سوابق و صحبت های عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست دولت دوازدهم!قضاوت با شماست…واقعا شایسته انتخاب شده اند!

اشتراک گذاری :

نودیها:نتیجه‌گیری با شما!!

۱. عیسی کلانتری در گفتگو با خبرگزاری مهر (۸ بهمن ۱۳۹۵):
• محصولات تراریخته در دنیا در راستای حفظ محیط زیست تولید می‌شوند!

• بجز در منطقه کوچکی از گلستان و میکروکیلومترهایی در غرب کشور، زراعت ارگانیک در نقاط دیگر ایران امکان‌پذیر نیست.

• برای محصولاتی مانند گندم، پنبه، چغندر و سیب‌زمینی اگر کود و سم مصرف نکنید تولید محصول کمتر از یک چهارم می‌شود.

• تولید ارگانیک در ایران یک بحث انحرافی است.

• کسانی که این کارها (تولید محصولات ارگانیک) را انجام می‌دهند و چنین بحث‌هایی را مطرح می‌کنند، قصد دارند درهای واردات بیشتر را باز کنند.

۲. ساینس دیلی (۳ فوریه ۲۰۱۶):
تحلیل نتایج ۴۰ سال پژوهش در جهان درباره کشاورزی ارگانیک نشان داد:
 «کشاورزی ارگانیک؛ کلید تغذیه پایدار در جهان»

• محققان دانشگاه ایالتی واشنگتن با بررسی صدها پژوهش معتبر در جهان که در طی ۴۰ سال گذشته صورت گرفته است، دریافتند که تغذیه جمعیت درحال رشد دنیا با اهداف ترسیم شده برای توسعه پایدار امکان‌پذیر است.
بررسی‌های تحلیلی صورت گرفته توسط آنها از صدها مطالعه انجام شده نشان می‌دهد کشاورزی ارگانیک می‌تواند بازدهی کافی در تولید، سودمندی برای کشاورزان، حفاظت از محیط زیست و بهبودی وضعیت آن و ایمنی بیشتر برای کارگران مشغول به کار در مزارع را فراهم کند.

• همچنین در این بررسی، مطالعات متعددی وجود دارند که مزایای زیست محیطی تولید به شیوه‌ی ارگانیک را ثابت می‌کنند و نشان می‌دهند که کشتزارهای ارگانیک گرایش به ذخیره کردن کربن خاک دارند، دارای کیفیت خاک بالاتری هستند و فرسایش خاک را کاهش می‌دهند.
همچنین کشاورزی ارگانیک آلودگی آب و خاک کمتری ایجاد کرده و انتشار مقادیر کمتری از گازهای گلخانه‌ای را سبب می‌شوند. کشاورزی ارگانیک بهره وری انرژی را نیز افزایش می‌دهد چرا که به کودهای شیمیایی و آفت‌کش‌ها تکیه ندارد.

۳. نیویورک تایمز(۲۹ اکتبر ۲۰۱۶):
• بررسی‌های علمی به روشنی نشان می‌دهند که امریکای شمالی به عنوان مهد تراریخته در مقایسه با اروپای غربی عاری از تراریخته، هم میزان افزایش عملکرد تولید کمتری دارد، و هم میزان مصرف سموم در آن افزایش پیدا کرده است.

۴. خبرگزاری فردا (۲۰ فروردین ۱۳۹۵):
• عضو هیأت رئیسه انجمن ارگانیک ایران: در حال حاضر نزدیک به ۷۰ قلم محصول ارگانیک در کشور داریم که این محصولات مراحل ارگانیک بودن را طی کرده و گواهی آن را دریافت کرده‌اند.

۵. پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری (۲۲ امرداد ۱۳۹۶):
• رییس‌ جمهور (حسن روحانی) در حکمی دکتر عیسی کلانتری را به عنوان معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست منصوب کرد!!

کانال تلگرامی پرفسور کرمی

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 19

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

توجیهات اصلاح‌طلبان برای پنهان‌ کردن سهم‌خواهی / اصلاحات سرمست از رای ۲۰ میلیونی هم شکست خورد

د آگوست 14 , 2017
نودیها:جریان اصلاحات به هر طریقی در این چند روزه مخالفت خود را با ترکیب کابینه روحانی بیان کرده است. از عدم بکارگیری وزیر زن در کابینه تا لابی اشخاص خاص و عقب مانده این جریان از کورس رقابت گرفته تا استفاده از وزرای غیرهمسو با این جریان از جمله موارد […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...