شایعه عجیب / شورای نگهبان یک لایحه داخلی را تایید کرده نه FATF

اشتراک گذاری :
سایت نودیها : عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری خود که امروز (شنبه) برگزار شد، اعلام کرد که لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم به تایید شورای نگهبان رسید.
وی اضافه کرد: عدم مغایرت لایحه فوق با شرع و قانون اساسی مشخص و اعلام شد.
اعلام خبر تایید «لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم» توسط شورای نگهبان بسیاری را به شک انداخته که این شورا قوانین خطرناک و ضدامنیت ملی FATF را پذیرفته و برخلاف نظر رهبرانقلاب، مجمع تشخیص مصلحت نظام و نظر کارشناسان این حوزه عمل کرده است یاخیر.
واقعیت ماجرا چیست؟
تصویب «لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم» هر چند با خواسته و فشار FATF  آغاز شد اما با پیگیری برخی از نمایندگان دلسوز مجلس نهایتاً خواسته FATF که حذف تبصره دو ماده یک این قانون بود در متن نهایی این قانون اعمال نشده است.به همین جهت، پس از  پیگیری های صورت گرفته، در متن نهایی لایحه که امروز به تصویب شورای نگهبان رسید و تبدیل به قانون شد خواسته FATF  اجرایی نشده است.
این درحالی است که پیوستن ایران به کنوانسیون‌های دوگانه‌«پالرمو، تامین مالی تروریسم موسوم به TF» می تواند ایران را با خطر تهدید امنیت ملی روبه رو کند و تبعات سنگین و هزینه‌های سیاسی و حقوقی آن به خودتحریمی منجر شود.
 غرب گرایان در تلاشند تا کنوانسیون‌های دوگانه‌ را به تایید مراجع قانونی کشور برسانند. اما رسانه های نزدیک به دولت در اقدامی عجیب اصرار دارند تا تصویب یک لایحه داخلی را به عنوان پیوستن ایران به این کنوانسیون های استعماری جا بزنند! اتفاقی که یا از روی جهل و ندانستن تفاوت لایحه و کنوانسیون است و یا برای عادی سازی پیوستن ایران به کنوانسیون های خلاف امنیت ملی در حال انجام است.
قبلا تکلیف پالرمو، توسط شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام مشخص شده است اما غرب گرایان که به تازگی برجام هسته ای را از دست داده اند بر تصویب« برجام خسارت ساز مالی» تاکید فروان دارند.
پیوستن به کنوانسیون مبارزه به تامین مالی تروریسم(TF)  نیز خرداد۹۷ در صحن مجلس جنجال به پا کرد و نهایتا نمیاندگان به تعلیق و سکوت دوماهه در خصوص تصمیم گیری در این خصوص رای دادند. این مهلت دوماهه روزهای آخر خود را سپری می کند. برخی کارشناسان معتقدند القای مصوبه اخیر مجلس به عنوان تصویب FATF برای فریب افکار عمومی است تا در سکوت و بی تفاوتی جامعه غرب گرایان بتوانند پیوستن به کنوانسیون های استعماری را به تصویب برسانند و تحریم ایران وارد مرحله خودتحریمی هم بشود.
پافشاری مشکوک و القای تصویب FATF  به جامعه در حالی است که مخالفت صریح رهبرانقلاب و سایرنهادهای قانونی همچون مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر از مخالفت قوه عاقله نظام با پذیرش کنوانسیون های مضردارد .
قبلارهبرمعظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس در زمینه معاهدات و کنوانسیونهای بین المللی گفتند: این معاهدات ابتدا در اتاقهای فکر قدرتهای بزرگ و برای تأمین منافع و مصالح آنها پخت و پز می‌شود و سپس با پیوستن دولتهای همسو یا دنباله رو یا مرعوب، شکلِ به ظاهر بین‌المللی می‌گیرد به‌گونه‌ای که اگر کشور مستقلی مانند ایران، آنها را قبول نکند او را مورد هجوم شدید قرار می‌دهند که مثلاً ۱۵۰ کشور پذیرفته اند شما چطور آن را رد می کنید؟
رهبرانقلاب همچنین خواستار تدوین قوانین داخلی در موضوعات اختلافی شدند: “همانگونه که درباره «برخی کنوانسیونهای بین‌المللیِ اخیراً مطرح شده در مجلس» گفتیم، مجلس شورای اسلامی که رشید و بالغ و عاقل است، باید مستقلاً در موضوعاتی مثل مبارزه با تروریسم یا مبارزه با پولشویی قانونگذاری کند. ایشان افزودند: البته ممکن است برخی مفاد معاهدات بین المللی خوب باشد اما هیچ ضرورتی ندارد با استناد به این مفاد به کنوانسیونهایی بپیوندیم که از عمق اهداف آنها آگاه نیستیم یا می‌دانیم که مشکلاتی دارند.”
رجانیوز
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 50

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانلود مداحی کریمی بیرق عزا رو بیارید رضا (ع) عزادار امشب - شهادت امام جواد (ع)

ی آگوست 12 , 2018
پخش آنلاین دانلود صوت   منبع : نورالزهرا (س) برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 50

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...