سیلاب در شهرها و روستاهای لرستان جاری شد/ خسارت به واحدهای مسکونی

اشتراک گذاری :

خرم آباد – بارش شدید باران در شهرستانهای مختلف لرستان منجر به وقوع سیلاب و خسارت به منازل مسکونی روستایی، شهری، پروژه های عمرانی و تاسیسات زیربنایی این استان شد.

ماشاءاله نعمتی فرماندار دورود در گفتگو با خبرنگار با بیان اینکه در پی بارش شدید باران که از عصر امروز در شهرستان دورود رخ داد تعدادی از روستاهای این شهرستان دچار آبگرفتگی شد اظهار داشت:  همچنین سیلاب در سطح برخی روستاهای شهرستان دورود جاری شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تلفات جانی تا این لحظه گزارش نشده است عنوان کرد: در حال حاضر نمی توانیم برآورد خسارتهای احتمالی را داشته یاشیم و کارشناسان ما در حال بررسی در سطح برخی از روستاها هستند.

فرماندار دورود افزود: در برخی از روستاهای شهرستان که منازل مسکونی آنها دچار آبگرفتگی شده است امکانات اولیه شامل چادر و لوازم اولیه تهیه شده و در حال ارسال آنها به روستاها هستیم.

خسارت به منازل روستایی و شهری سه شهرستان لرستان

رضا آریایی مدیر کل مدیریت بحران لرستان نیز در این رابطه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ظهر روز دوشنبه که اداره کل هواشناسی اعلام کرد سیستم فعال باران زایی ظرف ۴۸ ساعت آینده در استان لرستان موجب بارش های تند رگباری، رعد و برق و وزش باد شدید می شود بلافاصله اطلاع رسانی به همه مدیران دستگاههای اجرایی و امدادی قرار گرفت و همه در حال آماده باش کامل قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه بارش های روز دوشنبه همراه با طوفان شدید در سطح شهرستانهای خرم آباد، بروجرد و الیگودرز مشکلات و خساراتی را به وجود آورد گفت: از عصر سه شنبه بارش های تند رگباری در سطح شهرستانهای الیگودرز، ازنا و دورود رخ داد که در پاره ای از نقاط منجر به ایجاد سیلاب در سطح خیابانها و معابر روستایی شد.

مدیر کل مدیریت بحران لرستان با بیان اینکه تعداد زیادی از منازل مسکونی شهری و روستایی در جریان وقوع این سیلابها دچار خسارت شدند گفت: به تعدادی از پروژه های عمرانی، تاسیسات زیربنایی، شبکه های انتقال برق و آب شرب، آسفالت و … خساراتی وارد شده است.

تهیه لیست خسارتها توسط فرمانداران

آریایی با بیان اینکه مقرر شده که تا پایان وقت ادارای روز پنج شنبه لیست کامل خسارات وارده توسط فرمانداران تهیه شود گفت: لیست خسارات بعد از جمع بندی با امضای استاندار لرستان به وزارت کشور ارسال شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عملیات امداد رسانی در مناطق آسیب دیده با محوریت همه فرمانداران و همکاری دستگاههای اجرایی و امدادی در حال انجام است گفت: حجم خسارتها در استان تقریبا بالا است ولی خوشبختانه تا این لحظه هیچ گونه تلفات انسانی در نقاط مختلف استان نداشته ایم.

مدیر کل مدیریت بحران لرستان گفت: بر اساس اعلام هواشناسی استان نیز این شرایط جوی تا چهارشنبه شب همچنان در استان لرستان به خصوص مناطق شرقی استان ادامه دارد و دستگاههای اجرایی و امدادی هم در آماده باش کامل قرار دارند.

لرستان سرزمینی کوهستانی با شیب متوسط حدود ۱۱ درصد بوده و به لحاظ شرایط آب و هوایی و وجود بارش های شدید و سیل آسا، گسترش سازنده های زمین شناسی ریزدانه و نفوذ ناپذیر، ویژگیهای خاکشناسی و همچنین دخل و تصرف های انسانی در حوضه های آبخیز آن به صورت تغییر کاربریهای غیراصولی در بستر و حریم رودخانه ها، برداشت های بی رویه مصالح رودخانه ای و تخریب پوشش گیاهی، یکی از نقاط سیل خیز کشور با پتانسیل بالاست.

منبع:مهر

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 239

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

کلیپ شهید علی چیت سازیان و زندگینامه

چ جولای 22 , 2015
بارگیری کلیپ منبع : آپارات زندگی نامه شهید علی چیت سازیان معروف به عقرب زرد نام و نام خانوادگی :  علی چیت سازیان نام پدر  :  ناصر تاریخ تولد  :   ۱۳۴۱/۹/۲۰– همدان تاریخ شهادت  : ۱۳۶۶/۹/۴ – گامو مسئولیت: فرمانده اطلاعات-عملیات لشکر ۲۲ انصارالحسین(ع) نحوه شهادت:  در حین انجام یک ماموریت […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...