زن و شوهرها مراقب این «خانه خراب‌ کن» باشند!

اشتراک گذاری :

۷۵ درصد زنان در روند تحقیقات محققان اعتراف کردند که تلفن همراه زندگی آن ها را در خطر فروپاشی قرار داده و فکر طلاق به سراغشان آمده است.

 نودیها:روانشناسان ۲ دانشگاه  ایالات متحده، گوشی های هوشمند را  به عنوان یک “عامل دور کننده زن و شوهرها از هم معرفی کردند، بررسی ها نشان می دهد که سه چهارم از زنان که سال های طولانی در کنار هم زندگی می کنند، گوشی های هوشمند زندگی عاشقانه  آن ها را دچار تغییر تحول کرده و مکالمات و ارتباط آن ها با یکدیگر از شکل گفتاری به پیام های نوشتاری تبدیل شده است.

اگر شما نیاز در زمره افرادی هستید که به تلفن همراه وابسته شده اید و حتی تلفن همراه را با خود به رختخواب برده و صبح ها بعد از بیدار شدن اولین کاری که می کنید چک کردن پیام ها یا صفحه تان در فضای مجازی هستید باید بدانید که شما زندگی زناشویی و عاشقانه تان را در معرض خطر قرار داده اید.

روانشناسان ادعا می کنند که افراد زیادی  که همسرانشان در زندگی خود از تلفن همراه زیاد استفاده می کنند، گوشی های هوشمند را به عنوان یک رقیب عشقی و عامل سوم برهم زننده زندگی می پندارند.

دانشمندان دریافتند که آنچه آنها به عنوان تکنوفرنس یا  دخالت تکنولوژی در زندگی مشترک یاد می کنند عامل مهمی در سردی بین زوجین بوده و رضایت آنها در زندگی را کاهش داده و خطر افسردگی را به دنبال دارد.

این نظرسنجی که  براندون مک دانیل از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا و سارا کوین دانشگاه  در ایالت یوتابر روی ۱۴۳ زن انجام دادند نشان می داد که  62 درصد از زنان ادعا می کردند که تقریبا یک سوم  زمانی هایی که با همسرانشان در حال صحبت و گفت گو هستند همسرشان به جای نگاه و توجه به آن ها، به صفحه گوشی خیره بودند و این موضوع برای آن ها بسیار آزار دهنده است.

یک چهارم این زنان لذت بخشترین ساعات گفت و گو با همسر را در مکالمه چهره به چهره معرفی کردند.

دکتر مک دانیل گفت: به احتمال زیاد استفاده از تکنولوژی در یک چرخه روانی فرد را گرفتار خود کرده که در نهایت موجب به خطر افتادن روابط احساسی او با همسرو سایش رابطه آنها می شود و در بلند مدت فرد کمتر احساس رضایت از زندگی مشترک خود می کند و در مواردی حتی از این گونه رابطه عاطفی خسته شده و رفتن و ترک زندگی یا به عبارت طلاق را به ماندن ترجیح می دهد.

این مطالعه نشان می دهد که تلفن همراه به عنوان یک عامل تهدید زندگی عاشقانه محسوب می شود و در موارد زیادی زوجین حتی به طور غیرعمدی یا برای لحظات کوتاهی ممکن است احساس منفی به همسر خود منتقل کرده و سایه شوم طلاق بر زندگی آن ها در دراز مدت سایه افکند.

دکتر کوین توصیه کرد: بهتر است زوجین در ساعات هایی که در خانه هستند یا حتی الامکان در زمان گفت و گو با همسر تلفن را در حالت سکوت قرار دهند و توجه خود رابه همسرشان معطوف کنند، همچین مکالمه کلامی را به مکالمه پیامی ترجیح دهند.

تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 16

موسوی - مدیر اصلی

One thought on “زن و شوهرها مراقب این «خانه خراب‌ کن» باشند!

  1. با سلام و احترام به شما بزرگوار مطالب نسبتا خوبی را نوشته اید اما می تواند بهتر و زیباتراز این هم بشود لذا توصیه و تاکید می نمایم به همه دوستان بزرگوار وخوب که واقعاً به دنبال یک مطالعه سودمند و البته نشاط آور هستند، حتماً کتاب فوق العاده ارزشمند «تنها راه رسیدن به تکامل و سعادت ابدی و چشیدن لذّات واقعی / ج ۱ ، دارای ۵۷۴ ص و ۲۴۹ منبع موثق و علمی بروز دنیا که برخی از آنها پرفروشترین کتب دنیا هستند» و به ویژه جلد دوم آن [که بیشتر برای بانوان است] را مطالعه (و لطفاً به همگان معرفی) نمایید. در واقع این مجموعه کتابها بسیار ارزشمند است برای هم مجردان و هم زن و شوهرانی که واقعاً می خواهند یک زندگی توأم با آرامشی مداوم، تندرستی خود و نسل زیبا و قوی خود و به ویژه ازدواجی موفّـق و البته برای تحکیم خانواده و پیشگیری از برخی از طلاق های نابخردانه و نیز راهی مطمئن برای جلوگیری از تولید فرزندانی معیوب و مریض را داشته باشند. لذا تا هنوز فرصت را ازدست نداده اید، مطالعه و برسی خود را آغاز نمایید، شاید حتّی دقایقی دیگر دیر باشد. برای مطالعه بهتر و بیشتر به سایت «www.Book.soltanpanah.ir» مراجعه نمایید. از نوشتن نظرات ارزشمند خود هر چند اندک، در دیدگاه هادریق ننمایید. با تشکر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

اعتراض کارگردان در فضای مجازی/ قلع و قمع یک فیلم بدرد بخور در جشنواره فجر!

ی ژانویه 29 , 2017
نودیها:فیلم دفاع مقدسی اشنوگل که در خصوص شهدای غواص ساخته شده بود در جشنواره فیلم فجر قلع و قمع شد. به گزارش شهدای ایران، هادی ارجمند کارگردان این فیلم در یادداشتی نوشت: بنام یکتا هنرمند جهان هستی آقا اسماعیل سلام! شرمنده ام که به شما می گویم، آخر فقط شما […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...