سفیر ایران در چین نرفته برمی‌گردد

اشتراک گذاری :

نودیها:بالاخره بعد از هفته ها گمانه زنی درباره ترمیم کابینه حسن روحانی، اولین زمزمه‌های تغییر به گوش رسید و قرار است طی روزهای آتی سیف با بانک مرکزی خداحافظی کند. اما شنیده‌ها حکایت دارد که فرد جایگزین، عبدالناصر همتی – مدیر کل پیشین بیمه مرکزی – است که به تازگی حکم سفارت چین برای وی زده شده و همین چند روز پیش پس از یک دوره غیبت طولانی و بی سفیر ماندن سفارتخانه ایران، تهران را به مقصد پکن ترک کرد.

اواخر خردادماه بود که منابع آگاه و رسانه ها، از تغییر “علی‌اصغر خاجی” سفیر ایران در چین با “عبدالناصر همتی” رئیس کل بیمه مرکزی خبر دادند و نامه خداحافظی سفیر در تاریخ ۳۱ خرداد ۹۷ بر روی سایت سفارت قرار گرفت.

حالا هنوز عرق عبدالناصر همتی از پرواز طولانی تهران پکن خشک نشده، به نظر می‌رسد حکم دیگری برای وی زده خواهد شد تا یکی از راهبردی‌ترین سفارتخانه‌های ایران در شرایط فعلی، برای چند هفته دیگر هم بدون سفیر بماند.

 

این در شرایطی است که پس از خروج آمریکا از برجام و ناتوانی اروپا در ارائه تضمین‌های عملی به ایران، گسترش روابط با دیگر شرکا – از جمله چین – در دستور کار سیاستگذاران کشور قرار دارد اما به نظر می‌رسد دولت در این زمینه هنوز هم روی خوش به چینی‌ها نشان نمی‌دهد و عجله چندانی هم ندارد.

بدون تردید، اینگونه رفتارها در عرف و عرصه دیپلماسی، از چشمان شرکای راهبردی ایران دور نمانده و آنان را نسبت به نیات طرف مقابل دچار تردید خواهد کرد و در نهایت هزینه‌های همکاری را افزایش خواهد داد؛ همانند آنچه در مورد روسیه رخ داد و به سفر دکتر ولایتی انجامید. با روند فعلی در تعیین اولویت های سیاست خارجی دولت، در صورت عدم اصلاح سریع آن، احتمالا باید انتظار رخدادهای مشابهی در حوزه روابط با پکن نیز باشیم.

همچنین، طبق اخبار به دست آمده، سفارت ایران در هند هم حدودا پنج ماه است که بدون سفیر اداره می‌شود و هنوز سفیر جدید ایران در دهلی‌نو معرفی نشده است

مشرق

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 40

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

تاثیر خوردن آب برای لاغری و کاهش وزن

چ جولای 25 , 2018
نودیها:مدت‌های مدیدی، تصور عموم بر این بود که نوشیدن آب به کاهش وزن کمک می‌کند. در حقیقت، ۳۰ تا ۵۹٪ بزرگسالان امریکایی که در صدد کاهش وزنند، به نوشیدن آب بیشتر روی می‌آورند. مطالعات بسیاری حاکی از آن است که نوشیدن آب برای کاهش وزن و نگه‌داشتن آن مفید است. […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...