سنت پیامبر؛ ازدواج به موقع

اشتراک گذاری :

روایت معروفی داریم که پیامبر فرموده اند: نکاح سنت من است. البته این سنت آفرینش است، سنت میان انسانها و همه ی اقوام و ادیان است. پس چرا فرموده اند سنت من؟ اختصاصی وجود دارد؟

کتاب مطلع عشق: روایت معروفی داریم که پیامبر(ص) فرموده اند: نکاح سنت من است. البته این سنت آفرینش است، سنت میان انسانها و همه ی اقوام و ادیان است. پس چرا فرموده اند سنت من؟ اختصاصی وجود دارد؟ شاید از این جهت باشد که اسلام بر این امر تأکید بیشتری ورزیده و این تأکید در ادیان الهی دیگر کمتر است. شما ملاحظه می کنید این تاکیدی که اسلام بر ازدواج کرده در این مکاتب اجتماعی و فلسفه های رایج اجتماعی و سیاستهای معمولی دنیا، وجود ندارد. اسلام اصرار دارد که پسرها و دخترها در همان سنینی که برای ازدواج |آماده اند ازدواج نمایند.

نکاح علاوه بر یک تقاضای طبیعی، یک سنت دینی و اسلامی نیز هست. بنابراین خیلی آسان است که کسی از طریق این اقدام و عمل که طبیعت و نیاز او آن را ایجاب می کند، ثواب هم ببرد؛ چون سنت است و به قصد ادای سنت پیامبر و اطاعت امر ایشان به این کار اقدام نماید.

ازدواج یک سنت طبیعی و الهی است. این را پیامبر اکرم (ص) به سنت خودشان تعبیر می کنند. معنایش این است که در اسلام بر این مسأله تأکید ویژه ای شده. چرا؟ به خاطر اهمیت این مسأله، به خاطر تأثیر عمیق تشکیل خانواده در تربیت انسان، در رشد فضائل، در ساخت و ساز انسان سالم از لحاظ عاطفی، روحی و تربیتهای بعدی.

منبع : ۲ تا کافی نیست
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 24

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانلود آهنگ تیتراژ سریال اولین شب آرامش – به سوی تو با صدای مهران زاهدی

س مه 5 , 2015
موسیقی – تیتراژهای تلویزیونی دانلود آهنگ تیتراژ سریال اولین شب آرامش – به سوی تو با صدای مهران زاهدی آهنگ بسیار زیبای “به سوی تو” با صدای مهران زاهدی که در تیتراژ سریال اولین شب آرامش خوانده میشد.   دانلود اهنگ       دانلود صوتی مناجات امیرالمومنین (ع) شبکه […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...