سیلی سرباز به فرمانده

اشتراک گذاری :

۳۲ سال پیش در اول خردادماه ۱۳۶۲ محمد بروجردی، فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا به خون خود غلطید. آنچه در ادامه می خوانیم، خاطره ای است از دوران حیات مادی اش:

در دفتر فرماندهی سر و صدا به حدی رسید که فرمانده سپاه منطقه هفت از اتاقش بیرون آمد و جویای قضیه شد.

تازه های دینی

مسئول دفتر گفت:” این سرباز تازه از مرخصی برگشته ولی دوباره تقاضای مرخصی داره”.

فرمانده گفت:” خب! پسر جان تو تازه از مرخصی آمدی نمیشه دوباره بری”.

یک دفعه سرباز جلو آمد و سیلی محکمی نثار شهید بروجردی کرد. در کمال تعجب دیدم شهید بروجردی خندید و آن طرف صورتش را برد جلو و گفت:” دست سنگینی داری پسر! یکی هم این طرف بزن تا میزان بشه”.

بعد هم او را برد داخل اتاق. صورتش را بوسید و گفت:”ببخشید، نمی دانستم این قدر ضروری است.می گم سه روز برات مرخصی بنویسند”.

سرباز خشکش زده بود و وقتی مسئول دفتر خواست مرخصیش را با کارگزینی هماهنگ کند گوشی را از دستش گرفت و گفت:”برای کی می خوای مرخصی بنویسی؟برای من؟نمی خواد. من لیاقتش را ندارم”.

بعد هم با گریه بیرون رفت.بعدها شنیدم آن سرباز راننده و محافظ شهید بروجردی شده؛یازده ماه بعد هم به شهادت رسید.آخرش هم به مرخصی نرفت.

خبرگزاری تسنیم به نقل از مشرق

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 9

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

خواص آب گرم و آب سرد را بدانید

ش مه 23 , 2015
آب ارزش غذایی ندارند ولی برای هضم, جذب غذا و رساندن مواد غذایی به همه نقاط بدن نیاز است. اگر آب به اندازه کافی مصرف نشود نشاط, شادابی و طراوت پوست بدن از بین خواهد رفت. نکاتی درباره نوشیدن آب -ضرورت آب برای بدن بعد از هواست و انسان بدون […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...