سینوزیت را در خانه درمان کنید/ کدام سینوزیت‌ها نیازمند جراحی هستند؟

اشتراک گذاری :

نودیها:محسن نراقی متخصص گوش، حلق و بینی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران  درباره درمان بیماری های مزمن و حاد سینوسی، بیان کرد: در صورت درمان نشدن این این بیماریها با درمان های دارویی و طبی، جراحی آندوسکوپیک سینوس انجام می شود. 

به گفته وی جراحی آندوسکوپیک با توجه به آناتومی فضای پیچیده سینوس ها نیاز به مهارت و تجربه بسیار بالایی دارد چرا که کوچکترین اشتباهی آسیب های جدی به چشم و مغز وارد می کند. 
 
این متخصص گوش، حلق و بینی با بیان اینکه اغلب سینوس های حاد با درمان های دارویی بهبود می یابند، تصریح کرد: سینوس های مزمن هم معمولا با دارو قابل درمان هستند اما درصد کمی از آنها نیاز به جراحی آندوسکوپیک دارند که برای این جراحی تشخیص نوع سینوس و معاینه آندوسکوپیک قبل از جراحی بسیار حائز اهمیت است. 
وی گرفتگی بینی و پشت حلق را مهمترین علائم سینوزیت مزمن عنوان کرد و گفت: درد یکی دیگر از علائم سینوزیت است که در موارد حاد بیشتر بروز می کند. لازم به ذکر است که اگر این علائم بیش از ۳ ماه تدوام داشته باشند، نوع سینوزیت مزمن بوده و باید به پزشک مراجعه شود.
 
نراقی درباره درمان های خانگی سینوزیت، یادآور شد: استفاده از بخور و استنشاق بخار معمولی آب با یک حوله، شستشوی بینی با محلول های نمکی غلظت پائین و نوشیدن مایعات زیاد راهکارهای درمان خانگی سینوزیت مزمن و حاد هستند.
باشگاه خبرنگاران

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 11

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

آبگوشت ایرانی سر سفره آلمانی‌ها و انگلیسی‌ها!

ش نوامبر 12 , 2016
نودیها:طبق آمار گمرک در ۶ ماه منتهی به شهریور ماه سال جاری بیش از ۱۱۱ تن آبگوشت از کشور صادر شده است. ارزش دلاری این میزان صادرات ۴۳۰,۶۷۷ و ارزش ریالی آن ۱۳,۱۳۵,۱۳۶,۷۳۲ بوده است. بر اساس این گزارش صادرات این محصول به کشورهای افغانستان ، امارات ، انگلستان ، […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...