سرلیست فهرست مورد حمایت انگلیس: شخصاً لیست انتخاباتی ندارم

اشتراک گذاری :

روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام:  هاشمی رفسنجانی عصر امروز در جمع اعضای ستادهای انتخاباتی مردمی و ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان و حامیان دولت در حسینیه جماران، با بیان اینکه ماهیت جمهوری اسلامی دو بخش جمهوری و اسلامی دارد که بخش جمهوری آن شامل انتخابات‌ است،  اظهار داشت: در ماه‌های اول پیروزی انقلاب اسلامی، رفراندومی را برگزار کردیم که اکثریت مردم به نظام جمهوری اسلامی رأی دادند و بعد از آن قانون اساسی را نوشتیم.

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تأکید بر اینکه ساختار نظام جمهوری اسلامی در صورت عمل و توجه به قانون اساسی، در دنیا بی‌نظیر است، گفت: ساختار نظام، ساختار خوبی است، اما در عمل به آن، اشکالاتی وجود دارد.

 

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی همه چیز با رأی مستقیم یا غیرمستقیم مردم انتخاب می‌شود، خاطر نشان کرد: انتخاب رهبری به دلیل این که توده‌ مردم نمی‌توانند شرایط رهبری را تشخیص بدهند و این کار در توان مجتهد واقعی است، با رأی غیرمستقیم مردم صورت می‌گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شورای شهر و …. به طور مستقیم با رأی مردم انتخاب می‌شوند، افزود: تمام این مراحل نماد جمهوریت در نظام اسلامی است.

 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه چند سالی است که در جمهوریت نظام، اشکالاتی به خاطر وضع انتخابات، ردّ صلاحیت‌ها، رأی گرفتن‌ها و رأی خواند‌ن‌ها به وجود آمده است، گفت:  اگر به قوانین خوب عمل می‌شد، جمهوریت کاملاً حفظ می‌شد.

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در ادامه ایران را دارای تمدن هزار ساله، کلکسیونی از بهترین منابع طبیعی توصیف کرد و افزود: اگر جامعه جمهوری محور و مسلمان واقعی داشته باشیم و همچنین براساس آموزه‌های قرآنی معتدل و میانه‌رو رفتار کنیم، به عنوان الگو و سرمشق تمام کشورهای دنیا قرار می‌گیریم.

 

هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اینکه انتخابات پیش‌رو باید پایه‌های انقلاب را بعد از ۳۷ سال دوباره مستحکم کند، اظهار داشت: متأسفانه اسلامیت به خاطر بداخلاقی‌ها و فساد آسیب دیده است و ‌ان‌شاءالله نتیجه انتخابات به نفع نظام، کشور و مردم تمام شود.

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سوره نصر، گفت: زمانی که یاری خدا و پیروزی محقق می‌شود، باید خداوند را تسبیح و ستایش کنیم و از او آمرزش بخواهیم، همانطور که پیامبر اکرم(ص) اشرف مخلوقات دائماً استغفار می‌کردند. ما باید با استغفار از خود مراقبت کنیم و از خداوند استمداد بطلبیم تا ما را در راه حق نگه دارد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در دو سال گذشته گام اول را در انتخاب فرد مناسبی در انتخابات ریاست جمهوری برداشتیم، گفت: همه مراکز و نهادهای قدرت و تبلیغاتی در دست دولت نیست، برنامه‌های دولت باید توسط مجلس به تصویب برسد و مجموعه اینها باید با هم کار کنند.

 

هاشمی رفسنجانی با ابراز خرسندی از عملکرد دولت فعلی گفت: دولت تدبیر و امید کارهای بزرگی تا به امروز انجام داده است، البته معیشت مردم، دارای مشکلات واقعی است و اگر این کارها صورت نمی‌گرفت، ایران همچون ترکیه با تورم ماهانه روبه‌رو می‌شد.

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به آثار اجرای برجام در کشور اشاره کوتاهی کرد و افزود: تمام بانک‌های کشور که از سوئیفت خارج شده بودند، دوباره به شبکه پیوستند و دادگاه اتحادیه اروپا، بانک ملت را تبرئه کرد.

 

وی با بیان اینکه گام بعدی پیشرفت، انتخابات است، گفت: اگر چه نیروهای زیادی که آماده کار بودن، به دلایلی کنار گذاشته شدند، اما اعتدال‌گرایان و طرفداران دولت۲۰۰ نفر را برای مجلس شورای اسلامی و ۶۰ نفر را برای خبرگان در سراسر کشور معرفی کردند و همه مردم بر حسب تکلیف و وظیفه در انتخابات شرکت و به لیست‌ها به طور کامل رأی دهند.

 

هاشمی رفسنجانی تأکید کرد: افراد شناخته‌ شده‌ای که رد صلاحیت شدند، باید افرادی که نامدار نیستند را به جامعه معرفی کنند تا در انتخابات پیروز شوند، همان طور که بنده بعد از رد صلاحیتم در انتخابات ریاست جمهوری از آقای روحانی حمایت کردم.

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه گروهی که خود را ذوب در ولایت معرفی می‌کنند، مایلند مردم در انتخابات حضور کمرنگی داشته باشند، خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری بارها و بارها تأکید کردند که حتی کسانی که ما و نظام را قبول ندارند، در انتخابات شرکت کنند.

 

وی با تأکید بر اهمیت شرکت در انتخابات و با بیان اینکه حق و تکلیف هر انسان حضور در انتخابات است، گفت: کسانی که در امنیت کشور کار و زندگی می‌کنند و از امکانات آن برخوردارند، برای نشان دادن اتحاد به دشمن باید در انتخابات حضور داشته باشند.

 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به لیست منتشر شده و منتسب به وی اشاره و تصریح کرد: بنده شخصاً لیست انتخاباتی ندارم، عده‌ای از داخل و خارج خبرگان مشورت کردند و از من و آقای روحانی خواستند سرلیستی این لیست را بپذیریم.

 

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با تقدیر از زحمات همه افرادی که به صورت خودجوش در ستاد مردمی وی فعالیت می‌کنند، گفت: من تصمیم نداشتم ستادی داشته باشم، چرا که مردم من را می‌شناسند، یا من را خوب می‌‌بینند یا بد. اگر خوب ببینند، رأی می‌دهند. این ستادی که در حال حاضر است فقط برای این است که  با دولت، شورای نگهبان و مردم در ارتباط باشیم.

 

در ابتدای این دیدار الویری رئیس ستاد فراگیر اصلاح‌طلبان استان تهران و حامیان دولت و نوری، دانش و خیری، از اعضای ستاد مناطق خبرگان مردمی، کمیته جوانان دانشجو و ستاد ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان به بیان دیدگاه‌‌ها و نظرات خویش در خصوص انتخابات پرداختند.

رجانیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 13

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

واکنش فائزه هاشمی به حمایت انگلیس و بی بی سی از بابا!

د فوریه 22 , 2016
به گزراش سایت نودیها ، فائزه هاشمی دختر آیت الله هاشمی رفسنجانی که به‌دلیل نقش آفرینی در فتنه ۸۸ سابقه محکومیت و زندان دارد در گفت‌وگو با تسنیم به حمایت از  رسانه سلطنتی انگلیس بی بی سی پرداخت.   وی در پاسخ به خبرنگار که از او می‌پرسد “با توجه […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...