شیوه های مختلف نگهداری از نان

اشتراک گذاری :

نان را در دمای عادی اتاق و دور از تابش آفتاب نگهداری کنید. نانی که در یخچال نگهداری می شود زودتر بیات می شود. جای خنک مانند یخچال مولکول های نشاسته نان را کریستالی و آن را کهنه می کند.

انواع نان ها از انواع آردهای مختلف و در فرآیندهای متفاوتی پخته می شود. بنابراین نحوه نگهداری و بسته بندی آن ها هم متفاوت است. نان های تست را در کیسه های پلاستیکی نگه دارید. بهتر است نان را از نایلونی که در آن بسته بندی شده است، خارج نکنید. کارخانه های تولید نان، معمولا این نایلون ها را به مواد ضد کپک آغشته می کنند.

نان های خشک را در پاکت کاغذی نگهداری کنید. چه این نان ها را در خانه بپزید یا از نانوایی بخرید برای این که خشکی نان ها را حفظ کند و از نم کشیدن و نرم شدن آن جلوگیری شود باید آن ها را درون پاکت کاغذی نگهداری کنید.

اگر بیش از مقدار نیازتان نان دارید و می دانید این نان قبل از مصرف بیات خواهد شد، اضافه نان را فریز کنید. قبل از فریز کردن، نان ها را ببرید. نان ها را در کیسه فریزر بگذارید، هوای داخل کیسه را خالی کنید و در کیسه را ببندید.

برای یخ زدایی اجازه دهید یخ نان در دمای معمولی اتاق ذوب شود. نان را چند دقیقه در تستر یا فر بگذارید. حواستان باشد گرم کردن نان فقط برای بار اول باعث تازگی نان می شود اگر بیش از یک بار نان را گرم کنید، فقط دارید یک نان بیات را خشک می کنید. بنابراین به مقدار نیازتان نان گرم کنید تا نان کمتری دور ریخته شود.

 

منبع: روزنامه خراسان

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 3

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

سریال شهید چمران در راه تلویزیون

س مه 5 , 2015
مسعود ردایی، تهیه ‌کننده سریال «شهید چمران» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ از پایان نگارش فیلمنامه این سریال و ارائه آن به اداره کل امور نمایش خبر داد. وی افزود: ساخت سریال «شهید چمران»‌ از الویت‌های سازمان صداوسیما است و قصد دارند که بزودی ساخت این اثر آغاز […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...