زندگی ۱.۵میلیون خانوار ایرانی در اتاق ۱۲متری

اشتراک گذاری :

نودیها:کارشناس اقتصاد مسکن با بیان اینکه ۱.۵میلیون خانوار ایرانی در یک اتاق ۱۲متری و کمتر از آن زندگی می‌کنند، گفت:‌ در حوزه مسکن ۳.۲میلیون خانوار کم‌درآمد زیر خط فقر مستأجر هستند.

 فردین یزدانی با اشاره به این‌که فقر مسکن نوعی از ابعاد مختلف فقر در کشور است، اظهار کرد:‌ مطابق مطالعات انجام‌شده سال ۹۲ در بخش مسکن ۲.۵ میلیون خانوار کم‌درآمد زیر خط فقر، مستأجر شناسایی شده بود، باتوجه به این‌که سهم هزینه‌های مسکن برای این گروه بالای ۴۰ درصد محاسبه شده، فشار سکونتی برای آنان یک فشار اقتصادی عمیقی است.

وی با بیان این‌که این گروه از اقشار جامعه باید در برنامه‌ریزی‌های طرح جامع مسکن مد نظر قرار گیرند، تصریح کرد: اخیراً بر اساس مطالعات انجام‌شده؛ رقم  مذکور به  3.2 میلیون خانوار افزایش یافته که ۶۰درصد این خانوارها در بافت‌های ناکارآمد سکونت دارند.

مدیر مطالعات علمی طرح جامع مسکن با تأکید بر این‌که سیاست تأمین مسکن باید معطوف به این گروه از جامعه صورت بگیرد، افزود: چنانچه  سیاستی پیاده شود که منجر به افزایش  قیمت زمین و مسکن شده و انگیزه سرمایه‌گذاران خصوصی به این بازار بیشتر شود، این افزایش قیمت باعث رانش جمعیت به این بافت‌ها و رشد حاشیه‌نشینی می‌شود.

یزدانی با بیان اینکه مسکن گروه‌های کم‌درآمد و مسکن اجتماعی در بافت‌های ناکارآمد باید به‌عنوان موضوع کلیدی مورد توجه قرار گیرد، گفت: برنامه تأمین مسکن باید بر پایه تقویت جامعه مدنی با محوریت ساکنین بافت تشکیل شود تا آنان بتوانند از خلافکاری و سودجویی که ممکن است توسط دولت، شهرداری‌ها یا سرمایه‌گذاران بخش خصوصی  صورت بگیرد، جلوگیری کنند.

وی یادآور شد: براساس مطالعات انجام‌شده در سال ۹۲ حدود ۱.۵ میلیون خانوار در وضعیت بدمسکنی قرار دارند یعنی براساس تعریف مرکز آمار خانوارهایی  که در یک اتاق ۱۲متری و کمتر از این میزان زندگی می‌کنند که متأسفانه از رقم مذکور، حدود ۱.۲ میلیون خانوار در سکونتگاه‌های غیررسمی شناسایی شده‌اند.

تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 14

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

کلیپ /دیدار «رئیسی» و «تتلو» از نگاه حجت الاسلام پناهیان!

د مه 29 , 2017
دانلود نصر تی وی برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 14

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...