سریال های رمضان ۹۶

اشتراک گذاری :
نودیها:شبکه های سیما برای ماه رمضان امسال سه مجموعه تلویزیونی تدارک دیدند که هر سه مضمونی اجتماعی دارد و برخلاف سال های گذشته که معمولا یک سریال حال و هوای طنز داشت اما امسال خبری از سریال های کمدی نیست. رقابت میان جلیل سامان، محمدحسین لطیفی و بهرنگ توفیقی است.

زیر پای مادر/ بهرنگ توفیقی/ شبکه یک

ابتدا نام سریال «لبخند رخساره» بود که در مسیر تولید «زیر پای مادر» جایگزین آن شد. سعید نعمت الله نویسنده سریال درباره تغییر نام می گوید: «معتقدم زیر پای مادر، جذاب‌ترین نام جهان است نه چون نام سریالی است که من آن را نوشته‌ام، بلکه به این دلیل که درباره مادر است و دست‌کم برای من قرار گرفتن زیر پای مادرم و فکر کردن به آن بسیار جذاب است.» بخش زیادی از فیلمبرداری این سریال در مشهد و بخش هایی در تهران و بندرعباس انجام شده است. هم ملودرام اجتماعی است.

تجربه های موفق: «زیرپای مادر» اولین تجربه سریال سازی مناسبتی برای بهرنگ توفیقی است. البته او سال پیش کارگردانی سریال «آمین» را در نیمه راه برعهده گرفت، سریالی که برای هفته نیروی انتظامی تولید شده بود. توفیقی تجربه نسبتا موفقی را در سریال های «انقلاب زیبا» و «پشت بام تهران» دارد. اما برخلاف توفیقی داستان های سعید نعمت الله در سریال های مناسبتی متعددی تولید شده که بسیاری از مجموعه های پربیننده را شامل می شود. علاوه بر نویسنده و کارگردان زینب تقوایی هم در مقام تهیه کننده تجربه تولید سریال های مناسبتی را در سال های گذشته دارد.

عیار بازیگران: کامبیز دیرباز، پریوش نظریه، بهناز جعفری، مهدی سلطانی، مجید واشقانی، آتیلا پسیانی، بهزاد فراهانی، حمیدرضا هدایتی، درسا بختیاری و علیرضا آرا از بازیگران اصلی مجموعه تلویزیونی «زیر پای مادر» هستند. جدای از اینکه بازیگران چهره و موفق در سریال های تلویزیونی در سریال توفیقی حضور دارند،  بیشترشان حضور در سریال های مناسبتی را هم تجربه کردند. 

شانس موفقیت: با مرور کارهای قبلی تیم تولید سریال، تقریبا تمام عوامل اصلی از نویسنده گرفته تا کارگردان و بازیگران تجربه حضور در سریال های مناسبتی را داشتند، بنابراین با حال و هوای این نوع کار بیگانه نیستند. یکی دیگر از شانس های موفقیت این سریال نویسندگی اثر است که سعید نعمت الله آن را برعهده داشته و معمولا داستان هایش کشش لازم را برای همراهی مخاطب دارد.

خلاصه داستان: خلیل مرد میانسالی است که در مشهد زندگی می کند و رستوران دارد، زنی به نام رخساره وارد زندگی اش می شود که مسیر اصلی داستان را پیش می برد…

زمان پخش: ۳۰ قسمت ۴۵ دقیقه ای/ هرشب ساعت ۲۲ از شبکه یک

سِر دلبران/ محمد حسین لطیفی/ شبکه دو

سریال «سِر دلبران» جدیدترین محصول مرکز فیلم و سریال سازمان اوج است که تهیه‌کنندگی آن را محمدرضا شفیعی و کارگردانی را محمدحسین لطیفی برعهده دارد. داستان توسط حسین حسنی و با همکاری رضا خمسه نوشته شده. این سریال روایتی است اجتماعی درباره مسجد و نقشِ محوری آن که طیف های مختلفی از مردم در روایت داستان حضور دارند. لوکیشن اصلی «سرّ دلبران» شهر یزد است.

تجربه های موفق: محمدحسین لطیفی کارگردانی سریالهای پرمخاطبی همچون «وفا»، «صاحبدلان» و … را درکارنامه خود دارد. همچنین محمدرضا شفیعی به عنوان تهیه کننده تجربه های موفقی مانند «وضعیت سفید»، «جراحت»، «شیدایی» و.. را در مجموعه های تلویزیونی دارد که بعضی، از سریال های پرمخاطب ماه رمضان بودند.

عیار بازیگران: محمد کاسبی،‌ فرهاد قائمیان، نگار عابدی، فرخ نعمتی، اسماعیل محرابی، برزو ارجمند، متین سادات ستوده، جعفر دهقان و رضا توکلی از بازیگران سریال هستند که هر کدام در مجموعه های تلویزیونی موفقی حضور داشتند. حضور چهره هایی مانند محمد کاسبی، فرخ نعمتی و نگار عابدی می تواند برگ برنده ای برای این سریال باشد. 

شانس موفقیت: مهم ترین شانس موفقیت «سِر دلبران» حضور محمدحسین لطیفی است که قبل تر سریال ماندگاری چون «صاحبدلان» را در ایام رمضان داشته. البته در کنار موفقیت بالای «صاحبدلان»، لطیفی سال گذشته در سریال «پادری» چندان موفق نبود. همچنین محمدرضا شفیعی به عنوان یکی از تهیه کنندگان پرکار سریال های تلویزیونی در سال های اخیر، می تواند نقش کمک دهنده در موفقیت سریال داشته باشد. 

خلاصه داستان: داستان مضمونی اجتماعی دارد که با پرداختن به روابط افراد یک محله به اهمیت نقش مسجد می پردازد. یکی از شخصیت های اصلی داستان امام جماعت مسجد است که در رسیدگی به مشکلات روزمره مردم نقش دارد…

زمان پخش: ۳۰ قسمت ۳۵ دقیقه ای/ هر شب ساعت ۲۱:۳۰ شبکه دو

 نفس/ جلیل سامان/ شبکه سه

سریال «نفس» سومین مجموعه از سه‌گانه جلیل سامان پس از «ارمغان تاریکی» و «پروانه» است که با داستانی دراماتیک سالهای آغازین انقلاب اسلامی را روایت می کند. چندین مرتبه زمان پخش این سریال مشخص شد اما هربار به دلیل آماده نبودن به تاخیر افتاد تا اینکه رمضان امسال با توجه به تقارن مناسبت هایی همچون ۱۵ خرداد و ۷ تیر در کنداکتور سریال های رمضانی قرار گرفت. علاوه بر لوکیشن هایی متعددی در تهران، شهر نور و کرج بخشی از کار در ارمنستان فیلمبرداری شده است.

تجربه های موفق: جلیل سامان با سریال های «ارمغان تاریکی» و «پروانه» توانست دو مجموعه تلویزیونی ماندگار را بجا بگذارد که مخاطبان زیادی را همراه و علاقه مند به پیگیری کارهای او کرد. 

عیار بازیگران: مسعود رایگان، ژاله صامتی، علیرضا کمالی، بهناز جعفری، احسان امانی، شهاب شادابی، هادی عامل هاشمی، پژمان جمشیدی با معرفی ساناز سعیدی و با حضور فاطمه گودرزی، هدایت هاشمی، داریوش فرهنگ، معصومه قاسمی پور، رامین راستاد، قربان نجفی بازیگران اصلی این سریال هستند و شخصیت سیدحسن؛ روحانی‌ای که ایفای نقش او را هدایت هاشمی در «پروانه» برعهده داشت، با همین شخصیت در سریال «نفس» حضور دارد. کارهای قبلی جلیل سامان نشان داده چهره بودن در سریال های او نکته چندان مطرحی نیست. 

شانس موفقیت: جلیل سامان مانند آثار قبلی اش یعنی «ارمغان تاریکی» و «پروانه» در «نفس» هم به وقایع انقلاب اسلامی می پردازد. ظرافت و دقت سامان در تمام مراحل تولید کار دو اثر قبلی او را در میان موفق ترین سریال های تلویزیونی قرار داده. تجربه این دو سریال موفق نوید دهنده شانس بالای او در موفقیت «نفس» است. 

خلاصه داستان: سومین سریال از سه گانه جلیل سامان یک درام پیچیده است که در بستر وقایع سیاسی قبل و بعد از انقلاب روی می دهد. داستان این سریال درباره جوانی پر شر و شور است که در بحبوحه وقایع انقلاب رازی در زندگی‌اش فاش می‌شود. او برای رسیدن به حقیقت حوادث پیچیده‌ای را پشت سرمی گذارد…

زمان پخش: ۳۰ قسمت ۳۵ دقیقه ای/ هر شب بعد از اذان مغرب شبکه سه

تبیان

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 14

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

سخنرانی استاد رائفی پور "نقد جریان اصلاح طلبی و اصولگرایی"

س مه 23 , 2017
دانلود روشنگری برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 14

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...