سعید جلیلی : با اجرای برجام هنوز تحریم‌ها و موانع بانکی لغو نشده است

اشتراک گذاری :

سایت نودیها : سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در یادواره شهدای بسیج مسجد لولاگر که امشب چهارشنبه برگزار شد، با بیان اینکه وقتی مقاومت پشت خیمه دشمن در جنگ های ۳۳ روزه و ۲۲ روزه به پیروزی می رسد، خوارج زمان به کمک رژیم صهیونیستی می آیند، اظهار داشت: در این فضا رژیم سعودی، دموکراسی را سرنیزه می کند و اشعری ها نیز دچار تردید می شوند.

جلیلی افزود: وقتی انقلاب توانایی خودش را در دفاع مقدس و مسایل مهم راهبردی نشان می دهد همان زمان کسانی از درون فریاد نمی توانیم سر می دهند.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی کشورمان در ادامه تصریح کرد:  وقتی دشمن عاجزانه اعتراف می کرد عقربه پیشرفت هسته ای ایران تندتر از عقربه فشارهای ماست و دیگر ابزاری برای فشار نداریم عده ای صحبت از تردید در فایده انرژی هسته ای می کردند.

وی در بیان مصداقی دیگر از اهل تردید گفت: زمانی که جنگ سوریه شروع شد خیلی ها آن ابتدا دچار تردید شدند که باید به سوریه کمک کنیم یا نه، ولی جوانان مدافع حرم و بصیر ما در این مسیر تردید به خود راه ندادند، نترسیدند و آن حماسه های بزرگ را خلق کردند.

جلیلی ادامه داد: وقتی در کنار منابع عظیم خدادادی، نیروی انسانی جوان و تحصیلکرده شما به مرحله شکوفایی می رسد عده ای در همان موقع صحبت از واردات مدیر می کنند و توانایی ملت را در حد آبگوشت بزپاش ارزیابی می کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه افراد نباید ضعف و ناتوانایی های خود را به یک ملت رشید انتساب دهند، گفت: افرادی به جای رفع ضعف های خود آدرس غلط می دهند.

جلیلی در بخش دیگری از سخنانش افزود: می گفتند با اجرای برجام تحریم ها لغو و موانع بانکی برطرف می شود پس امروز با گذشت ۶ ماه از اجرای برجام باید چرخ تولید و صادرات شتاب گرفته باشد اما چرا آمار خود شما این نیست؟

وی ادامه داد: چرا به بعضی کشورهای منطقه که امکان صادرات وجود دارد و رقبای ایران شما هم ضعیف شده اند، سهم ایران آنجا هم “تقریبا هیچ” است؟

وی با بیان اینکه فتنه و عقب نشینی در بستر ایجاد تردید در توانایی های ملت شکل می گیرد، گفت: دشمن میخواهد با ایجاد تردید ملت را از پیشرفت باز دارد.

جلیلی تصریح کرد: با اتکا به توانایی های ملت می توان با عزت و اقتدار گره ها و بن بست ها را در عرصه های مهم مثل گاز و نفت گشود.

این استاد اندیشه سیاسی اسلام در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: ان فی العدل سعه؛ کسانی که به دنبال گشایش هستند بدانند در ظلم گشایشی نیست.

وی در پایان تاکید کرد: اگر بی عدالتی و عدم توازن و تبعیض را در فضای جهانی به رسمیت شناختیم و گردن گذاشتیم در داخل هم همان توازن و بی عدالتی و تبعیض بازتولید خواهد شد. حقوقهای نجومی بی نسبت با تلقی ما از مناسبات جهانی نیست. بعضی خواهند گفت اگر دنیا کدخدا و رعیت دارد، چرا در داخل کدخدا و رعیتی نباشد؟ صاحبان حقوق های نجومی احساس کدخدایی دارند و صریحا خود را محق می دانند. این فرهنگ کدخدا پذیری است.

فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 12

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

خانم ابتکار برنامه زنده تلویزیونی را نیمه‌کاره رها کرد!

پ جولای 28 , 2016
سایت نودیها : حضور روز گذشته معصومه ابتکار در این استان برای انجام چند برنامه و حضور در چند نشست از مباحث مهمی بود که رسانه‌ها به آن پرداختند. به گزارش فارس، با وجود اینکه سفر وی در صبح دیروز به ماهشهر به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی کنسل شد […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...