شورای شهر پنجم چقدر روی دست مردم تهران خرج گذاشته است؟

اشتراک گذاری :

نودیها:شورای شهر تهران هنوز یکی از سوژه‌های سیاسی ایران است. شورایی اصلاح‌طلب که توانست با پیروزی بر لیست اصولگرایان بعد از ۱۲ سال وارد ساختمان این نهاد شوند؛ اما حضور آن‌ها از همان ابتدا جنجال‌آفرین شد. خرید میلیاردی تبلت و خودرو یکی از انتقاداتی بود که به اعضای شورای شهر وارد شد. پس‌ازآن هم بحث بر سر انتخاب شهردار بالا گرفت که درنهایت محمدعلی نجفی به‌عنوان شهردار تهران معرفی شد؛ فردی که پیش‌ازاین به دلیل بیماری ریاست سازمان میراث فرهنگی را رها کرده بود، اما حاضر شد برای تکیه زدن بر پول‌دارترین شهرداری کشور مجدداً مسئولیت بپذیرد.


جدای از انتقادات و نیش کنایه‌هایی که به انتقاد نجفی شد، این سؤال در بین فعالین سیاسی به وجود آمد که آیا اصلاح‌طلبان هیچ فرد توانمندتری از او نداشتند تا مسئولیت سنگین شهرداری تهران را بپذیرد؟

جواب در سیاسی‌کاری اعضای شهر بازمی‌گردد. اعضای شورای شهر تهران میثاق نامه‌ای را امضاء کرده‌اند که بر اساس آن هیچ‌یک از اعضا نمی‌توانند برای پذیریش سمتی اجرایی از آن خارج شوند. دلیل آن‌هم تنها به این موضوع برمی‌گردد که با خروج هر یک از آن‌ها «مهدی چمران»، عضو اصولگرا و رئیس سابق شورای شهر تهران امکان حضور در جمع آن‌ها را دارد که این مسئله اصلاً خوشایند اعضای فعلی نیست.

به هر سوی پس از هشت ماه از فعالیت شورای شهر پنجم، اعضای آن هنوز نتوانسته‌اند کارایی لازم را داشته باشند. این عدم تحریک حتی موردانتقاد تندوتیز سران جبهه اصلاحات هم هست.

فاتحه اصلاحات را نخوانید!

محمد عطریان فر عضو و رئیس موقت اولین شورای شهر تهران در یادداشتی که در روزنامه سازندگی منتشر کرد به اعضای کنونی شورای شهر هشدار داد که مراقب باشند تجربه شورای اول تکرار نشود.

او در خصوص اختلافاتی که برای انتخاب شهردار وجود دارد نوشت «این نگاه جدایی‌طلبانه برای شورای شهر خطرناک است. اعضای شورای شهر باید به دنبال فردی بگردند که بتواند شهر تهران را مدیریت کند، چون اگر در فرصت باقی‌مانده از عمر شورای شهر، دستاورد خوبی به دست نیاید، فاتحه آینده اصلاحات برای دورانی طولانی خوانده می‌شود».

۲ میلیارد برای ۸ ماه!

جدای از اختلافات سیاسی که در شورای شهر تهران وجود دارد حالا باید از اعضای شورای شهر پرسید که پس از گذشت ۸ ماه با توجه به هزینه میلیاردی که آن‌ها برای خود انجام داده‌اند چه دستاوردی داشته‌اند.

در ابتدای گزارش اشاره شد که در اولین اقدام، اعضای شورا برای خود اقدام به خرید ۲۱ عدد تبلت «آی پد» و خودروی پژو پرشیا کردند که درمجموع ۹۹۶ میلیون تومان روی دست مردم تهران هزینه گذاشت.

رجانیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 11

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

روزنامه نگار توهین کننده به امام رضا(ع) به دادسرا احضار شد

س آوریل 24 , 2018
نودیها:دادستانی تهران اعلام کرد: فردی که در فضای مجازی به یکی از ائمه معصومین اهانت نموده بود تحت تعقیب قضایی قرار گرفت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران نامبرده توسط دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده است. امیرحسین میراسماعیلی روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب روزنامه جهان صنعت با انتشار […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...