی کمیته المپیک و البته از سوی دیگر معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری پایتخت با ۱۸۰۰ میلیارد تومان بودجه مشتمل بر سازمان‌های عریض و طویل متعدد و مسئولیت‌های سنگین شبانه روزی مدیریت امور فرهنگی اجتماعی در ستاد شهرداری و برنامه ریزی، هماهنگی و پایش فعالیت‌ها و امور فرهنگی اجتماعی در ۲۲ منطقه تهران و ۲۳ شرکت و ۲۱ سازمان مختلف شهرداری است که صالحی امیری در جلسات مختلف بر گستردگی حساسیت‌ها و دشواری‌های مسئولیت این معاونت اشاره کرده‌اند و لذا ناگفته پیداست حضور آقای صالحی امیری در دو مسئولیت حساس، طاقت فرسا و شبانه‌روزی نه به صلاح ورزش کشور است و نه به صلاح شهرداری تهران.

همچنین زهرا نژادبهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با تاکید بر مخالفتش مبنی بر دو شغله بودن صالحی امیری، اظهار کرد: صالحی‎امیری اعلام کردند که از معاونت حقوقی رئیس‌جمهور خانم جنیدی و معاونت قوانین و مقررات مجلس شورای اسلامی، این موضوع را استعلام کرده‌اند و اعلام شده که رئیس‌کمیته ملی المپیک شغل نیست بلکه یک کار داوطلبانه محسوب می‌شود.از نظر من هم رئیس‌کمیته ملی المپیک، یک شغل محسوب می‌شود اما نظر من چندان اهمیتی ندارد زیرا چند کانال هستند که این موضوع را باید تفسیر کنند و نظر نهایی خود را اعلام کنند. اگر این مراجع مربوطه اعلام کنند که ریاست کمیته ملی المپیک شغل محسوب می‌شود، ما نیز به همان رای استناد خواهیم کرد و مطابق با نظر همین مراجع عمل خواهیم کرد. نجفی بارها اعلام کردند معاونت امور فرهنگی یک کار سخت و بسیار مهم و پر زحمت است و حتی آقای نجفی جلسه‌ای را با آقای انصاری رئیس‌ سازمان اداری و استخدامی داشتند و وی نیز اعلام کردند که ریاست کمیته ملی المپیک شغل است.

با این شرایط به نظر می رسد جدا از بحث اینکه آیا ریاست کمیته ملی المپیک شغل هست یا نه، موضوع اصلی حساسیت پست‌های صالحی امیری در شهرداری و کمیته ملی المپیک است و این نگرانی وجود دارد که آیا صالحی‌امیری فرصت کافی برای رسیدگی به هر دو پست را دارد یا نه؟ آیا امکان استفاده از جوانان در یکی از این بخش‌ها وجود ندارد؟ آیا واقعا لازم است که یک نفر به تنهایی در دو پست با شرایط کاملا متفاوت و سنگین فعالیت کند؟

با توجه به اینکه صالحی‌امیری در نامه خود عنوان کرده که «در حال حاضر هیچ اصراری بر ماندن در پست معاونت اجتماعی و فرهنگی ندارم و آمادگی دارم به احترام افکار عمومی داوطلبانه و صادقانه این پست را به جوانان حوزه فرهنگ و هنر واگذار کنم تا بتوانند به کمک شهردار فرهیخته و شورای منتخب مردم این بار سنگین را به مقصد و مقصود برسانند»، مسئولان شهرداری می‌توانند بهترین تصمیم را بگیرند و فرصت را برای حضور افراد دیگر هم باز کنند.

جالب اینکه صالحی امیری گفته آمادگی رفتن از شهرداری را دارد اما نکته این است وی بدون اینکه استعفا کند گفته اصراری برای ماندن در شهرداری ندارد و آماده واگذاری پستش در شهرداری است، حال اینکه چگونه بدون استعفا، او آمادگی واگذاری مسئولیتش را دارد سوالی است که خودش و مسئولان شهرداری باید به آن پاسخ دهند.

تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 20

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

واکنش مدیر مسئول روزنامه جوان به اظهارات اخیر صادق زیباکلام

ش ژانویه 20 , 2018
نودیها:عبدالله گنجی مدیر مسئول روزنامه جوان به اظهارات اخیر صادق زیباکلام واکنش نشان داد. دانشجو برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 20

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...